close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גודנט – הדרך לחבר אין אנשים שרוצים לעשות טוב

מערכת שורשה ניסן, תשעט10/04/2019

האינטרנט מאפשר גם לייצר קשרים עם אנשים שרוצים לעשות טוב, טוב אחד לשני וטוב לסביבה

תגיות:
ישנן דרכים שונות בהן אנחנו יכולים להגדיר את האינטרנט ואת מה שהוא הביא לעולם. אחת הדרכים לעשות זאת, היא חיבור בין אנשים. מעולם לא יכולנו לתקשר עם אנשים בצורה כל כך קלה ופשוטה כמו היום, מעולם לא יכולנו לייצר קשרים עם אנשים בצד השני של העולם באופן כל כך זמין ונגיש.

אנחנו יכולים לייצר קשרים דרך האינטרנט לצרכים שונים, בין אם זה לצרכי זוגיות, חברויות, מסחר, החלפת אינפורמציה או כל דבר אחר. אנחנו יכולים גם לייצר קשרים עם אנשים שרוצים לעשות טוב, טוב אחד לשני וטוב לסביבה.

זה בדיוק המהות של גודנט. מדובר על סוג של רשת חברתית אשר הוקמת
בשנת 2011 על ידי שרי אריסון במסגרת הקרן על שם אביה, תד אריסון, אשר מטרתה לחבר בין אנשים בכל רחבי העולם שיש להם הזדמנות ורצון לעשות טוב, לא לעצמם אלא לסביבה, לקהילה, לחברה בה הם חיים ובכלל לאנושות.

הרעיון של גודנט הוא פשוט, כל אדם שיש לו רעיון, יוזמה, רצון לעשות משהו טוב יכול להתחבר ולקבל דרך האתר את כל הכלים, תמיכה, עזרה, שיתופי פעולה או כל דבר. הרשת שמה לה למטרה לעודד אנשים לעשות טוב, לעודד שיתופי פעולה ולעורר השראה בקרב אנשים, מתוך כוונה לשנות את העולם ולעשות אותו טוב יותר.

כיצד זה בא לידי ביטוי
גודנט היא שילוב בין רשת חברתית, בגלל שהיא מאפשרת יצירת קשרים בין אנשים, ארגונים וכדומה, לבין פורטל אשר מציע את כל המידע הנדרש בנושא. בתוך המערכת אפשר למצוא מדריך מקיף עבור ארגונים, יזמים וכל גורם אחר שרוצה להשתלב. בין היתר, המדריך כולל מידע על אפשרויות התנדבות, גיוס כספים, תרומות, פעילויות חברתיות ועוד.

במהלך השנים, האתר צבר מיליוני מבקרים מכל העולם והצליח לייצר שיתופי פעולה עם גורמים שונים אשר יצרו מערכת גדולה ורחבה אשר כל כולה נועדה לעשות טוב.

מדוע הרשת היא כלי חשוב
על פניו, אפשר לומר שאנחנו יכולים להשתמש בכלים קיימים בשביל לייצר שיתופי פעולה, בין אם זה ארגונים, עמותות, אפילו רשתות חברתיות כמו פייסבוק או רשתות אחרות.

כל זה טוב ויפה, אך אין מקום שמהווה מקור מידע עצום ורחב כמו גודנט, אין מקום שבו אפשר למצוא את כל מה שצריך בשביל להתנדב, לגייס כספים, לעודד פעילויות ועוד. מעבר לכך, אין מקום בו אפשר לייצר שיתופי פעולה נרחבים כמו גודנט.

צריך לזכור, האתר איננו רק מהווה מדריך או קרקע לשיתופי פעולה, האתר גם נועד לעורר השראה, הוא נועד לגרום לאנשים ליזום, לבצע פעילויות, הוא הרבה יותר מרשת חברתית רגילה. לכן אנשים מכל העולם מתחברים אליו, לכן ארגונים וחברות פועלים דרכו, זו הסיבה שהוא מצליח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה