close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא השמאל יצר את בעיית מהגרי העבודה

אסף גולןח שבט, תשעד09/01/2014

בעיית מהגרי העבודה בישראל היא עוד אחד מהכשלים שהביאה עלינו השיטה הקפיטליסטית החזירית

תגיות:

בעיית מהגרי העבודה בישראל היא עוד אחד מהכשלים שהביאה עלינו השיטה הקפיטליסטית החזירית מבית מדרשה של ארצות הברית. כשבתי עסק מוכנים לשלם פרוטות על עבודות דחק באופן שבו אף אזרח ישראלי לא יוכל להתקיים, נוצר במילא צורך בעובדים (עבדים) זרים. ככה השיטה הקפיטליסטית, שרוצה למקסם את הרווחים, מייצרת לא רק פערים ענקיים בין שכבות האוכלוסייה השונות במדינה אלא גם מביאה עלינו ערב רב של מבקשי עבודה שמוכנים לחיות בתנאים תת אנושיים בשביל פת לחם. אמת פשוטה זו משמעותה כי כל עוד לא ייאכפו בישראל בצורה מוחלטת חוקי עבודה ושכר מינימום, לרבות ביטוח לאומי ורפואי, לא תיעצר

תופעת ההגירה מאפריקה לישראל. בתי המלון, המסעדנים ומפעלים נוספים תמיד יעדיפו את כוח האדם הזול הזה שיאפשר הוזלת מחיר והקטנת עלויות שכר. ככה זה במשק בו האומדן היחידי הוא הפדיון בסוף היום ולא צלם האנוש של העובד.

אלא שלאכוף את חוקי העבודה על כל בעלי ההון בארץ זו פעולה שמנוגדת להשקפת עולמו של ראש הממשלה ואף לד.נ.א. ההשקפתי שלו. לכן בנימין נתניהו מוכן לשפוך מיליארדים מיותרים על בניית גדר הפרדה בין ישראל לאפריקה וזאת תוף פגיעה אנושה בנוף ולא להעניש את מקפחי זכויות האדם בארץ. אגב ברור לחלוטין ששום גדר לא תעצור את הפליטים או מהגרי העבודה. מה שיקרה זה שבמקום לעבור את הגבול מסיני הם יגיעו לארץ על ידי חברות כוח אדם שונות, שיגזרו עליהם קופן, ויעבידו אותן באותם תנאים של עבודות פרך אם לא גרוע מכך.

כך קורה שבמדינת היהודים, שאמורה להיות אור לגויים מבחינה מוסרית, נוצר שוק עבדים ענקי של אפריקנים שזכויות האדם הבסיסיות שלהם, קרי להתפרנס ולחיות בכבוד (ולא לחיות 20 איש בחדר בלי מקלחת ושירותים זה לא חיים בכבוד), נשללות בשם הצורך להפעיל את בתי המלון והמסעדות.

אז נכון באם כל העובדים האלו יקבלו את כל זכויותיהם עלויות התפעול של ענף ההסעדה והתיירות בארץ יעלו למעלה ולא יעמדו בתחרות עם עקבה וערים אחרות בלבנט. אלא שאם מחיר העמידה בתחרות הוא מחיר המוסר והכבוד שלנו לבני אדם, אז עדיף כבר לסגור את כל בתי המלון בישראל. מבחינתי שכל ישראלי שחפץ בכך ייצא לבלות בחו"ל ולא יגרום לעוול המזעזע של תרבות שמעלימה עין בפועל ממעמד שלם שהופך לעבדים. זאת תוך כדי הרס השכונות בהם הם חיים.

למרבה הצער הפוליטיקאים בישראל מעדיפים להתלהם ולהאשים את ארגוני זכויות האדם במה שקורה כיום ברחובות תל אביב אלא שמדובר בשקר. האשמה היחידה במציאות שקיימת היום בישראל היא תאוות הממון שלנו ואי עמידת הפוליטיקאים בפרץ אל מול התאווה הזו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה