close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? בדקו במאמר שלפניכם

מערכת שורשכא אב, תשעח02/08/2018

אם אתם מתלבטים אם כדאי להשיג דרכון פורטוגלי כעת או אולי לחכות מספר שנים נמליץ להתחיל בתהליך כבר היום...

תגיות:
לפני שנפרט לעומק מהן הדרישות לקבלת הדרכון הפורטוגלי נציין הבדל אחד בולט מקבלת דרכון ספרדי: אינכם צריכים לעבור מבחן ידיעת השפה. בפורטוגל השפה הרשמית היא השפה הפורטוגזית (המדובר גם בברזיל בעגה אחרת). עם זאת, על מנת לקבל את האזרחות במדינה ממשלת פורטוגל אינה מחייבת את אזרחיה לשלוט ולו ברמה מינימלית באוצר המילים. לעומת זאת, הממשלה מתעניינת הרבה יותר במקורות שלכם.

הדרך לדרכון פורטוגלי עוברת בקהילה היהודית המקומית
חלק מהותי מהתהליך של קבלת דרכון פורטוגלי הוא באמצעות ההוכחות שמספקת הקהילה היהודית במקום. אינכם צריכים בהכרח להוכיח בעצמכם שסבא של סבתא עבר דרך פורטוגל כאשר גורש מספרד למרוקו – כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם הקהילה היהודית ולקבל מהם את האישורים הנדרשים. המסמכים שמפיקה הקהילה היהודית מתורגמים לפורטוגזית ואז עוברים לשלטונות של פורטוגל על מנת להוכיח את זכאותכם לאזרחות. נציין כי החל מחודש פברואר השנה פירטה ממשלת פורטוגל את הדרישות לקבלת הדרכון בדמות אילן יוחסין מפורט על מנת לעקוב אחר השושלת שלכם ולבחון אם אתם רק מופיעים במקרה ברשימת בעלי שמות המשפחה של יוצאי ספרד או שאכן יש זיקה ממשית הנובעת מהשתייכותם למשפחה לה נעשה עוול הגירוש בעבר.

הדרך המפרכת לחותמת האפוסטיל
מכיוון שרבים מאתנו אינם בקשר עם אנשי המפתח הנכונים בקהילה, שימוש בשירותים של עורך דין מנוסה ומיומן המכיר את כל התהליך לקבלת האזרחות הפורטוגלית ואת הגורמים בקהילה היהודית בפורטוגל שיכולים לסייע להוציא את המסמכים אתם זוכים לקיצור דרך משמעותי. יש לציין כי לא כל אחד בקהילה היהודית יכול לאשר שאתם אכן צאצאים של משפחה ממגורשי ספרד. המסמכים עצמם עוברים תהליך של חתימה על ידי נוטריון מקומי המעניק למסמך חותמת מיוחדת שהופכת אותו ל"כשר" – חותמת האפוסטיל.

לעתים, עורכי דין שאינם מתמחים בנושא הענקת אזרחות פורטוגלית מנסים את כוחם ונכשלים בתהליך הבירוקרטי הסבוך שיש לצלוח ומקטינים את הסיכויים שלכם להיכנס לאיחוד. לכן, חשוב לבדוק כי המשרד שעמו אתם מתקשרים מתמחה בפרוצדורה זו.

איך מקבלים את האזרחות עצמה
כפי שנוכחנו לדעת הדרך לקבלת דרכון פורטוגלי אינה קצרה אך בהחלט מצדיקה את המאמץ. למעשה, כאשר עו"ד בעל ניסיון בהשגת האזרחות פועל עבורכם אינכם צריכים לעשות כמעט דבר. גוש היורו משתנה ומתפתח וכיום חברות בו כמעט שלושים מדינות – כאשר אתם משתייכים אליו שינויים עתידיים ומדינות נוספות שיצטרפו לאיחוד יהיו אף הן בהישג ידכם.

לכן, אם אתם מתלבטים אם כדאי להשיג דרכון פורטוגלי כעת או אולי לחכות מספר שנים נמליץ להתחיל בתהליך כבר היום. כפי שפורטוגל הוסיפה משוכות נוספות (כמו עץ היוחסין) יתכן והכניסה לגוש היורו תהיה קשה יותר בעתיד. כיום אנו רואים מהגרים מכל העולם מגיעים למדינות אירופה ויתכן שהדלתות יסגרו בשלב זה או אחר. בדקו את זכאותכם עוד היום ובצעו מהלך שישפיע על המשפחה שלכם ויפתח לכם דלתות לאיחוד האירופי למשך דורות רבים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה