close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תכנון והקמה של מבני ציבור– המדריך המלא

מערכת שורשיד אדר ב, תשעט21/03/2019

השאלה היא איך עושים את זה נכון? איך מתכננים ומקימים מבנה "לפי הספר", שלב אחרי שלב? התשובה המפורטת – לפניכם.

תגיות:
תדמיינו ישראלי מן הישוב שעזב את ארצנו הקטנה לפני כ-20 שנה ושב אליה כעת. יש להניח, שכבר בנסיעתו מנמל התעופה לעבר יעדו, יתפעם האלמוני מהשוני הבלתי נתפס במראה המדינה, אותה מדינה שהחלה את דרכה לפני 71 שנה והפכה נכון לשנת 2019 למעצמת בנייה ומגדלים. אין כל ספק, בניית מבני ציבור ומגדלי הענק תפסה תאוצה אדירה. בניינים ישנים עוברים שיפוץ בתמיכת הממשלה (תמ"א 38) או נהרסים ונבנים (פינוי-בינוי) וחגיגת הבנייה – גדולה מאי פעם. השאלה היא איך עושים את זה נכון? איך מתכננים ומקימים מבנה "לפי הספר", שלב אחרי שלב? התשובה המפורטת – לפניכם.

מתחילים
בהיתרים ותכנונים

'הוועדה המקומית לתכנון ובנייה' היא גוף אותו כל קבלן מכיר מצוין. כאן מדובר על הגורם הראשון אליו אמורים לפנות על מנת לקבל את מכלול ההיתרים והאישורים לתחילת ביצוע הפרויקט. מדובר בפרוצדורה העלולה לקחת זמן ממושך. במקביל להמתנה לקבלת האישורים, מתחילים לתכנן את פרטי הפרטים של המבנה הצפוי להיבנות. אם לוועדה הוגשה תכנית המקרו, המתייחסת למבנה ברמת הגודל, הגובה, המיקום, חניה, שטחים ציבוריים וכדומה, הרי בשלב תכנון המיקרו, יורדים לפרטים הקטנים יותר, לרבות חלוקת הדירות, גודלן, בחירת ספקים, תכנון לוחות זמנים ועוד.

ממשיכים בעבודות עפר, דיפון וחפירה
אישור יש, התכנון הושלם, קדימה, לעבודה! הכנת השטח הראשונית דורשת עבודות עפר. ביצוע לקוי בשלב זה עלול לגרום לשלל בעיות בהמשך. לאחריהם מתחילים לדפן (פעולה שמטרתה למנוע את התמוטטות החפירות), לחפור, לעגן כלונסאות ושלל פעולות נוספות, אשר ייצרו את תשתית המבנה שיקום.

מקומת הקרקע לשלד הבניין
העבודה עולה שלב וקומת הקרקע כבר נמצאת ממש מעבר לפינה. בניית קומת הקרקע אורכת, לרוב, זמן ממושך יותר מאשר בניית הקומות שיגיעו בהמשך. כאן יוקם הלובי, המחסנים, המעלית ואולי גם דירה או שתיים. כל פרט חשוב! מיד לאחר מכן, מגיע לב הבנייה, קרי, שלד הבניין. שלב מתמשך, גדוש במנופים ואמצעי בנייה מתקדמים, אשר לעיתים עשוי להימשך שנה ואף יותר, שמהווה את גוף הבניין. בשלב הזה, במרבית הפרויקטים, אחוז ניכר מהדירות / משרדים כבר מתחילים להימכר.

מסיימים בהשלמה, גימורים ואישורים
לאחר גמר השלד והטיח המכסה אותו, כל שנותר הוא להשלים את מאות האלמנטים החסרים – בדירות/ משרדים ובשטחים הציבוריים. עם סיום המבנה, יש לפנות בשנית לוועדה המקומית בבקשה לטופס 4 (טופס אישור בטיחות המבנה). מקווים שהמדריך הקצר סייע לכם במקצת.

למידע נוסף על השלבים להקמת פרויקטים בתחום הבנייה לחצו כאן. בהצלחה!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה