close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חדר בריחה להגברת היצירתיות

מערכת שורשה חשוון, תשעח25/10/2017

חדר בריחה להגברת היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסא

תגיות:
צילום: xcape
דרך חווייתית ומהנה במיוחד לאתגר את יכולת החשיבה ולפתח את המיומנויות הקוגניטיביות היא במהלך פעילות בחדר בריחה. הקונספט האהוב מציג בילוי מאתגר וגדוש אקשן לשעות הפנאי עם ערך מוסף. הצתת הדמיון, התמודדות יצירתית עם פתרון בעיות, חשיבה מחוץ לקופסא, אפיון אסטרטגי ובניית ביטחון עצמי, בין אם במודע או שלא במודע.

ברגע שאנחנו יוצאים מ"אזור הנוחות" שלנו לעבר מציאות אלטרנטיבית ויש לנו משימה להתמקד בה, במצב לחץ המוגבל בזמן, אנחנו מצליחים למקסם את היכולות שלנו.

זה בדיוק מה שקורה בתוך חדר בריחה: התמקדות במטרה יחד עם חידוד החושים תוביל אותנו לגילויים מפתיעים והכל תוך כדי תנועה והנאה בדרך להשגת המטרה. אז מה הערך המוסף שתפיקו מהבילוי המסעיר בחדרי בריחה?

גמישות מחשבתית – הסיטואציה המאתגרת בה אנו נפגשים בתוך חדר בריחה גורם לנו לחשוב אחרת. לא בדרך המקובלת, אלא לחפש רעיונות בלתי שגרתיים שיובילו אותנו לפתרון התעלומה או לניצחון במשימה. ברגע שניסינו שיטה אחת וראינו שהיא לא צלחה, אנחנו נפנה לשיטות אלטרנטיביות. כלומר, נאמץ את החשיבה בכל מני דרכים יצירתיות כדי לבדוק כל מני אפשרויות אפקטיביות. אנחנו בדרך ללא נודע וכדי להתמודד עם אי הוודאות, אנחנו פועלים בדרכים בלתי צפויות ויצירתיות.

תכנון אסטרטגי – ברגע שיש לנו רעיון איך לפתור את המשימה או שלב במשימה, אנחנו נגבש אותו לכדי תכנית פעולה שניתן להוציא לפועל. כלומר, נשכלל את המיומנות האסטרטגית שלנו לתכנית מגובשת הלוקחת בחשבון ראייה קדימה ותכנון צעדים יחד עם תגובת היריב או "תכניות מגירה" למקרה שהתכנית המקורית לא תעבוד. למעשה, במהלך חדר בריחה אנחנו מרחיבים את החשיבה שלנו, כי אנחנו חושבים על מגוון רחב של טכניקות ופתרונות.

סיעור מוחות: חלק בלתי נפרד מחשיבה יצירתית הוא סיעור מוחות. כאשר אנחנו נעזרים במשתתפים שפועלים אתנו במשימה כדי למצוא פתרון אפקטיבי. כל אחד תורם את החלק שלו ואנחנו לומדים לחשוב ביחד. בדרך זו לומדים להעריך רעיונות של אחרים, להוציא לפועל רעיונות של אחרים, לחשוב על רעיון טוב יותר כשיש פרטנר שמגבה אותנו או כשאנחנו יכולים לשדרג את הרעיון המקורי שלו. חשיבה משותפת היא פעמים רבות חשיבה יצירתית ואפקטיבית יותר. לכן חדר בריחה למשפחות זה דבר נפלא למשל..

הערכה עצמית - ההצלחה שלנו במשחק משפיעה ישירות על הדימוי והביטחון העצמי שלנו. הצלחנו לתפקד בזמן אמת, לנהל את המשבר, לשתף פעולה ולסיים את המשימה במגבלת הזמן שהוקצבה. זו סיבה לחגיגה וכן לתחושה עצמית טובה שתעזור לנו להבין כמה טוב לחשוב באופן יצירתי ולהאמין בעצמנו גם כשהמצב נעשה מורכב. כלומר, החשיבה שלכם על עצמכם גם היא תשתנה...ולטובה.

המאמר באדיבות צוות חדרי בריחה בכפר סבא של xcape המזמנים עבורכם מגוון אדיר של הרפתקאות מעוררות השראה שמטפחות את החשיבה היצירתית. ברגע שתיכנסו לחדר, תחשבו מחוץ לקופסא!
הוסף תגובה
צילום: xcape
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה