close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיול מאורגן ללפלנד

מערכת שורשה חשוון, תשעח25/10/2017

יתרונות הטיול המאורגן ללפלנד

תגיות:
הוא נחשב לחבל ארץ מרתק במיוחד, ולא בכדי. לפלנד, חבל ארץ שנמצא בחלק הצפוני של יבשת אירופה, כולל בתוכו חלקים ממדינות סקנדינביה ואת החלק הצפוני של חצי האי קולה, שנמצא תחת שליטת רוסיה. זהו חבל ארץ השייך לארבע מדינות: לנורבגיה, לשוודיה, לפינלנד ולרוסיה, וככזה אפשר למצוא בו יופי מרהיב וטבע עוצר נשימה. שטחו הכולל של חבל לפלנד הוא כ-388,350 קמ"ר, המורכבים מעמקים, הרים, קרחונים וגם פיורדים. טיול מאורגן ללפלנד הוא הזדמנות נפלאה לבקר במקום הקסום הזה ולראות מקרוב את הנופים היפהפיים, שהם חלק בלתי נפרד ממנו.

מה הוא מציע
לפלנד הוא חבל ארץ קסום ומיוחד מאד. טיול בו נחשב למאתגר הרבה יותר והוא מיועד בעיקר לחובבי הטבע, המחפשים משהו קצת מיוחד. טיול מאורגן, המיועד לשומרי המסורת, מציע הדרכה ברמה גבוהה על כל אתר ויעד שעוצרים בו בדרך, ביקור במקומות הנחשבים שאסור לפספס וכמובן תנאים מצוינים ומתקנים נוחים במקומות הלינה, הכלולים בטיול עצמו. הטיול המאורגן הינו על בסיס פנסיון מלא, המשתתפים בו נהנים מטיסה אל היעד ובחזרה ממנו, לינה בבתי מלון שונים, ארוחות, כניסה לאתרים ונסיעה אליהם וגם הדרכה של מדריכים מיומנים ומקצועיים, המכירים את נקודות העצירה היטב ומספקים למטיילים את כל המידע הרלוונטי על כל נקודה ונקודה, שבה עוצרים בדרך. הטיול מותאם באופן נקודתי לצרכים המיוחדים של הציבור הדתי, קרי: אוכל כשר, המוצע להם במקומות הלינה ושמירה על השבת.

על האטרקציות והאתרים שעוצרים בהם בזמן הטיול
טיול מאורגן ללפלנד מפגיש את המטיילים על מגוון רחב של אטרקציות וגם אתרים מיוחדים. אחת האטרקציות הבולטות בטיול הזה היא נסיעה באופנועי שלג לנקודות קסומים וקצת אחרות. המטיילים מקבלים לבוש מיוחד, המגן עליהם מפני הקור (מגפיים, גרביים, כפפות מחממות, כובע גרב, קסדה וחליפת ספארי) ויוצאים לדרך כשהם רכובים על אופנועי השלג, שבראשם המדריך הלוקח אותם למסלול עצמו. לפני היציאה לדרך, עוברים המשתתפים שיעור נהיגה קצרצר ורק לאחר שהבינו את אופן תפעול האופנוע, מתחילה החוויה כולה. הכפר של סנטה קלאוס הוא אטרקציה נוספת בטיול ואולי אחת הפופולאריות ביותר בלפלנד. זהו אתר עלייה לרגל של מטיילים רבים, הממוקם על חוג הקוטב הצפוני, במרחק של 2 ק"מ מהעיר רובניימי. המקומיים מאמינים כי שם מתגורר סנטה קלאוס הידוע, שמפזר מתנות ורק טוב ברחבי העולם.

אטרקציה מיוחדת נוספת, שמוצעת גם היא במהלך הטיול היא נסיעה במזחלות כלבים. כלבי ההאסקי המפורסמים מסיעים את המטיילים, בעודם יושבים על המזחלת, לטיול שאין כמותו. לפני הנסיעה לומדים על הכלבים עצמם, על שיטת הגידול שלהם ועל שיתוף הפעולה יוצא הדופן בינם לבין המקומיים, הסאמים. אחר כך, ובאווירה דומה, מוצעת גם נסיעה על מזחלות, הרתומות כולן לאיילי הצפון. גם כאן מדובר בחוויה קצת אחרת, בהזדמנות להכיר את לפלנד מזווית שונה ומיוחדת. Snowman Park הוא אתר נוסף, שגם אליו מגיעים המטיילים, היכן שנמצא מלון, העשוי כולו מקרח וגם ארמון ובר. שם, אפשר ללמוד לפסל בקרח ואפילו לגלוש עליו באמצעות אבובים או סנובורד.

יתרונות הטיול המאורגן
טיול מאורגן מציע יתרונות רבים וזו גם הסיבה שבוחרים בו לא מעט ישראלים. הדבר נכון עוד יותר עבור הציבור הדתי, המחפש את התנאים הנדרשים לו במהלך הטיול, לרבות כשרות ושמירה על השבת. הבוחרים באפשרות כזו אינם צריכים לדאוג לדבר. הטיול כולל את הטיסות, את הנסיעות, הכניסה לאתרים והאטרקציות וגם את האוכל. כל אלה, הם חלק בלתי נפרד מהחוויה וטיול מאורגן מבטיח את ההנאה מהיעד הרחוק והמיוחד הזה. לפלנד איננו יעד דומה ליעדים אחרים. הוא מציב בפני המטיילים אתגרים רבים ומפגיש אותם עם תנאי טבע, שלעיתים אינם פשוטים. אולם, האפשרות לפגוש את כל זה מקרוב לצד הנחייה של מדריכים מקצועיים, מנטרלת את הפחד ומאפשרת למטייל להתמסר לחוויה, לטיול עצמו. מי שאיננו מכיר את חבל הארץ הזה, ואם מגיע אליו בפעם הראשונה, עשוי לפספס כמה מהאתרים החשובים והאטרקציות הנועזות שהוא מציע. בחירה בטיול מאורגן מונעת את כל זה ומפגישה את הנופש, את המטייל, עם הנופים הדרמטיים, האתרים השונים, האווירה המיוחדת ובעיקר – הקסם שאין שני לו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה