close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה שרציתם לדעת על לימודי ביטוח

מערכת שורשטז אייר, תשעח01/05/2018

לימודי סוכן ביטוח יעזור ליצירת קריירה נוספת- בתחום ייעוץ ולשפר את תנאי הפנסיה שלנו ושל הלקוחות שלנו ולהתאים לכל אחד את מסגרת הביטוח המתאימה לו

תגיות:
צילום: storyblocks
עולם הביטוחים נוגע בכל אחד מאיתנו, במיוחד הביטוח הפנסיוני. כולנו חולמים על הפנסיה ומתכננים מה נעשה כאשר נגיע לגיל הפרישה, אבל בפועל אנו צריכים להיערך אליה כבר מגיל צעיר, כדי שנוכל להבטיח לעצמו את היכולת הכלכלית העתידית לאחר גיל הפרישה. מקרים נוספים בהם הביטוח הפנסיוני משרת אותנו הם בנכות, זקנה וכרשת ביטחון למשפחה ולשארים במקרה של חו"ח מוות.

מהו ביטוח פנסיוני?
הביטוח הפנסיוני נועד להסדרה של הפרשת סכום כסף מסוים מהמשכורת הקבועה לקרן הביטוח, כאשר זאת נפתחת בגיל הפנסיה, באובדן כושר עבודה או במקרה של חו"ח מוות. המטרה היא לאפשר רמת חיים נאותה בזכות קרן הביטוח הזו, גם מבלי לקבל משכורת סדירה ממקום העבודה. הביטוח הפנסיוני בא לידי ביטוי בקופות גמל ופנסיות תקציביות, ביטוחי מנהלים וחיסכון בקרנות הפנסיה. הדרך המומלצת לקבל את תנאי הפנסיה הטובים ביותר היא להיעזר בייעוץ פנסיוני מבעלי הכשרה בעולם הביטוח הפנסיוני.
בנוסף, עבודה בתחום הייעוץ הפנסיוני נחשבת לתחום תעסוקה מוביל. אפשרויות התעסוקה הן מגוונות, כמו למשל סוכן ביטוח פנסיוני בחברות הביטוח, בנקים, סוכנויות ביטוח ומשרדים עצמאיים שונים בתחום.
אם כך – למה שלא נלמד את תחום הביטוח הפנסיוני בעצמנו?

לימודי ביטוח פנסיוני
כפי שכבר כתבנו, לכל אדם מומלץ ללמוד על ביטוח פנסיוני על מנת להבין את השוק הכלכלי וכיצד הוא עובד – לימודי סוכן ביטוח הוא הפתרון להבנת העולם הכלכלי הפנסיוני. לימודי סוכן ביטוח יעזור ליצירת קריירה נוספת בתחום ייעוץ פנסיוני ולשפר את תנאי הפנסיה שלנו ושל הלקוחות שלנו ולהתאים לכל אחד את מסגרת הביטוח הפנסיוני המתאימה לו, וכך נוכל לדאוג לתקופות רחוקות יותר, בהן נזדקק לכספי הפנסיה. בנוסף, הלימודים מומלצים לכל מי שרוצה לעסוק במקצוע כסוכן ביטוח ולתת ייעוץ בנושא כה חשוב.
לצורך עבודה כיועצים פנסיונים, יש צורך ברישיון סוכן ביטוח. כדי לקבל את הרישיון הנחשק צריך לעבור 6 בחינות – ארבע בחינות של הרשות לניירות ערך ועוד שתי בחינות של משרד האוצר. בנוסף לכך חייבים לעבור התמחות הנמשכת חצי שנה ורק לאחריה מקבלים את הרישיון.

אופן הלימוד בקורס סוכן ביטוח מחולק ל-3 נושאים עיקריים: בראש ובראשונה עוברים קורס ביטוח הנוגע ביסודות הביטוח, לאחריו קורס ביטוח פנסיוני ובו נלמדים שלל נושאים הקשורים לייעוץ פנסיוני, ולבסוף עוברים קורס גמר פנסיוני, שבו מקבלים את ההכשרה הנקודתית לעיסוק בשיווק ובייעוץ פנסיוני. בנוסף, במידה ואין רקע בתחום הבנקאות או החשבונאות, יש צורך לעבור קורס כלכלה, קורס מימון וסטטיסטיקה, קורס חשבונאות.

לסיכום, אנחנו יודעים שתחום הפנסיה הוא חשוב ביותר משום שהוא נוגע לכל אחד מאיתנו. במחשבה על העתיד, אנו רוצים שרמת החיים שלנו תהיה מספקת כאשר נגיע לגיל הפנסיה או נזדקק לכספי הפנסיה לצורך אחר, והדבר תלוי בביטוח הפנסיוני שלנו. אנחנו יכולים לסמוך על מישהו אחר שידאג לנו, אבל אם נוכל לעשות זאת בעצמנו ובנוסף לרכוש מקצוע תעסוקתי מעניין – כדאי לעשות זאת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה