close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התרבות הקולינרית של יוון

מערכת שורשכט סיוון, תשעז23/06/2017

התרבות הקולינרית היוונית היא לא מורכבת מדי אך היא מאוד ייחודית ומעניינת, אנחנו יכולים למצוא בה את ארבעת המרכיבים האהובים כמעט על כל ישראלי

תגיות:
מאז ומתמיד, ישראלים מצאו בית חם בתרבות היוונית, בין אם זה במוזיקה היוונית שהצליחה מאוד בישראל, הסרטים היוונים וכן בתרבות הקולינרית של יוון. סביר להניח שזה קשור לעובדה שכמו ישראל, גם יוון נמצאת על חופו של הים התיכון, ובמובנים רבים אנחנו חולקים את אותה מנטליות. במקרה או לא במקרה, אנחנו גם אוהבים את אותם מאכלים, בשר, מאפים, גבינות.

במהלך השנים יכולנו לראות כניסה נרחבת של אוכל יווני לישראל. בין אם מדובר בדגים מסוגים מסוימים שיובאו לארץ מיוון, בין אם מדובר בגבינות יווניות עם דגש על גבינות מלוחות וכיום אנחנו יכולים למצוא שלל מסעדות יווניות אשר מפוזרות ברחבי ישראל וזוכות להצלחה גדולה. מדובר על מסעדות על טהרת המטבח היווני, אשר כוללות גם מוזיקה יוונית אהובה וכן הן מעוצבות לא פעם בסגנון יווני.

התרבות הקולינרית היוונית היא לא מורכבת מדי אך היא מאוד ייחודית ומעניינת, אנחנו יכולים למצוא בה את ארבעת המרכיבים האהובים כמעט על כל ישראלי:
  • בשר מסוגים שונים, כולל שוארמות יווניות, תבשילי בשר עם חצילים, כדורי בשר ברטבים שונים.
  • סלטים יוונים עם מיטב הירקות, סלטי ביצים, חצילים, סלק ועוד. מרבית הסלטים מגיעים עם תיבלון מיוחד ושמן זית שמופק במקום.
  • דגים אשר מגיעים ישירות מהים התיכון (כולל פירות ומאכלי ים שונים)
  • מאפים מסוגים שונים אשר מלאים בירקות, גבינות מלוחות, ועוד. כאן אפשר למצוא גם עלי גפן ממולאים בבשר או ירקות.

כמובן שלצד כל זה, אנחנו יכולים למצוא גם מרקים יוונים טיפוסיים כמו מרק עדשים ומרק שעועית (אשר נחשב לאחד המאכלים הלאומיים של יוון) וכן קינוחים שחלקם מוכרים לכל ישראלי, שכן הם כוללים בקלוות, חלווה ועוד.

המטבח היווני בישראל
כאמור, אנחנו יכולים למצוא כיום לא מעט מסעדות יווניות מאוד מוצלחות בישראל, אך למעשה כל ישראלי שרוצה ליהנות מהמטבח היווני, לא חייב ללכת למסעדה בשביל זה. מספיק שהוא יגיע לסופר או למכולת הקרובה, וימצא על דוכן הגבינות, גבינות מלוחות אשר יכולות להתאים להכנת מאפים שונים וכן לסלטים. ישראלים רבים, כידוע, משתמשים באותן גבינות מלוחות בימי הקיץ, כמרכיב ליד האבטיח.

כמו כן אפשר למצוא בסופרמרקטים ובמכולות, מרכיבים אחרים מתוך המטבח היווני, בין אם זה דגים, בשר, וכמובן שמן זית וזיתים שנחשבים למצרך חובה בכל ארוחה ביוון. מי שרוצה ליהנות עד הסוף, יכול להגיע אל מדף המשקאות ולמצוא את האוזו היווני המפורסם.

ישראלים רבים גם נוהגים להכין בבית מאכלים יוונים מפורסמים, לעיתים מבלי לדעת שהם כאלה, למשל מוסקה או פאסולאדה שזה אותו מרק שעועית שאהוב כל כך ביוון.


לפני סיום חשוב לציין, כל מי שרוצה ליהנות מארוחה יוונית טובה, יכול למצוא באינטרנט שלל מתכונים אשר ידריכו אותו כיצד להכין אוכל יווני ברמה גבוהה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה