close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לגרום לילדכם לשמור על היגיינת הידיים ב-5 צעדים

מערכת שורשיא תמוז, תשעד09/07/2014

תגיות:
איך לעודד את ילדכם לשטוף ידיים
צילום: מתוך אתר חוגלה קימברלי פרופשיונל
אחד השלבים החשובים ביותר בדרך לפיתוח עצמאותו של ילד היא גמילתו מחיתולים בסביבות גיל שנתיים עד שלוש שנים. בשלב הזה, חשוב גם ללמדם את עקרונות ההגיינה שכן אלו ילוו אותם גם בגן או כל מוסד לימוד אחר שיהיו בו בהמשך, ויסייעו להם לשמור על בריאותם בכל ימות השנה.

אין ספק, כי לימוד הליך רחיצת הידיים לפעוטות הוא חשוב מעין כמותו. שכן, רחיצת ידיים נכונה יכולה לסייע להפחית ב-70 אחוז לפחות את רובד החיידקים המצוי על כפות ידינו. הבעיה היא, שמדובר בהליך די משעמם, שגרתי וקצת מוזר בעיני ילדים. אז איך נלמדם בכל זאת לשמור על ניקיון וחיטוי הידיים ולרחוץ אותם לאחר כל ביקור בסיר ולפני הארוחה? הנה 5 צעדים שיכולים לסייע לכם.

1. השתמשו בשרפרף
הגובה של הכיור ביחס לילדים, הוא גורם קריטי לרוב בחוסר הרצון שלהם לצחצח שיניים בגיל מאוחר יותר ולהמנע משטיפת ידיים כאשר הם צעירים יותר. לכן, חשוב מאוד להשתמש בשרפרף ליד כיור חדר האמבטיה. עדיף להשתמש בשרשרף צבעוני ומזמין שהילדים יהנו לטפס עליו. כמובן שעליכם לבדוק, עוד בטרם הילדים מנסים אותו, את חוזקו של השרפרף והיציבות שלו. לאחר שהילד עלה על השרפרף הראו לו איך פותחים את המים ושפשפו את ידיו היטב תחת המים. לאחר כמה פעמים שתעשו זאת, נסו לשטוף אתם ידיים לידם ובקשו מהם לחקות אתכם בכדי שילמדו את עקרונות התהליך בעצמם.

2. למדו אותם שמותר להם להשתמש בברז המים הקרים בלבד
עוד דבר שחשוב ללמד את הפעוטות הוא שיש רק צד אחד של הברז שמותר להם להשתמש בו- המים הקרים. הצביעו על ברז המים הקרים וסובבו יחד איתם את הברז הזה. למדו אותם שזה הברז היחיד שבו מותר להם לגעת. ואם המים קרים להם? שיבואו לקרוא לכם ואתם תקבעו את חום המים לפי ערבוב של מעט חמים והרבה קרים. אם אין לכם ברז שמורכב משני ברזים אלא מידית אחת ציר אחת, דאגו אתם להרים עבורם את הידית לכיוון הנכון.

3. רחיצת הידיים בסבון
החלק הכי חשוב ברחיצת הידיים הוא כאמור- הסבון. לפני השימוש בו, סגרו את המים כדי שהילד יוכל להתמקד במה עושים עם הסבון ולא במים הזורמים. ללימוד השימוש בסבון יש שתי אופציות: אחת היא להביא לילד סבון קטן, כדוגמת אלו שיש בבתי מלון וללמד אותם לשפשף ידיים בו את שיוצאות בועות. דרך שניה היא באמצעות סבון ידיים נוזלי שתשימו בתוך מיכלים קטנים וצבעוניים שמותאמים לשימוש לילדים. עדיף שמיכל הסבון הנוזלי לא יהיה עם משאבה, כיוון שמרבית הילדים מתקשים בלחיצה עליה. הקפידו שהילדים ירחצו ידיהם בסבון לפחות 20 שניות. בסעיף הבא תקבלו רעיונות איך ניתן לוודא שהם אכן שוטפים ידיים מספיק זמן.

4. שירו איתם תוך כדי רחיצת הידיים
כפי שאמרנו, סביר להניח שילדכם יתפסו את פעולת שטיפת הידיים כדבר משעמם למדי ולכן למדו אותם לשיר בכל פעם שהם שוטפים ידיים את הא-ב או לחילופין לשיר פעמיים היום יום הולדת. בצורה הזו תוודאו שהם משועשעים בזמן התהליך וגם שוטפים ידיים מספיק זמן.

5. למדו אותם לייבש את הידיים במגבת בסיום השטיפה
כאשר הם סיימו לשטוף את הידיים, הגישו להם מגבת נקייה או מגבת נייר ולמדו אותם לנגב את הידיים היטב. לחילופין אתם יכולים לסייע להם ולייבש את ידיהם במגבת.

6 . הכי חשוב- בכל פעם שהם שוטפים ידיים עודדו אותם, אפילו תנו להם פרס, כדי שילמדו שיש חשיבות למעשה הזה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה