close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מפחדים מטיפולי שיניים? כמה טיפים להירגע לפני טיפולי שיניים

מערכת שורשיא אב, תשעז03/08/2017

כיום אין סיבה לחשוש מטיפול אצל רופאי שיניים וקיימים שלל פתרונות ודרכים להקל על כל מטופל ומטופל

תגיות:
לטיפולי שיניים יש דעה שלילית בעיניהם של אנשים רבים שחוששים מהם ומעדיפים לפעמים לדחות אותם כמה שרק אפשר. עד לפני לא מעט שנים היו כרוכים טיפולים אלה באי נוחות רבה ואפילו לא מעט כאבים, אך כיום ישנן לא מעט טכניקות אשר בזכותן אפשר לא רק להירגע לפני הטיפול אלא גם לחוש נוח יותר אחריו. בנוסף לכך, חשוב מאד לדעת שההכנה הנפשית והמנטלית חשובה מאד ושמירה על מחשבה חיובית ואופטימית לפני הטיפול עשויה לסייע רבות.

איך נרגעים לפני טיפול שיניים?
להלן כמה רעיונות שיכולים לסייע בהירגעות הדרושה לפני ביצוע טיפול שיניים –
• ביטחון ברופא השיניים – אם יודעים שהרופא מומחה, מנוסה ומיומן ויש לו שם טוב בקרב מטופלים רבים – אפשר לסמוך עליו שהוא יודע בדיוק מה לעשות ואין חשש לטעות או לכאב מיותר.
• ייעוץ – אפשר וכדאי לקבל הסבר מהרופא אודות אפשרויות ההרגעה או שיכוך הכאבים הקיימות כיום על מנת לבחור ביחד אתו את המתאימה ביותר.
• לדעת בדיוק מה עומד לקרות – חשוב לשאול את הרופא את כל השאלות הקשורות הן בטיפול עצמו והן בימים שלאחר הטיפול. במידה ומדובר בכאבים שחולפים חיש מהר עשויה המחשבה להרגיע מאד.
• תרופות משככות כאבים – חשוב להצטייד מבעוד מועד בתרופות משככות כאבים. כיום ישנם סוגים רבים של תרופות ואפשר לבחור את אלה שנחשבים לחזקים יותר ומתאימים לשיכוך כאבים לאחר טיפול שיניים.
• תרופת הרגעה – כיום מקובל מאד ליטול תרופת הרגעה לפני הטיפול עצמו על מנת להגיע אליו רגועים ככל האפשר ולא לסבול מלחץ או מתח נפשיים.

חשוב מאד לדעת שישנם טיפולי שנחשבים ליותר או פחות קשים ובהתאם זמן ההחלמה והכאבים או מידת המתח הצפויים מהם. כאשר יש תקשורת פתוחה וחיובית עם רופא השיניים קל יותר להבין לעומק לקראת מה ניגשים. טיפולים של השתלת שיניים, למשל, נחשבים לארוכים ומסובכים יותר ויש אחריהם זמן החלמה ארוך יותר. לעומתם יש טיפולים שנחשבים גם לקצרים יותר וגם לפחות טראומתיים, כמו סתימת חור או טיפול על ידי שיננית.

איך נרגעים לפני טיפול שיניים?
כאמור, קשר טוב עם רופא השיניים הוא המפתח לתחושה טובה בעת הטיפולים, לפניהם ואחריהם. חשוב מאד שלא להסתיר את עצם קיומו של החשש אלא לספר אודותיו לרופא או לסייעת הרפואית שלו על מנת שהם יידעו בעצמם להתמודד עם מטופל שחש יותר מתח או לחוץ. הם יידעו גם להדריך אותו לפני הטיפול מה כדאי לו לעשות על מנת להגיע מוכן ככל האפשר לטיפול עצמו.
כיום אין סיבה לחשוש מטיפול אצל רופאי שיניים וקיימים שלל פתרונות ודרכים להקל על כל מטופל ומטופל. כך אפשר לעבור כל טיפול במהירות ותחושה חיובית וטובה. בדרך זו תיוותר בזיכרונו של המטופל חוויה טובה והוא יוכל לחזור אליה כאשר יצטרך לתכנן ביקור נוסף אצל רופא השיניים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה