close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם ריצה היא דבר בריא ואיך?

מערכת שורשז חשוון, תשעח27/10/2017

חשוב לציין כי כדי להנות מיתרונות הבריאות של ריצה, יש לרוץ נכון!

תגיות:
ריצה מאז ומעולם הייתה אחד מסוגי הפעילויות הגופניות הפופולאריות ביותר בעולם האנושי. החל מילדים אשר רצים במשחקים בשכונה, דרך ריצה בהליכון במכון הכושר ועד לאצנים מקצועיים אשר מקדישים את חייהם לריצה – מדובר באחד מסוגי הספורט הפופולאריים ביותר בעולם. אך האם הריצה היא בכלל דבר שבריא לנו לעשות? לאורך השנים נשמעו דעות בנושא לכאן ולכאן. מהי המסקנה מדיון זה? האם כדאי לנו לרוץ על בסיס קבוע? להלן כמה מהיתרונות והחסרונות העיקריים שבריצה –

שמירה על בריאות גופנית ונפשית – היתרונות שבריצה
לא קשה לחשוב על יתרונות משמעותיים שנושאת בצידה הריצה על בסיס קבוע. מבחינות רבות, ריצה מסייעת לנו לשמור על בריאות הגוף – שמירה על כושר מסייעת במניעת מחלות, החל מהמחלות הפשוטות ביותר כמו התקררות ועד למחלות קשות וחשוכות מרפא. אדם הנמצא בכושר טוב לאורך שנים מחזיק בסיכויים נמוכים יותר לחלות במחלות מסוגים רבים ושונים. ריצה על בסיס קבוע ושמירה על כושר מסייעת גם לשמור על בריאות ותקינות המוח, ועל תפקוד קוגניטיבי טוב לאורך זמן.
בנוסף לכל אלו, ריצה מסייעת גם במישור הנפשי – ריצה, בדומה לסוגי ספורט אחרים, הוכחה כמסייעת להפחתת לחץ נפשי וחרדות, ושמירה על ערנות והרגשת חיוניות. אלו באים לכדי ביטוי במצב רוח טוב יותר בממוצע, ובמצב נפשי יציב וחיוני יותר לאורך זמן.

כאן הנקודה לציין כי על מנת באמת ליהנות מהיתרונות הללו, יש לרוץ בצורה נכונה ובריאה, ודבר זה אינו טריוויאלי כל כך. על מנת לרוץ בצורה נכונה אשר תסייע לנו ליהנות מהיתרונות שבריצה ולהימנע מהחסרונות (אליהם נגיע מיד) יש להיות מודעים לאופן בו אנו רצים, ולקבל הכוונה מקצועית בנושא. חדר כושר הוא פתרון מצוין בהקשר זה – המדריכים במכון כושר יידעו להסביר לנו על מה חשוב לשים דגש בזמן הריצה, וכיצד לתקן ולשפר את המאפיינים של האופן בו אנו רצים.

האם ריצה עלולה לפגוע בגוף? - חסרונות פוטנציאליים
במסגרת הדיון על ריצה הועלו לאורך השנים חסרונות פוטנציאליים שונים, אשר סביר להניח כי רובם אינם תקפים עבור מי שרץ בצורה נכונה.
טענה נפוצה היא כי ריצה עלולה לפגוע בברכיים, ולעיתים גם בגב. אין ספק כי טענה זו אינה מגיעה משום מקום – אנשים רבים חוו פגיעות בגב ובברכיים כתוצאה מריצה, אך כאמור מדובר לרוב על מקרים של ריצה בצורה לא נכונה, או במקומות לא מתאימים. ריצה במקום ישר ונקי ממכשולים (הן בהליכון שבחדר הכושר והן במקומות ייעודיים לריצה בחוץ), והקפדה על תנועות נכונות פותרים את הבעיה הזו כמעט לחלוטין.
חיסרון אפשרי נוסף הוא שעמום – אנשים רבים מעידים כי משעמם אותם לרוץ לאורך זמן. גם כאן מכון כושר רמת גן יכול לפתור את הבעיה – אתם יכולים לרוץ מול מסך טלוויזיה, או עם אוזניות עם מוזיקה או הרצאה טובה (אפשרי גם למי שרץ בחוץ).

לסיכום, ניתן לציין הן יתרונות והן חסרונות בנוגע לריצה על בסיס קבוע. סקירה מפוקחת של הנושא מעלה כי על פי רוב בריא וטוב יותר לגוף ולנפש לרוץ, במידה ועושים זאת בצורה נכונה.

המאמר באדיבות מטרו חדר כושר ברמת גן
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה