close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שחשוב לדעת על דק סינטטי

מערכת שורשיז חשוון, תשעט26/10/2018

דק הוא חיפוי רצפה שהופך כל חלל לחמים ומרשים במיוחד. כשאנחנו רואים רצפת דק או שומעים על אחת כזו, האסוציאציה הראשונה שלנו היא באופן טבעי עץ, אבל כדאי לדעת שישנה אופציה נוספת מוצלחת לא פחות ובמובנים מסוימים אפילו יותר– דק סינטטי

תגיות:
מה זה דק סינטטי?
ישנם מספר סוגים של דקים סינטטיים. באופן עקרוני מדובר על חיפוי רצפה שעשוי מתערובת כזו או אחרת של שבבי עץ וחומרים פלסטיים חזקים ממשפחת הפולימרים (למשל PVC), ובעל מראה דמוי עץ טבעי.

היתרונות העיקריים של הדק הסינטטי
דק מעץ טבעי הוא מוצר איכותי, אולם גם כך לדק הסינטטי ישנם מספר יתרונות משמעותיים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, מאחר שהוא לא עשוי מעץ טבעי אין חשש שהוא ימשוך אליו חרקים שעלולים להיות מזיקים כגון טרמיטים או נמלים. זהו אחד החסרונות הבולטים של מוצרים מעץ טבעי, כשעל-מנת להגן עליהם ישנו צורך בתחזוקה שוטפת בתדירות גבוהה למדי, ובעיקר שימון הדק עם חומרי הגנה – כשמדובר על דק סינטטי אין שום צורך בכך.

יתרון שני הוא שהמראה של האופציה הסינטטית לא משתנה עם הזמן. עץ טבעי עלול לדהות או להאפיר עם השנים, ובפרט כשמדובר על דק חיצוני שחשוף לקרינת השמש. כשמדובר על דק שעשוי מחומרים פלסטיים, החזות שבחרתם לו נשמרת היטב במשך שנים רבות כך שתרוו ממנו נחת גם בעתיד וללא צורך בחידוש הצבע אחת לזמן מה.

היתרון השלישי הוא בפן האקולוגי: כולנו מודעים היטב לחשיבות השמירה על הסביבה שהרי יותר ויותר חוקרים ומדענים מתריעים מפני קטסטרופה של ממש אם לא נשנה את ההרגלים שלנו. על-מנת ליצור דק עץ טבעי נכרתים עצים, ואילו עבור דקים סינטטיים אמנם מושקעת כמות מסוימת של אנרגיה, אולם אין צורך לכרות עצים כך שבשורה התחתונה זוהי האופציה הירוקה יותר. סיבה נוספת לכך שמדובר במוצר בר קיימא היא שהוא עמיד מאוד, הן בפני פגעי מזג אוויר וחרקים והן בפני חבטות ושריטות – כך שמובטח לכם שלא תצטרכו להחליף אותו תוך זמן קצר מדי.

איך לבחור את הדק הסינטטי?
בחירת דק סינטטי חייבת לקחת בחשבון שני מרכיבים: עמידות ומראה. לכל דק רמת שחיקה אחרת, כשבמקרה של הדקים הסינטטיים היא נקבעת בעיקר לפי סוג התערובת של השבבים והפולימרים. את המראה של הדק תוכלו לבחור מבין אינספור אפשרויות, כשלמשל אופציה אחת היא דק סינטטי דמוי איפאה (עץ טרופי יוקרתי וגם יקר) ועוד אופציה היא טיק סינטטי (כלומר דק בעל מראה זהה לזה של דק מעץ טיק בורמזי או אינדונזי, עוד חומר גלם שתמיד משדר יוקרה).

דגש חשוב נוסף הוא התקנה מקצועית. אמנם בחלק מהמקרים ניתן להתקין דק כזה גם ללא עזרת אנשי מקצוע, אבל על-מנת לוודא שלא נגרם נזק לדק תוך כדי התקנה וכדי להבטיח עמידות מקסימלית, מומלצת האופציה המקצועית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה