close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים גריל פחמים מקצועי לבית?

מערכת שורשכ אלול, תשעז11/09/2017

איך נכון לבחור גריל פחמים לבית?

תגיות:
מנגל מתקפל של טורוס
צילום: יח"צ האתר

אנחנו, הישראלים, ממש אוהבים אותו. פעם אולי הסתפקנו בו פעם בשנה, ביום העצמאות, אבל בשנים האחרונות הגריל (או המנגל) הפך לבן בית. פעם הסתפקנו במנגל הקטן שקנינו בדרך לפארק, זה שעלה לנו כמה שקלים בתחנת הדלק הקרובה אל הבית, אבל היום אנחנו מבינים שהוא צריך להיות גדול, מושקע וחזק הרבה יותר. בקיצור, היום אנחנו בוחרים גריל פחמים, הוא גם הרבה יותר מקצועי, והוא מקבל מקום של כבוד בחצר שבה אנחנו מארחים את החבר'ה, את המשפחה או את עצמנו, כשבא לנו להתפנק עם ארוחה דשנה. אז איך בוחרים אותו?

התאמה לצרכים האישיים שלכם

נתחיל בהגדרת ציפיות, דרישות וצרכים, ובשלב הזה אנחנו מתמקדים בפרטים הטכניים והקטנים ביותר. למשל, אם הגריל שלכם יישאר באותו מקום במשך כל ימות השנה אתם לא זקוקים לפתרון על גלגלים. מצד שני, לא רק שאתם עשויים להחליט להעביר אותו מקום, יכול מאוד להיות שתרצו לאחסן אותו בחורף כדי לשמור עליו, ואז עדיף לבחור גריל פחמים עם גלגלים. שיקול נוסף הוא גובה הגריל, וזו נקודה קריטית לגבוהים שבקוראים, אבל גם לנמוכים יותר. כדי שיהיה לכם נוח לעבוד ולא תצטרכו להתכופף (או לטפס על דרגש) כדי לנפנף, עדיף שתקבעו מראש את הגובה האידאלי.

שדרוג הכנת הבשר

מי שבוחר לקנות גריל פחמים הוא מי שמשקיע לא מעט מחשבה ותכנון בהכנת הבשר האיכותי ביותר, וגם בתהליך בישול נכון. למשל, אם אתם רוצים לעשן את הבשר וליהנות מהארומה המופלאה שלו, אפשר להוסיף מתקן עישון או מעשנת מקצועית. כמובן שההשקעה הזו אידאלית למי שצורך לא מעט בשר, וגם מארח את החברים לארוחות גדולות ומפנקות. שדרוג אחר הוא שיפוד ממונע, ואין ספק שיש יתרון אדיר לשיפוד המסתובב שמספק מכת חום אחידה לכל חלק הנתח.

צרכי התחזוקה של הגריל

אם צמצמתם את החלופות ונשארתם עם כמה אופציות מרכזיות, זה בדיוק הרגע לבחון את צרכי התחזוקה של כל גריל פחמים שנותר ברשימה. האם הוא קל לניקוי, האם הוא עשוי נירוסטה או ברזל (קריטי בתנאי מזג האוויר של ישראל) ועד כמה הוא נוח לאחסון? כל השאלות הללו הן חשובות מאוד, ואם תתמודדו איתן כבר בשלב הזה תחסכו מעצמכם כאבי ראש והפתעות לא נעימות בהמשך. גריל נירוסטה לא יחליד גם אם יישאר בחוץ בחורף, ואם תבחרו בגריל שתופס את העשן ומונע מהחצר כולה להתמלא בעננה לא נעימה (וגם די ריחנית) תגלו שאתם גם לא צריכים לנקות את החצר באופן יסודי אחרי כל ארוחה. תכנון הוא מילת המפתח, ואם תעשו את זה נכון עכשיו תיהנו מארוחות דשנות אחר כך.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה