close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בלי לשטוף כלים- טיפים הכרחיים לנופשים בחגים בישראל

לירון טנאט אלול, תשעח20/08/2018

עולה לכן החום מכמות הבישולים הצפויים בחגי תשרי? מחפשות אלטרנטיבה לערימות הכלים שיגיעו בעקבות הבישולים? כל מה שצריך לקחת בחשבון לפני שסוגרים חופשה בחגי תשרי וטיפ למי שמעדיפות להישאר עם המשפחה בבית

תגיות:
לא שוטפים כלים
צילום: shutterstock
שנה הלכה, שנה באה, אני את הסקוצ׳ לא ארימה! כמה עונג ונחת אנו חווים בשעה שכל המשפחה מכונסת סביב שולחן ארוחת החג. במיוחד בארוחת ראש השנה, שבה יש קסם מיוחד, כמו גם הררי עבודה. כולנו מכירות את מחזור ארוחת החג, המתחיל ברשימת קניות באורך הגלות (בבל, לא אשור) עובר בבישולים הנמשכים ימים שלמים, ומסתיים בערימת כלים, שאפילו עם הכלים החד-פעמיים יכולה להרקיע שחקים. רגע לפני שמתחיל עוד מחזור, אולי השנה תבלו את החגים עם קצת פחות טרחה?
בשנים האחרונות נדמה שיותר ויותר משפחות, החל מגרעיניות ומצומצמות ועד מורחבות עד לרמת בן הדודה מדרגה שניה – מעדיפות לבלות את החגים (במלואם או בחלקם) מחוץ לבית, אבל מקפידות להישאר באזור חיוג +972. לצד החווייתיות שביציאה מהשגרה הביתית והשחרור מרוב המטלות הרגילות, מדובר בהזדמנות מעולה לכל הנוכחים לבלות זמן איכות ביחד. אז מהן האפשרויות שעומדות בפנינו?

חיפוש חכם במרשתת
אם אין לכן אתר מועדף, שבו אתן מחפשות ומוצאות באופן קבוע דילים לחופשה, כל מה שאתן זקוקות לו הן מילות חיפוש. נניח שאתן מחפשות להתפנק בדילים לאילת – היעזרו במנוע החיפוש החביב עליכן כדי למצוא את העסקאות המתאימות לכן ביותר. אם אתן מעדיפות לטוס לשם, נסו למקד את החיפוש באמצעות מרכאות, כגון ״דילים לאילת כולל טיסות״. אם אתן מחפשות פנסיון מלא, הרי שביטויים כמו ״דילים לאילת הכל כלול״ יציגו בפניכן תוצאות מדוייקות יותר. מצאתן עסקה שנראית משתלמת? מומלץ להשוות בין לפחות שתי עסקאות דומות, ולנקות את העוגיות בדפדפן.

כשאנחנו מבצעות חיפושים במרשתת, הדפדפן בו אנחנו משתמשות שומר עוגיות (קוקית בעברית תקנית, cookie באנגלית), המשמשות בין היתר למעקב אחרי המשתמש באתר אינטרנט מסוים באמצעות פעולותיו המקוונות. בעברית יומיומית: חברות שרוצות למכור לנו דברים משתמשות בקוקיות הללו כדי להתאים לנו פרסומות. חברות תעופה ומנועי חיפוש טיסות משתמשים בקבצי קוקית כדי להציג לפנינו כרטיסים במחיר יותר גבוה במסלולי טיסה שחיפשנו אחריהם. מה עושים? אחת לכמה זמן מנקים את קבצי הקוקית מהמחשב, ומבצעים את אותו החיפוש בשני מכשירים המשתמשים בחיבור אינטרנט שונה: המחשב המחובר לרשת הביתית ומכשיר הסמארטפון בחבילת הגלישה.

מה חשוב לבדוק?
עצמו את העיניים ודמיינו את החופשה המושלמת, איך היא נראית? האם היא כוללת פנסיון מלא? בריכה עם הפעלות לילדים? טיולים קצרים בחול המועד? חדרים משפחתיים? ככל שתדעו טוב יותר מה אתן מחפשות, כך יהיה לכן פשוט יותר לבדוק בציציות. בקרו באתר המלון עצמו כדי לבחון את מפרט החדרים – עם או בלי עריסה, ספה נפתחת וכו', כמו כן, בדקו מהם השירותים הנוספים - אלה שכלולים במחיר וגם כאלו שלא, אולי הם יכולים לעשות את החג נופש הזה עוד יותר נוח. לאחר שהסתכלתם על כל הפרטים בדקו האם הכל עולה בקנה אחד עם החלום שדמיינתם לעצמכם לחג. אם התשובה חיובית אז כל מה שנותר זה לקרוא ביקורות גולשים. חפשו אחר המלון הספציפי באתרים המתמחים במלונות ובדקו את הדירוגים והערות של האורחים שהיו שם לפניכן. לשם ההשוואה אתן יכולות להיעזר באתרים ״לא מוכשרים״ כמו Booking או Agoda, כמו גם בפורומים למטיילים שומרי מסורת.

איך עוד אפשר לחסוך?
גם חברות האשראי מציעות פעמים רבות חבילות נופש במחירים נוחים יותר, ומומלץ לבחון דילים גם באתר של חברת האשראי שלכן. אפשרות נוספת היא להרים טלפון (או לשלוח מייל) ישירות למלון ולבדוק האם יש הנחה למשלמים בכרטיס אשראי של חברה זו או אחרת.
כשאתן בודקות את מפרט החדרים והשירותים באתר המלון חפשו חיווי כלשהו אודות הנחה למזמינים דרך האתר, כמו גם אחר מבצעים. מלונות רבים מציעים חבילות נופש אטרקטיביות לנופשים שמגיעים להתארח יותר ממספר לילות מסוים או לכאלו שמגיעים בקבוצה גדולה. במקרים בהם המלון הוא חלק מרשת - בישראל או בעולם - תוכלו לברר אם כדאי לכן להצטרף כחברות במועדון לקוחות, אשר יעניק לכן הנחות וצ׳ופרים. ברוב המקרים ההצטרפות אינה כרוכה בתשלום, אולם בחלק מהמקומות גובים ״דמי חבר״ שנתיים.

וטיפ לסיום: יכול להיות שלבלות את ראש השנה מחוץ לבית או את סוכות שלא בסוכה המשפחתית זה לא בשבילכן, וכל הבישולים והכלים כלל לא מרתיעים אתכן, אבל אתן כן חשות בנחיצות החופשה, קצת לנקות את הראש. החדשות הטובות הן שלקראת סוף חודש אוגוסט (וגם בתחילת ספטמבר, לפני החגים), תוכלו למצוא חבילות נופש במחירים מוזלים וכמות הנופשים במלונות, בעיקר באילת, תהיה נמוכה משמועותית, ועם הביקוש הפוחת – גם המחיר יורד. גם כך תוכלו להגיע לחגי תשרי, עם ראש נקי וצלול והרבה אנרגיות לעשייה ולהכנות לחוויות המשפחתיות.
הוסף תגובה
לא שוטפים כלים
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה