close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יועץ פרישה- מקצוע חשוב לעתיד

מערכת שורשה אלול, תשעז27/08/2017

יועץ פרישה הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בימינו – תוחלת החיים של כולנו נמצאת במגמת עלייה מובהקת ואילו שוק התעסוקה פולט מתוכו את העובדים במהלך העשור ה-7 לחייהם

תגיות:
יועץ פרישה הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בימינו – תוחלת החיים של כולנו נמצאת במגמת עלייה מובהקת ואילו שוק התעסוקה פולט מתוכו את העובדים במהלך העשור ה-7 לחייהם ובחלק מהמקרים עוד לפני הגיל הרשמי של היציאה לפנסיה, כך שנדרש תכנון מושכל ומוקפד לקראת תקופת חיים זו כדי שיהיו לנו מספיק משאבים כספיים כדי לחיות בנחת וברווחה.
על מנת לספק ייעוץ פרישה נדרש כמובן ידע מקיף ועדכני ועוד מרכיב הכרחי שהופך יועץ פנסיוני לאיש מקצוע איכותי הוא ניסיון שמאפשר להתאים לכל אחד ולכל אחת מאיתנו את מסלולי הפנסיה האופטימליים בהתאם לצרכים ולהעדפות הספציפיים.

איזה ידע נדרש לצורך ייעוץ פנסיוני איכותי ומקיף?
ייעוץ פרישה, שנקרא כאמור גם ייעוץ פנסיוני, נשען על ידע מקיף בתחומים רבים. ראשית נדרשת בקיאות לגבי כל המוצרים הפיננסיים הרלוונטיים לחיסכון לקראת גיל הפרישה – כולל קרנות הפנסיה הוותיקות כמו גם אלה החדשות, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, קופות גמל, פנסיות תקציביות ועוד – כולל התעדכנות מתמדת שכן מדובר בתחום שמתרחשים בו שינויים תכופים ומשמעותיים (לנוכח הגידול המשמעותי במספר בני האדם שהגיעו לגיל פרישה וכאמור ממשיכים לחיות עוד שנים רבות, אין מנוס מעדכון מתמיד של המסלולים השונים בתחום זה וזאת על-מנת למנוע היווצרות גירעונות אקטואריים).

עוד תחומים שבהם נדרשים מכל יועץ פרישה בקיאות מעמיקה וידע רחב היקף הם קצבאות הזקנה, קצבאות השארים, קצבאות הנכות ושאר דרכים שבהן המדינה מסייעת לקשישים, שכן גם סכומים אלה צריכים להילקח בחשבון בעת תכנון הפן הפיננסי של החיים אחרי סיום פרק העבודה וההתפרנסות.

היבטי מיסוי
עוד דגש חשוב מאוד במסגרת ייעוץ פרישה הוא היבטי מיסוי. כדאי לדעת שעל כל אפיקי החיסכון הפנסיוניים מוטלת חובת מס, בדיוק כמו כל חיסכון ובעצם כמעט כל רווח כספי מכל מקור שהוא. ישנם הבדלים משמעותיים בין האפיקים השונים, ובנוסף גם במסגרת אותו מוצר פיננסי עשויים להיות שינויים ניכרים מבחינת גובה המס שתצטרכו לשלם, וזאת בהתאם להתנהגות שלכם, משך החיסכון, נקודת הזמן שבה הוא נפרע ועוד ועוד – ועל כן אחד מתפקידיו העיקריים של יועץ פרישה הוא להכווין את לקוחותיו להתנהגות שתבטיח גם את מילוי הצרכים השונים שלהם וגם תאפשר תשלום מינימום מס.

יועץ פרישה – שירות חשוב בכל גיל
במקרים רבים כשאנחנו צעירים גיל הפרישה, הפנסיה, נראה לנו רחוק ולא רלוונטי. מטלות היומיום דוחקות לשוליים את המחשבה על הצורך להיערך גם לפרק זמן זה בחיים ואולי בכלל אנחנו מעדיפים לא לחשוב על הרעיון שכולנו נזדקן ונזדקק למשענת כספית איתנה שכן לא נוכל לפרנס את עצמנו. למרות זאת, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של יועץ פרישה מקצועי כבר בגיל צעיר, וזאת משתי סיבות פשוטות: ראשית, בסופו של דבר כולנו נגיע לגיל הפנסיה גם אם נדחיק את המחשבה הזו, ושנית, ככל שהתכנון והחיסכון מתחילים בשלב מוקדם יותר בחיים, כך נוכל להבטיח הכנסה קבועה גבוהה בגיל הפרישה עם מינימום השקעה לאורך החיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה