close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע השלפוחית שלי דולפת? 9 סיבות ופתרונות לבריחת שתן

מערכת שורשה אב, תשעז28/07/2017

דליפת שתן יכולה להתרחש ממגוון סיבות ומשפיע על כ200 מיליון מבוגרים ברחבי העולם. הידיעה מדוע השלפוחית דולפת היא חלק חשוב מהחיפוש אחר טיפול ושמירה על הבריאות

תגיות:
סיבות לדליפות מהשלפוחית
שאלנו את יצחק מאתר עזר נאמן המתמחה במוצרי ספיגה למבוגרים מה הן הסיבות האפשריות לכך ששלפוחית השתן של אדם מסוים תדלוף...

הפרעות נוירולוגיות– יש מגוון של הפרעות נוירולוגיות שיכולות להוביל לבריחת שתן. ממחלת הסוכרת ועד פרקינסון, גידולים במוח ושבץ מוחי, חולים חווים לעיתים קרובות בריחת שתן כסימפטום לבעיה גדולה יותר. במקרים רבים, בריחת שתן תהיה אחת מתסמינים רבים.

גיל – כאשר אנשים מתבגרים, זה טבעי שהשרירים של שלפוחית השתן והשופכה מאבדים כוח. היחלשות זו עלולה לגרום לצורך למתן שתן לעיתים קרובות יותר ולעיתים גם לבריחת שתן לא רצונית מהשלפוחית.
השמנה- משקל גבוה על שלפוחית השתן והשרירים המקיפים אותה עלול להוביל ללחץ, שיכול לגרום לאובדן שתן כאשר חווים התכווצויות מהירות של השרירים, כמו בעת שיעול ועיטוש.
הריו ולידה – במהלך הריון, הגוף עלול לחוות שינויים הורמונליים ושינויים בשרירים שעלולים להיות בעלי תוצאות לא צפויות, כולל בריחת שתן. לפעמים שינויים אלה הם זמניים. בריחת שתן שמתחילה בהיריון יכולה להסתיים לאחר הלידה.
בעיות בערמונית – בריחת שתן יכולה להתרחש כתוצאה מערמונית מוגדלת, כסימפטום לסרטן הערמונית, ויכולה גם להיות התוצאה של טיפול עבור בעיות ומחלות שונות בערמונית.
כריתת רחם – הסרת הרחם עלולה לגרום נזק לשרירים התומכים ברצפת האגן, וכתוצאה מכך לגרום לבריחת שתן.
תרופות – תרופות מסוימות עלולות לגרום לאי שליטה כתופעת לוואי. סוג זה של בריחת שתן לעיתים קרובות נעלמת כאשר התרופה נעצרת.
תזונה – שתיית משקאות משתנים (כמו אלכוהול וקפה), ואכילת מזון רב שמגרה את שלפוחית השתן (מזונות חומציים, מזונות מתוקים, ממתיקים מלאכותיים ועוד) עלולה לגרום לאי שליטה זמנית על השלפוחית.
זיהומים בדרכי השתן – דלקות בדרכי השתן גורמות בדרך כלל לבריחת שתן רק במהלך הזיהום. בריחת שתן נעלמת כאשר הזיהום חולף.

בעוד חלק מהסיבות לדליפה של שלפוחית השתן אינן מעוררות דאגה, תנאים אחרים שגורמים לדליפת שלפוחית השתן הם רציניים ויש לטפל בהם. אם חוויתם דליפת שתן לאחרונה, מומלץ לפנות לרופא לברר את המקור לכך.

פתרונות
הבנת הסיבה של דליפת השתן תאפשר חיפוש טיפול ושליטה במצב. במקרים מסוימים, טיפולים כמו תרופות והליכים כירורגיים יכולים לעצור את הדליפה ולמנוע את הבעיה. עם זאת, במקרים רבים, דליפת השתן היא משהו שיכול להיות נשלט אבל לא להיעלם. למרבה המזל, יש דרכים רבות בהן ניתן לטפל בבעיות דליפת שלפוחית השתן מבלי לשבש את החיים הרגילים.

בין אם המצב הוא זמני או קבוע, הלבשה תחתונה כנגד בריחת שתן יכולה לעזור. תחתונים ואמצעי ספיגה אחרים מאפשרים לאנשים שמתמודדים עם בריחת שתן להשתתף בפעילויות שונות. תחתונים אלה נראים בדיוק כמו תחתונים רגילים ומתפקדים בצורה זהה, כך שאנשים הזקוקים להם יכולים להרגיש טוב עם עצמם ובטוחים בסיטואציות חברתיות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה