close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מברשות שיער

מערכת שורשטז תמוז, תשעז10/07/2017

ידעתם שיש מברשות שיער שיעלו כמה מאות שקלים?

תגיות:
השיער מקבל מקום מרכזי ביצירת המראה החיצוני שלנו. שיער מלא ומסודר יכול לשפר את ההופעה שלנו בצורה משמעותית, כאשר מנגד כל פגם בשיער עלול לפגוע במראה ובדימוי העצמי שלנו גם יחד. גם אם רבים משתמשים במונח "יום שיער רע" בניסיון להסביר את העובדה שהשיער שלהם אינו מסודר מספיק בנקודה מסוימת, המציאות היא שאותם אנשים כנראה לא עשו מספיק כדי לסדר אותו. אם יש להם מברשת שיער איכותית, המשימה צפויה להיות פשוטה אפילו יותר – כך שלא יישאר מקום לתירוצים.

על מברשות השיער
מברשת שיער היא אחד מאביזרי הטיפוח הנפוצים ביותר שיש, בעיקר בקרב נשים, אבל הוא בהחלט אינו בלעדי להן. מטרת העל שלה, כפי שניתן להסיק משמה, היא להבריש את השיער של בני האדם (כמו גם של בעלי חיים) במטרה להחליק, לטפח ולעצב אותו. מברשת השיער תאפשר להתמודד בהצלחה עם קשרים בשיער שהם מנת חלקם של רבים, לעצב תסרוקות מורכבות יחסית (גם בלי ללכת לספר או למעצב) ולהביא לכך שהשיער שלנו יהיה בדיוק כמו שאנחנו רוצים שהוא יהיה מדי יום.

יש כיום מברשות שיער המגיעות בצורות ובגדלים שונים, כשגם חומרי הגלם המשמשים להכנתן רחוקים מלהיות אחידים. ידית האחיזה תהיה עשויה בדרך כלל מפלסטיק, כיוון שהוא עמיד יחסית וזול, בעוד שהמברשת עצמה תהיה עשויה בדרך כלל מניילון שעבר הליכי עיבוד והתאמה. לפעמים יש מברשות שיער שעשויות מחומרים אחרים, דוגמת נירוסטה או אפילו שיערות של בעלי חיים, אם כי כיום הנטייה היא להתבסס בעיקר על החומרים שהוזכרו מעלה.

גם הטכנולוגיה נכנסת לתחום
מברשת שיער אינה המצאה חדשה, כאשר הפטנט על מברשת השיער הראשונה נרשם בארצות הברית עוד בשנת 1854. מה שכן, ברור שהתחום עבר הרבה מאד התפתחויות ושינויים במהלך השנים, בחלק מהמקרים בעקבות הכנסה של הטכנולוגיה לתוך התמונה. מברשת שיער חשמלית, לדוגמא, נחשבת בעיני רבים למילה האחרונה כיום בתחום, כאשר היעילות שלה הולכת מספר צעדים קדימה. יש סוגים ייעודיים של מברשות למטרות ספציפיות, דוגמת החלקת שיער – מברשות שיהיו בדרך כלל יקרות יותר אבל עדיין מגיעות עם תג מחיר סביר.

גם בכל הנוגע לאופן ההחלקה של המברשת עשויים להיות פיתוחים שונים שמשפרים עוד יותר את האופן שבו המברשת עושה את עבודתה. כך, לדוגמא, יש כיום מברשות המכילות שיני סירוק קרמיות המוליכות חום בטמפרטורה גבוהה ש"מחזקת" את המברשת ומקלה את ההתמודדות שלה גם עם השיער העיקש ועתיר הקשרים ביותר. מברשת שכזו תהיה יקרה יותר, כפי שנרחיב בהמשך, אבל מנגד היא עשויה להיות הפתרון היחידי עבור לא מעט אנשים.

כמה זה עולה?
בהתאם לאבחנות שעשינו מעלה בין סוגים שונים של מברשות שיער, קשה להעניק תשובה חד משמעית לשאלת המחיר שלהן. יש כיום מברשות בסיסיות מאד המגיעות במחיר של כמה עשרות שקלים, בעוד שעבור מברשות מתקדמות או טכנולוגיות במיוחד אתם עשויים לשלם כמה מאות שקלים או אפילו יותר מכך.

מכאן, שבמעמד הבחירה של המברשת אתם בהחלט יכולים להתייחס לתקציב שלכם בתור שיקול, אם כי מומלץ לא לבחור במברשת שאינה איכותית רק משום שהיא זולה. מברשת באיכות נמוכה לא תהיה יעילה במקרה הרע, או תגרום נזק לשיער במקרה החמור יותר. מנגד, מברשות מחומרי גלם איכותיים עשויות להקל את הסירוק של השיער ואת סידורו, תוך יצירת מראה מבריק ומרשים הרבה יותר. אם המקום שרוכשים בו את המברשת מאפשר להתנסות בשימוש בה, מומלץ לעשות את זה.

בכל מקרה חשוב לוודא שהמברשות (בעיקר החשמליות והמתקדמות יותר) עומדות בתקנים הדי מחמירים הנהוגים כיום בתחום, למשל התקן הישראלי או האירופאי. לאור חשיבותו של השיער למראה החיצוני שלנו, חשוב לא לקחת סיכונים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה