close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בוחרים סכו"ם למסעדה שלכם

מערכת שורשה אלול, תשעז27/08/2017

כשמחפשים כלים חדשים למסעדה או בית קפה נתקלים באופן טבעי במגוון רחב מאוד של סכו"מים- איך בוחרים נכון?

תגיות:
לקראת הקמת מסעדה, פתיחת בית קפה, תכנון מטבח מוסדי גדול או הקמת חברה למתן שירותי קייטרינג ישנן אינספור החלטות שצריך לקבל, כולל כאלה משמעותיות במיוחד שמעורבים בהן סכומי כסף גדולים או שהשפעתן על סיכויי ההצלחה של העסק גבוהה. באופן טבעי הסכינים, המזלגות, הכפות והכפיות נדחקים לשוליים ולא זוכים לתשומת לב רבה – וזאת למרות שבסופו של דבר גם סכו"ם משפיעה במידה בלתי מבוטלת על החוויה של כל לקוח וכל לקוחה, שהרי בסופו של דבר הכלים שאותם הלקוחות מחזיקים בידיים ובעזרתם הם אוכלים את המנות שיצרתם עבורם מייצרים רושם חשוב, ואם הם נראים סתמיים הארוחה כולה עלולה להרגיש סתמית.

בהתאם כדאי להקדיש תשומת לב גם לבחירה מושכלת של כלים אלה, וכמובן שעצה זו תקפה גם לעסקים קיימים – מסעדות, בתי קפה וכו' – שרוצים לחדש את הסטים שיש אצלם (בין אם כדי לרענן את המקום ובין אם כי הכלים הקיימים נשחקו, אבדו וכו').

למה חשוב להקפיד על אחידות עיצובית?
דגש חשוב אחד בבחירת סכו"ם למסעדות ולבתי קפה הוא השמירה על האחידות, כלומר שהסכין, המזלג והכף יהיו חלק מסט אחד, שהרי הם מונחים האחד ליד השני על השולחן ומשמשים ביחד את הסועדים. אי אחידות משדרת חוסר הקפדה ואפילו זלזול מסוים, והדבר עלול להקרין על הרושם הכללי שיוצרת המסעדה או יוצר בית הקפה.

הכפיות המשמשות לקינוחים וגם אלה שבעזרתן בוחשים את הממתיק לתוך השתייה החמה יכולות להיות מעט שונות משאר הכלים, אם כי כדאי שגם הן יהיו בעלות עיצוב דומה. כדאי להדגיש שעצה זו תקפה גם למסעדות שבוחרות בעיצוב אקלקטי – גם אם השולחנות לא אחידים והכיסאות מגוונים ובאופן כללי שוררת במקום אווירה של ערבוביה ססגונית ונכונה, סכו"ם צריך להיות אחיד.

רמת גימור גבוהה
עוד חשוב להקפיד על רמת גימור גבוהה של כל הסכינים, המזלגות, הכפות והכפיות. למשל שיני המזלגות לא יכולים להיות מעוקלים או מעוקמים, היקף הכפות צריך להיות אחיד וכו'. רמת הגימור באה לידי ביטוי גם בבוהק של הכלים השונים, ולשם כך כדאי לבחור סכו"ם מפלדה שיש בה לפחות 10% ניקל (הניקל הוא זה שמעניק לכל כלי את הברק שלו).
עוד מרכיב חשוב ליצירת רמת גימור מקסימלית, ובהתאם רושם חיובי במיוחד אצל הסועדים, הוא הכרום – מתכת זו תורמת לסגסוגת הפלדה ממנה מיוצרים הכלים השונים את האיכות החשובה של מניעת חלודה, כך שהכלים ישמשו אתכם במשך שנים רבות.

האם סכו"ם מגיע בגודל סטנדרטי?
כשמחפשים כלים חדשים למסעדה או בית קפה נתקלים באופן טבעי במגוון רחב מאוד של סכו"מים, כשההבדלים הם לא רק מבחינת העיצוב אלא גם מבחינת הגודל. על-מנת שלאורחי העסק שלכם יהיה נוח לאחוז את המזלג, להשתמש בסכין ולנצל את הכף, כדאי לבחור פריטים ארגונומיים בגודל סטנדרטי – למשל סכין באורך 18-20 ס"מ וגם מזלג באורך דומה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה