close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יש לתקן את העוול ההיסטורי של פרשת ילדי תימן

מערכת שורשכח סיוון, תשעז22/06/2017

הרב ד"ר רצון ערוסי חבר פורום המאבק בפרשת ילדי תימן מגיב ביחס להפגנה אתמול על פרשת ילדי תימן ועל דרכי הטיפול הנכונים על מנת לתקן את העוול ההיסטורי

תגיות:
לצערנו הרב למרות שאולי ניתן להסביר שהיו קשיי קליטה של מדינה בדרך. אבל, דומה שהיתה כאן רשלנות פושעת בין ברמה הממסדית והן ברמה האנושית של אנשים שהיו בשטח, שכנראה התייחסו אל אותם עולים יקרים תמימים ויישרי דרך שבאו לארץ הקודש מתוך אמונה תמימה, שכאן מדובר בעם קודש, בארץ קודש, על פי תורת קודש. ולפתע פתאום נתגלו להם דברים אחרים, הן ברמת החילון, הן ברמת החטיפות של ילדים והן ברמת גניבת ספרי קודש יקרי ערך. ואין צל של ספק זה היה טראומה גדולה מאוד.
היום בעקבות פעילות מתמדת של וועדה שבראשה עומדת ח"כ נורית קורן, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו החלטה שהיא באמת עקרונית וחשובה לפתוח את הפרוטוקולים לציבור הרחב.

הנה אנחנו מגלים בפרוטוקולים עקבות של דברים איומים ונוראים שנעשו. ניסויים, יחס בלתי אנושי אליהם, אימוצים, וכיוצ"ב.

אסור בשום פנים ואופן להסתפק אך ורק בגילוי הפרוטוקולים
לכן אין צל של ספק שאסור בשום פנים ואופן להסתפק אך ורק בגילוי הפרוטוקולים. על המדינה להעמיד משאבים כספיים כדי לפענח את הפרוטוקולים הללו ולדעת מה ניתן עוד לתקן מאותם עוולות שנעשו. לא רק ברמה של רכוש וספרי קודש שנעלמו, לא רק ברמה של עוולות שנעשו לבני אדם במובן של פגיעה אישית ואנושית, דיני ירושה, אלא עלינו לדעת ביחס לבנים ובנות שלא יתחתנו אח ואחות.

להחזיר את עדת יהדות תימן לערכי מורשתם המקורית
עוד גיזרה מאוד חשובה, זה עליית שארית הפליטה מתימן לכאן. פעם שימשתי בוועדה בעניין הזה, ודאגנו שאכן הם יקבלו חינוך הראוי להם. היום מגיעות אלי שמועות שהם מגיעים למקומות אחרים שהם בעצם מוציאים אותם מדתם, וכזאת לא יעשה זה עוולה חמורה פי כמה. כי כאן משחיתים את נפשם. ומשום כך אין צל של ספק שמן הראוי לחבר כעת בין שני הנושאים על מנת לבוא לומר למדינה, תנו ליהודים האלה שלומי אמוני ישראל להתנהג כפי מורשתם וכפי אמונתם, זו חובתכם כדמוקרטים. כל שכן כמדינה יהודית שזה הרי כל היעוד שמגדיר אותם כיהודים. וצריך לחבר בין שני הנושאים הללו כשנדרשים לטיפול בסוגיה.

אין צל של ספק שיהדות תימן נמנית על יהדות של שלומי אמוני ישראל על מדינת ישראל להכיר בעוול ולהתנצל בפניהם, ולתיקון ההיסטורי יש להעמיד לעשה מרכז ליהדות תימן אשר יחייב וישמר את מורשת תימן, וישאב את כל יהודי תימן אל אותו מרכז, ישיב בנים לגבולם. זה יהיה הפיצוי הנאות, האמיתי כדי לנסות לתקן את העוול הגדול שנעשה להם.

לפעול מתוך אהבת ישראל שהמאבק יהיה מאבק ציבורי
נגד ריפיון הממסד לתיקון העוולה יש לזכור "הקול קול יעקב". בזמן שאנחנו חלושים עוצמתנו גם בתפילה וגם להשתמש במחאה בקול התקשורתי.

ככל שכל יהודי, מביע את דעתו נגד כל העוולות וקורה לממסד לתקן את העוולות אז יש עוצמה, אם המאבק יהיה מאבק רק של יהודי תימן, זה יהיה חלש, לא יהיה חזק. אם המאבק יהיה חוצב גבולות של כל העדות, ואז הזעקה תהיה זעקה ואין לי צל של ספק שגם מן השמים יעזרו כדי לתקן את העוולות הללו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה