close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין דיני משפחה וגירושין

מערכת שורשטז אלול, תשעח27/08/2018

במציאות שבה יותר ויותר זוגות נשואים בוחרים להיפרד, ישנו באופן טבעי גידול בביקוש לשירותיהם של עורכי דין שתחום התמחותם הוא דיני משפחה

תגיות:
במציאות שבה יותר ויותר זוגות נשואים בוחרים להיפרד, ישנו באופן טבעי גידול בביקוש לשירותיהם של עורכי דין שתחום התמחותם הוא דיני משפחה – וזאת על-מנת להבטיח יציאה לדרך החדשה ברגל ימין ובראש שקט. בפרט מומלץ לפנות אל עורך דין דיני משפחה כשמדובר על משפחה עם ילדים, וזאת לנוכח חשיבות השמירה על כל האינטרסים שלהם.

איך עורך דין דיני משפחה מסייע למנוע פגיעה מיותרת?
במקרים רבים גירושין הם תהליך כואב שכרוכים בו רגשות לא פשוטים וגם יצרים סוערים. במצב שכזה, גם ההורים האחראיים ביותר אשר מודעים היטב לרגישות הסיטואציה ולחשיבות ההגנה על ילדיהם עלולים לשכוח את האחריות המוטלת עליהם ולהיגרר לקרבות קשים מול "הצד השני", כלומר הפרטנר/ית לחיים המשותפים עד עתה, ומי שהכי נפגעים מכך הם כמובן הילדים שרואים איך אבא ואמא נלחמים זה בזה בלי רחמים. עורך דין דיני משפחה מנוסה ומיומן ידע להרגיע את הרוחות, ובעיקר להבטיח את מלוא האינטרסים של הלקוח או הלקוחה מבלי להיגרר למלחמה שממנה כולם יוצאים מופסדים.

מה כולל הסכם גירושין?
על-מנת לצאת מהמשבר – וכל גירושין הם גם משבר – מחוזקים, ולצאת לדרך החדשה בלב שלם ובראש שקט, כדאי לחתום על הסכם גירושין.
הסכם גירושין, והכוונה כמובן היא להסכם שנחתם בעזרת עורך דין דיני משפחה בעל ניסיון ויושרה, מסדיר את היחסים בין בני הזוג לאחר הפרידה. בעיקר ישנה התייחסות לכל הסוגיות הכלכליות, וכמובן שניתן מענה מפורט גם לנושא גידול הילדים (כשבמקרים רבים ישנו קשר בין שני נושאים אלה).
עו"ד מומחה לדיני משפחה שכבר ליווה תהליכי גירושין יידע בדיוק מהם הדגשים החשובים עבור כל הנפשות המעורבות, ומהם הפתרונות המיטביים. בנוסף הסכם גירושין מקצועי כולל מענה לסוגיות שעלולות להתעורר בהמשך הדרך, ובעצם מבטיח את הפרידה החלקה ביותר האפשרית.

מדוע מומלצת משמורת משותפת?
לגבי גידול הילדים לאחר הגירושין, ההמלצה של כל עורך דין דיני משפחה שמכבד את עצמו ושל כל אנשי המקצוע שעוסקים בחינוך ובמשפחה היא על משמורת משותפת.

משמורת משותפת היא קונספט חדש יחסית: עד תחילתה של המאה ה-21 במרבית המקרים כשבני זוג החליטו להיפרד, האמא הייתה זו שגידלה את הילדים רוב הזמן, ואילו האבות בילו בחברתם בדרך כלל ערב אחד בשבוע וכל סופשבוע שני. הסיבה העיקרית לכך הייתה "חזקת הגיל הרך", שקבעה כי ילדים בני 6 ומטה יועברו אוטומטית לחזקתה של האם בכל מקרה שבו אין הסכמה בין ההורים לגבי הסדרי הגידול. במקרים רבים בית המשפט אף העביר לחזקת האם באופן כמעט בלעדי גם ילדים גדולים יותר, וזאת עקב הרצון לא להפריד בין אחים.

גם הנורמות החברתיות לפיהן האבות אחראים בעיקר על פרנסת המשפחה ואילו אמהות תורמות אף הן מבחינה כלכלית אבל במקביל אחראיות באופן כמעט בלעדי על הבית תרמו לכך – אבל הזמנים משתנים, וגם החוק, וכעת ברור לחלוטין שגידול הילדים על-ידי שני ההורים באופן שוויוני הוא הדרך הטובה ביותר להבטחת התפתחות תקינה של הילדים (וגם אינטרס של ההורים).

עוד חשוב להדגיש כי כשמדברים על משמורת משותפת הלכה חדשה שקבע בית המשפט העליון מבהירה כי במקרים של משמורת משותפת אין לחייב אוטומטית את האב בדמי מזונות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה