close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו דיקור בלייזר ומהם יתרונותיו? דיקור סיני בלייזר בחיפה

מערכת שורשיז סיוון, תשעח31/05/2018

כמה מילים על הדיקור כאמצעי לריפוי

תגיות:
את הדיקור הסיני שנעשה עם מחטים כולנו מכירים וחלק מאיתנו כבר עברו בעצמם את הטיפול. יחד עם זאת, לא כולם יודעים שאת הדיקור אפשר לעבור גם עם מכשיר לייזר מיוחד בעוצמה נמוכה, שאיננו כואב, לא מערב דקירה של מחט וגם בטוח לחלוטין. מחקרים מראים כי הדיקור בלייזר מאופיין ביעילות גם לטווח הארוך עם השפעה מצטברת גדולה יחסית, ושעימו אפשר לטפל במגוון רחב של תחלואות ובעיות בריאות.

הדיקור התחיל ככל הנראה בסין ולאורך יותר משלושת אלפים שנה התפתח בארצות המזרח הרחוק. כך לדוגמא, עם השנים הגיע הדיקור הסיני ליפן ושם הוא הפך לדיקור יפני, עם הבנה פיזיולוגית וצורת דיקור שונות. יש לציין כי לרפואה הסינית וכך גם לדיקור, יש "שפה" אחרת ממה שאנו מכירים ברפואה המערבית, שכן הפיזיולוגיה עצמה מוסברת בדרכים אחרות. ואולם, ככל שרופא/מטפל לומד את הגישה ומבין אותה, הוא מבחין שקיימים דברים רבים משותפים, ושלרפואה הסינית יש בסיס מדעי – פיזיולוגי מובהק.

לייעוץ אונליין עם רופאה העוסקת בדיקור סיני בלייזר - הקליקו כאן: דיקור סיני בלייזר בחיפה, בקריות - בצפון

ישנן מגוון בעיות בריאות ותחלואות שעימן ניתן לטפל באמצעות דיקור סיני, כאשר התחומים המרכזיים הינם כאבים מסוגים שונים, וכן מיגרנות, מערכת העצבים, גינקולוגיה, מחלות פנימיות, מחלות עור, מחלות עיניים, ועוד. לגבי מחלות עיניים יש לציין כי עדיין לא נעשה מספיק מחקר בתחום זה, אך בהחלט קיימים ניסיונות לטפל בתחלואות ובעיות שאין להן פתרון ברפואה המערבית. הכוונה היא בעיקר למחלות עיניים המופיעות בגיל המבוגר, אשר בסופו של תהליך מובילות לעיוורון. בתחום הזה מסתמן כי לדיקור יש תוצאות טובות.

דיקור בלייזר לעומת הדיקור הסיני
ברפואה המערבית משתמשים בלייזר בשני תחומים מרכזיים. האחד הוא המקצועות הכירורגיים שבהם משתמשים בקרן לייזר בתור סכין, והשני הוא להשגת השפעות אנטי דלקתיות, אנטי בצקתיות, אנלגטיות וכדומה. זאת באמצעות שימוש בקרן לייזר בעוצמה נמוכה, הנקראת גם לייזר רך או קר. זוהי קרן המגיעה אל קולטני אור שנמצאים בתאים וגורמת לשרשרת של תגובות תוך שחרור חומרים, מה שלבסוף מביא לשיפור בזרימת הדם, לתגובה אנטי דלקתית ולתמיכה בהחלמת הרקמה מנזקים.

בעיקרון, השימוש בלייזר מחוץ לתחום הכירורגי משתייך לענף הפיזיותרפיה. כיום מטפלים בעולם עם לייזר בקשת רחבה של מחלות, אם כי בישראל השימוש בו נמצא עדיין בתחילת הדרך. כך לדוגמא, כמעט כולם מכירים את המכשיר הביתי B-cure, אך בקופות החולים עדיין לא משתמשים במכשירים עוצמתיים, כפי שנמצא למשל בקליניקה של ד"ר קלינה ילנה, השוכנת במרכז הרפואי המתקדם לניתוחי עיניים "מעין" שבחיפה.

בקליניקה של ד"ר ילנה נעשה שימוש בלייזר קר כדי להשיג השפעה על נקודות ספציפיות בגוף, ובמילים אחרות, הלייזר מחליף את המחטים של הדיקור הסיני. קיימים הבדלים בין שימוש במכשיר לבין המחט, למשל במחט ישנה השפעה מיידית יותר ואילו ללייזר יש השפעה גדולה יותר באופן מצטבר לטווח הארוך. אמנם לא מדובר בעובדה חד משמעית, אך לרוב זהו המהלך הנראה בקליניקה. באופן כללי, מוטב לשלב בין שתי השיטות (דיקור סיני ובלייזר) אך אם מסיבה כלשהי המטופל לא יכול לקבל דיקור עם מחטים, עדיף שיקבל דיקור בלייזר מאשר שום דבר בכלל. חשוב להבהיר כי המיוחד בדיקור עם לייזר הוא ההשפעה רק על נקודות הדיקור מעולם הרפואה הסינית, ולא על שטחים נרחבים יותר של הגוף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה