close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רכבים גדולים למשפחות ברוכות ילדים

מערכת שורשכ אייר, תשעד20/05/2014

סקירה מהירה וחשובה על דגמי רכבים בעלי שבע מקומות, מתאים למשפחות גדולות וברוכות ילדים

תגיות:
קרייזלר ויאגר
צילום: אתר החברה

שוק הרכב, שבנוי על קטגוריות מגוונות הנבדלות אלו מאלו, השכיל עם השנים להציע פיתוחים חדשים גם לרכבים גדולים, המיועדים למשפחות גדולות. כיום, אפילו משפחות ברוכות ילדים יכולות ליהנות מרכבים מעוצבים ובעלי ביצועים לא רעים, בלי לשלם מחיר גבוה מדי מבחינת נוחות הנסיעה של הנהג ושל הנוסעים.

בשורות הבאות נסקור ארבעה רכבים של יצרנים מובילים, שפונים בדיוק לפלח שוק זה ובהם גרנד ויאג'ר של קרייזלר, טוראן של פולקסווגן, דגם ה-5008 של פיג'ו וכן זפירה של אופל.

מנוע חזק
את הסקירה של דגמי רכב 7 מקומות שלנו, בחרנו להתחיל בויאג'ר של קרייזלר. המראה הגדול והכבד מעט, מסתיר בתוכו מנוע חזק (3600 סמ"ק) עם הספק מצוין וצריכת דלק לא רעה, של 8.9 ק"מ לליטר. העיצוב החיצוני מרשים למדי וכאשר נכנסים פנימה מגלים את היתרון החשוב של הגודל. מרווח פנים מצוין ונוחות נהיגה טובה מאוד שאינם באים על חשבון נוחות הנוסעים בשורה השנייה. גם במושבים האחרונים נוחות סבירה, שאולי איננה מצוינת בשל תא המטען גדול הממדים שמהווה מצד שני – גם יתרון חשוב.

הדבר המפתיע באמת שגילינו היה שמדובר על מכונית מהנה לנהיגה, יותר מהציפיות. התנהגות הכביש טובה, עם יציבות ואחיזת הכביש שנשענות על בסיס גלגלים רחב.

מבחינת אבזור, מדובר ללא ספק על אחת מהאפשרויות הטובות ביותר בקטגוריה. כל מערכות הבטיחות המתקדמות נמצאות בפנים, דבר חשוב בפני עצמו, כאשר הדבר לא בא על חשבון פינוקים שונים כגון הגה עם חיפוי עור, מושב נהג עם מערכת חשמלית, בקרת שיוט טובה ועוד.

עיצוב משופר
את הסקירה אנו ממשיכים עם הטורן של פולקסווגן, אשר בגרסתו החדשה זכה לעיצוב טוב הרבה יותר. גם כאן, בדומה לרכב של קרייזלר, נוחות הנסיעה בשני המושבים הראשונים טובה מאוד, אך יורדת מעט בשורה השלישית. מבנה נמוך יותר מאחור, יפה אולי לעין, אך גורם לתחושת צפיפות מסוימת.

התנהגות הכביש סבירה, במיוחד בכבישים ישרים, כאשר בעיקולים ועל גבי מהמורות התחושה היא מעט פחות טובה, אך בהחלט לא גרועה. ביצועי המנוע לא רעים, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שמדובר על 1400 סמ"ק, קטן יותר מזה של הואיג'ר.

המראה הקטן
אנו ממשיכים עם ה-5008 של פיג'ו, שמאופיינת בקווים עגולים ונראית מרחוק כמו משפחתית, קטנה יותר. הדבר הראוי לציון מיוחד היה שלמרות המראה הקטן שלה, המרווח הפנימי הפתיע לטובה.

הנסיעה נוחה ויחסית משביעת רצון, אך המתלים עשו את העבודה בצורה מגושמת מעט. עם זאת, התיבה האוטומטית מעניקה חוויית נסיעה חלקה ונעימה.

גדולה יותר
הזפירה של אופל בגרסה החדשה, היא רכב שהשתדרג בעיקר מבחינת הגודל, מה שמאפשר לספק לנוסעים נוחות נסיעה מרווחת יותר מבעבר. הרכב, הכבד יחסית, העניק לנו חוויית נסיעה בינונית, פחות מרשימה מהצפוי. אבזור משופר מעניק לכך פיצוי מסוים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה