close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בדק בית לדירות יד שניה

מערכת שורשכג חשוון, תשעט01/11/2018

מה זה בדק בית ולמה צריך לבצע אותו על דירה יד שנייה? הנה כל ההסברים.

תגיות:
מהו בדק בית ולמה צריך אותו?
בדק בית הוא למעשה תהליך של ביקורת מבנים שבמהלכו נבדקות כל מערכת הבית, הבירוקרטיה שמאחוריו, החלקים השונים שלו וכל מה שיכול להיות רלוונטי לערך הקנייה. בדק הבית הוא אחד הדברים החשובים ביותר לפני שרוכשים דירה כאשר רק כך אפשר לדעת באמת מה אתם מקבלים. יש לא מעט אנשים שלא בוטחים במי שמוכר להם את הדירה והם רוצים להיות רגועים שהם לא מקבלים חתול בשק, והאמת היא שגם מוכרים שעושים רושם אמין במיוחד עדיין לא מסירים את הצורך בבדק בית. הסיבה לכך היא שלעתים יש תקלות שהם בכלל לא יודעים שקיימות, כמו נזילה קטנה וכולה.

למה נחוץ בדק בית לדירה יד שנייה?
עד כה הסברנו מדוע בדק בית היא משימה כה חשובה אך מה לגבי הביקורת שיש לבצע על בית שגרו בו עד היום? האם בדק הבית צריך להתבצע על דירה יד שנייה ממש כמו שהיא מתבצעת על דירה חדשה מקבלן? למעשה, בדק הבית הוא תעודת האחריות שלכם לפני שאתם רוכשים את הדירה. בלי הביקורת המקצועית הזו לעולם לא תוכלו לדעת עד כמה הבית באמת עמיד ותקין למחייה ראויה כמו שאתם חושבים. דירה יד שנייה אמנם אכלסה משפחה מסוימת לפני המשפחה שלכם אך יכול להיות שצצו בו בעיות חדשות במהלך השנים ויכול להיות אפילו שבגלל בעיה כלשהי הנכס מוצע למכירה.

מתי מבצעים בדק בית לדירה יד שנייה?
בדק הבית לדירה יד שנייה חייב להתבצע לפני הקנייה. באיזה שלב בדיוק? זה כבר תלוי בכם. בדרך כלל כאשר מחפשים דירות למכירה יש סינון ראשוני ורק לאחר מכן מגיעים אל נכס שנראה כמו מה שאתם בדיוק מחפשים. אחרי שאתם מבינים שכל הפרטים מוצאים חן בעיניכם ואתם מוכנים כבר לקנות אותו, אחרי שהשגתם את סכום הכף הרלוונטי לצורך כך, אתם חייבים לבצע את בדק הבית. אם תבצעו את בדק הבית רק אחרי שתשלמו הרי שאין לו כל ערך אמיתי כי לאחר מכן הבעיות הללו יהיו כבר הבעיות שלכם ולא של זה שמכר לכם את הדירה, שמבחינתו נפטר מהעול של טיפול בהן.

מי יכול לבצע בדק בית לדירה?
את בדק הבית יש לבצע רק עם חברת ביקורת מבנים מנוסה. יש לא מעט חברות כאלו בשוק אך אחרי סינון ראשוני לפי רושם ראשוני ולפי הניסיון וההמלצות, יהיה לכם הרבה יותר פשוט לבחור. חשוב מאוד לבדוק אלו בדיקות בדיוק מציעה חברת ביקורת המבנים כאשר בדק בית חייב להכיל את כל הבדיקות בכל המישורים. בדיקות אלו כוללות בדיקה של מערכת האינסטלציה והביוב, בדיקה של מערכת החשמל, השטח של הדירה, הרכוש המשותף, בדיקה המרצפות, הצבע והחיפויים, בדיקת האיטום, בדיקת גז ראדון למרחב המוגן, ועוד מגוון בדיקות נוספות שיהיו רלוונטיות מאוד למחייה שלכם.

של מי האחריות לבצע בדק בית?
האחריות לביצוע בדק בית מוטלת על הקונה. למעשה אין חוק כיוםש מחייב את המוכר להציג טופס כלשהו שהבית כשיר אחרי שהוא עבר את הביקורת ולכן אתם צריכים להיות אלו שמדברים מול המוכר וסוגרים איתו את הפינה הזו. לרוב בדק הבית יעלה לכל היותר כמה אלפי שקלים, מחיר אפסי שבטל בשישים לעומת המחיר שמשלמים על דירה בימינו. לכן אפשר לסגור שבמידה וכל חלקי הבית יהיו תקינים מי שישלם על הבדיקה יהיה מוכר ואם לא, מי שישלם עליה ועל התיקון של הבעיות יהיה המוכר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה