close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך למשפרי הדיור

מערכת שורשיב סיוון, תשעה30/05/2015

משפרי דיור הינם זוגות, משפחות או יחידים המעוניינים למכור את דירתם הישנה, ובמקביל לרכוש דירת מגורים חדשה יותר ומרווחת יותר

תגיות:
הרצון לשנות ולהתקדם, התרחבות המשפחה ושינוי מקום המגורים כתוצאה מהחלפת מקום העבודה, כל אלו ועוד מהווים סיבות להעתקת מקום המגורים, וברוב המקרים לשיפור בתנאי הדיור והמחייה של כל אחד ואחת מאיתנו. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות אשר יסייעו לכם לצלוח את הליכי השיפור בתנאי הדיור לנוחים יותר ומהירים יותר.

משפרי דיור הינם זוגות, משפחות או יחידים המעוניינים למכור את דירתם הישנה, ובמקביל לרכוש דירת מגורים חדשה יותר ומרווחת יותר. על מנת לפעול לקידום הליך שיפור הדיור, תדרשו לפעול בשני נתיבים בעת ובעונה אחת, הנתיב הראשון קשור לדירתכם הנוכחית והנתיב השני קשור לדירה העתידית שלכם. להלן מספר פעולות אותן מומלץ ליישם לאורך הדרך:

  • הגדירו מראש את מטרת רכישת הבית החדש- בשלב זה הקפידו לבחון את הנכס העתידי בהתאם למספר פרמטרים כגון: סוג הדירה, גודל הדירה, מספר החדרים בדירה והמפרט הטכני המוצע לכם בדירה.
  • בדקו את סביבת המגורים בה ממוקמת הדירה העתידית שלכם- בדקו האם סביבת המגורים מעמידה לרשותכם את כל השירותים להם אתם זקוקים בהתאם להרכב המשפחה שלכם. בדקו האם קיימים בתי ספר, גני ילדים, חטיבות ביניים, פארק משחקים וכדומה בסביבת המגורים. כמו כן, בדקו את דרכי הגישה לסביבת המגורים ואת המרחק בין סביבת המגורים למקום העבודה וליתר המקומות בהם אתם מרבים לשהות מחוץ לבית.
  • בדקו מהו שווי הנכס המיועד למכירה על ידיכם. בין יתר הפרמטרים המשפיעים על מחיר הנכס נכללים: סוג הדירה, גודלה, מספר החדרים בדירה, איכות סביבת המגורים בה ממוקמת הדירה, מצב הדירה וכדומה. בשלב זה אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין המתמחה במתן שווי מדויק לערך הנכס.
  • היחשפו לפרויקטים עתידיים העומדים להיבנות באזור בו אתם מעוניינים לרכוש דירה. כמו כן, בדקו מי הם החברות היזמיות העומדות מאחורי הפרויקט. בין החברות המובילות הפועלות בכל רחבי הארץ תוכלו למצוא גם את קבוצת גינדי המתמחה בבניית פרויקטים למגורים בכל רחבי הארץ.
  • בכל מקרה של איתור נכסים לצורך שיפור במקום הדיור, אנו ממליצים לכם לבחון את ההיבטים הכלכליים הנלווים להליך. בחלק מהמקרים, תדרשו לבדוק מהי הדרך האידיאלית ביותר לנטילת משכנתא חדשה בהתאם להפרש הנותר לאחר רכישת הדירה החדשה ומכירת הדירה הישנה. לצורך כך, אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיהם של חברות ייעוץ למשכנתא המתמחות בליווי נטילת משכנתאות חדשות או להליך מחזור משכנתא המיושם ברוב המקרים על ידי משפרי דיור.

לסיכום, משפרי דיור נדרשים לבחון מספר רב של פרמטרים לאורך כל שלבי המכירה של הדירה הישנה ושלבי איתור הדירה החדשה. כל אחד מהפרמטרים השונים הנלווים להליכי שיפור מקום המגורים מושפע בצורה ישירה או עקיפה מצרכי הדיור ומהסיבות השונות בגינן אתם עומדים להעתיק את מקום המגורים שלכם.  
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה