close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קורס עזרה ראשונה לצוות העובדים

מערכת שורשד סיוון, תשעז29/05/2017

תאונות עשויות להתרחש בכל מקום, אבל אנחנו צריכים לדעת איך לעזור לעובדים אחרים וללקוחות בשעת הצורך

תגיות:
בסביבת העבודה אנחנו מתמודדים עם שורה של אתגרים ומשימות, אבל לפעמים בתוך הלחץ אנחנו שוכחים לשים לב לנושאי בטיחות. תאונות עשויות להתרחש בכל סיטואציה ובכל מקום, ועל כך אין עוררין, אבל אנחנו, כאנשי מקצוע שיודעים לא רק לעשות את העבודה אלא גם לדאוג לאחרים בסביבה שלנו, צריכים לדעת איך לעזור לעובדים אחרים וללקוחות בשעת הצורך. אורח בקאנטרי שטובע בבריכה, אדם שהחליק במדרגות, לקוח שסובל מהפרעות נשימה או התקף לב, ואפילו תאונת דרכים שמתרחשת מחוץ לשערי המשרד – כל אלה מצבים שבהם בוגרי קורס עזרה ראשונה יודעים לתפקד היטב. הם יודעים לזהות פציעות, לאבחן בעיות ולהציע טיפול ראשוני שעשוי לחולל הבדל של ממש בעת קבלת הטיפול הרפואי.

בחדר הכושר, במשרד או בחנות
כאמור, הסכנות אורבות בכל פינה. חנות בוטיק קטנה יכולה להיות נעימה ומזמינה, אבל מדף שנופל ממקומו או רצפה שלא התייבשה לאחר השטיפה עשויים להוביל לפציעה. באופן דומה, מתאמן בחדר הכושר עשוי להיפגע בעקבות שימוש לקוי במתקנים או בעקבות אימון אינטנסיבי הרבה מעבר ליכולותיו. גם במשרד תאונות עלולות להתרחש, וזו בדיוק הסיבה לכך שמנהלים רבים מתעקשים כי חברי הצוות יעברו קורס עזרה ראשונה. רק עם הידע המקצועי, התיאורטי והפרקטי ניתן יהיה לזהות את שורש הבעיה ואת הדרך הנכונה לטפל בה. למעשה, בוגרי קורס עזרה ראשונה יכולים לבצע החייאה, להציל בני אדם מחנק ולטפל בפציעה בשטח, הרבה לפני שיחל הטיפול הרפואי בבית החולים. קורס עזרה ראשונה הוא פשוט ההבדל בין חיים למוות, בחלק ניכר מהמקרים.

מה לומדים בקורס?
מי שבוחר להשתתף בקורס עזרה ראשונה צפוי להכיר טוב יותר את האוטונומיה של האדם, את מערכות העצבים והדם, וגם מגוון רחב של סימפטומים ומחלות. בסוף הקורס תדעו לזהות התקף לב ולהציע טיפול ראשוני בחולה שלפניכם, לבצע פעולות החייאה באדם שטבע בבריכה ולחבוש עובר אורח שנפצע וסובל מדימום. אנשים רבים גם מעידים שהידע החיוני שהם מקבלים במסגרת קורס עזרה ראשונה עוזר להם מחוץ לשעות העבודה, אם נקלעו לתאונת דרכים ונדרשו להגיש עזרה, אם נתקלו באדם שמתקשה לנשום או אם היו עדים למקרה אלימות שהוביל לפציעות ולפגיעות פיזיות אחרות. אין ספק, אם כן. זהו אחד הקורסים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעבור, כנראה חשוב יותר מכל תואר או השתלמות מקצועית. זאת משום שהקורס הזה מעניק לנו את היכולת להקל על הפצועים סביבנו, לסייע לאדם בשעת מצוקה ואולי אף להציל חיים. וזה שווה הרבה יותר מכל תואר אקדמי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה