close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מי זכאי לקבל דרכון פורטוגלי?

מערכת שורשכד טבת, תשעט01/01/2019

מהם התאנים לקבלת דרכון פורטוגלי? איך בודקים את זה?

תגיות:
החל משנת 2015 זכאים יהודים, שהוכיחו כי הם צאצאיה של הקהילה היהודית בפורטוגל או צאצאי מגורשי ספרד, לקבל דרכון פורטוגלי. החלטה זו הובילו ישראלים רבים לפעול למען קבלת דרכון אירופאי מטעם האיחוד האירופאי המקנה להם זכויות רבות. יחד עם זאת, קבלת הדרכון והוכחת הקשר ההכרחי הזה בינם לבין הקהילה היהודית בפורטוגל או למגורשי ספרד היא פרויקט בפני עצמו ואתגר לא פשוט המצריך סיוע של עורך המתמחה בכך.

תנאי הסף לקבלת הדרכון
לקבלת דרכון פורטוגלי ישנם מספר תנאי סף. כדי להיות אזרח פורטוגלי בעל דרכון אירופאי יש להיות תחילה מעל גיל 18 וגם
ללא עבר פלילי. יש כמובן צורך בהוכחת הזיקה למגורשי פורטוגל וספרד וכן במילוי כל הטפסים הנדרשים לשם קבלת הדרכון המיוחל. ילדיהם של המבקשים את הבקשה, ילדים מתחת לגיל 18, יוכלו גם הם לקבל את הדרכון אך זאת בהתאם לחוקים אחרים של ממשלת פורטוגל וגם לא באופן אוטומטי. אולם, אם הם נולדו לאחר קבלת הדרכון, ייחשב כל ילד אזרח פורטוגלי לכל דבר, אזרחות המקנה להם דרכון אירופאי ללא הצורך בהליכים מיוחדים.

הקריטריון הבסיסי לקבלת דרכון פורטוגלי היא הוכחת הקשר שבין מבקש הדרכון לבין מגורשי ספרד ופורטוגל. דרישה זו נשמעת עבור המבקשים למסובכת מאד ובעיקר בשל העובדה שזוהי קהילה יהודית עניפה, קהילה שגורשה עוד בשנת 1492 מספרד הרחוקה. מכיוון שמדובר בתקופה של 500 שנים מאז, הרי שאיסוף כל מסמכי הזהות והמסמכים הנוספים הרלוונטיים הוא הליך לא פשוט, העשוי להיתקל בבעיות רבות בדרך. יש לפנות לארכיונים של הממשלה ושל מנהל האוכלוסין בפורטוגל ולבחון לעומק את הקשר הישיר של מבקש הבקשה עם מגורשי ספרד או פורטוגל. פנייה לקהילה היהודית היא הכרחית וכל זאת, כמובן, בסיועו של עורך דין המכיר לעומק את תנאי הסף ויכול להיעזר בקשריו על מנת לקדם את הבקשה ואף להגישה תוך התייחסות לכל הקריטריונים הקיימים.

בדקו כעת את זכאותכם לדרכון פורטוגלי אירופאי

היתרונות שהוא מציע למחזיקים בו
היתרונות הרבים שמציע דרכון פורטוגלי או דרכון אירופאי באופן כללי הופכים אותה למבוקש מאד עבור ישראלים רבים. המחזיקים בדרכון זה יכולים לנוע בחופשיות בין המדינות החברות באיחוד האירופאי, הם יכולים לעבוד בהן, לגור בהן, לסחור בהן וגם ללמוד בחלק מהן בחינם. תנאי המחיה במדינות רבות באירופה טובים מאד וההוצאות נמוכות בהרבה, בהשוואה לישראל. מעבר לכך, מחזיקים דרכון אירופאי, אם ירצו לבקר בארצות הברית, לא צריכים להגיש בקשה לכך, בניגוד למחזיקי דרכון ישראלי, והן יכולים ליהנות מביקור ללא הצורך בפנייה לשגרירות ובהמתנה לקבלת הוויזה.

לסיכום
כדי לממש את הזכות העומדת לרשותם של צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בהוצאות דרכונים זרים ויודע כיצד להתמודד בהצלחה עם האתגר הרב הכרוך בכך.

בשיתוף: משרד עו"ד תותי אשבל
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה