close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תקרה אקוסטית – לשמוע את השקט

מערכת שורשיד אייר, תשעט19/05/2019

תקרה אקוסטית מורכבת מסופגי רעש או עץ אקוסטי. אלו אלמנטים ייחודיים המאופיניים בספיגה אקוסטית חזקה במיוחד, עשויים מחומרים המבטלים את החזרי הקול ומורידים באופן משמעותי את הרעש

תגיות:
מרגישים שרועש לכם מידי? הפרטיות נעלמה?
אתם פשוט לא מצליחים לנהל שיחה? ובכן, אלו הם רק חלק מהסימנים לכך שיש בעיה באקוסטיקה בחלל המסוים בו אתם נמצאים. למזלכם, יש דרך לפתור את הבעיה – תקרה אקוסטית היא הפתרון המתקדם והיעיל ביותר. בחלל גדול מידי או רפלקטיבי מסיבות אלו ואחרות, יווצרו תנאיי אקוסטיקה גרועים המתבטאים בהד, רעש, איכות צליל ירודה ואי יכולת להבין את השיח. התקרה האקוסטית מורכבת מסופגי רעש או עץ אקוסטי אותם ניתן להתקין לא רק על התקרה, אלא גם על הקירות. אלו אלמנטים ייחודיים המאופיניים בספיגה אקוסטית חזקה במיוחד, עשויים מחומרים ידידותיים המבטלים את החזרי הקול ומורידים באופן משמעותי את הרעש.

תקרה אקוסטית – איך זה עובד?
ראשית כל, חשוב להבין כי תקרה אקוסטית הינה שם כולל למספר טכניקות חיפוי להן שתי מטרות עיקריות:
• בידוד – בטמפרטורות קיצוניות לחום ולקור, יש צורך בבידוד חזק. למזלנו, הטכנולוגיה המתקדמת של היום הביאה לפיתוחה של טכניקת חיפוי המבודדת את החלל באופן מלא. כך, כמעט ולא תורגש השפעתו של מזג האוויר מחוץ למבנה, והטמפרטורה בין החללים תישאר זהה.
• הקטנה של עוצמת הרעש – בעיקר בערים הגדולות, כמעט ולא ניתן לחמוק מהרעש הנורא בכל עבר. ואמנם לא מדובר רק על הערים הגדולות; חשבו על המפעלים בהן מכונות ענקיות מרעישות בעוצמות גבוהות במיוחד, ועלולות לפגוע בשמיעתם של העובדים ואף להפריע להם. הקטנת מקורות רעש יובילו, על פי מחקרים רבים, לשיפור בשביעות רצונם של העובדים והגברת התפוקה. אותו הדבר יהיה נכון גם לגבי מוסדות כגון בתי חולים, בהם יש לשמור על שקט ושלווה בכדי לעזור לתהליכי החלמה ולשמור על החולים והמאושפזים רגועים.

כעת, לאחר שאנו מבינים מה היא מטרתה של תקרה אקוסטית ומהם היתרונות שלה, הבה נכיר מספר סוגים של תקרות אקוסטיות מתקדמות:
• תקרה מינרלית – זוהי תקרה העשוייה מחומרים טבעיים כדוגמת סלעים או צמר. למרות עדינותה, היא מבודדת רעשים ברמה גבוהה מאוד והינה אף עמידה לאורך זמן.
• תקרת עץ אקוסטית – אם חפצה נפשכם במראה כפרי וייחודי, זוהי התקרה עבורכם. תקרה אקוסטית זו עשויה מאריחי עץ המותאמים לגודלו ואופיו של החלל בו יותקנו. סוג זה של תקרה הינו פופולארי במיוחד בשל המראה והאווירה הביתית החמימה שהיא משרה, אך חשוב להיות מודעים גם לחסרונה לעומת תקרות אחרות – היא אינה עמידה בפני אש.
• תקרת צמר זכוכית – רבים מכירים את תקרה זו בשמה הנוסף – פיברגלס על שם החומר ממנו היא עשויה. תקרות אקוסטיות אלה עשויות סיבי זכוכית המצופים בבד ארוג או וויניל. אפשרויות העיצוב הינן מצומצמות יותר, אך כוח הבידוד שלהן חזק הרבה יותר.
• תקרת גבס – כשמה כן היא; עשויה לוחות גבס בהן יוצרים חורים בצפיפות מסוימת שתיצור בידוד רעשים איכותי. החורים יהיו בגודל מיקרו או חורים מרובעים\עגולים, ועל אף עובדה זו יש לתקרות אלו יכולת בידוד יעילה וגבוהה במיוחד.

הקול, הוא בעצם אנרגיה המועברת ומתרחבת בצורה של גלים, קצת כמו התפשטות האור. הקוול אינו נע במסלול ישר, אלא פשוט מתפשט ומתרחב עד שהוא מכסה את כל החלל. גם כאן בדומה לאור, הקול מוחזר, ואפילו נבלע ומצליח לחדור לחללים אחרים דרך פתחים זעירים וגדולים כאחד (בהתאם לכך הוא גם יישמע בחלל אחר). גלי קול נעים על פני חומרים קשים, ויוחזרו לאוזניינו פעמים אינסוף בצורה של הדהוד. לעתים מדובר בחוויה שאינה מציקה לנו, אבל בחדר גדול בו אנו מתבקשים להאזין להרצאה או להשתתף בשיח, הדבר עלול להקשות עד מאוד וליצור אי נוחות ואי שקט בקרב כל מי ששוהה בו.


התקנת התקרה האקוסטית
אתם ודאי שואלים את עצמם, איך בכלל מתקינים תקרה שכזו. על מה כדאי לשים דגש כאשר מזמינים התקנה של תקרה אקוסטית למשרד או לבית? כדאי לבדוק האם היא כוללת אלמנטים מבודדים איכותיים כמו אלו שהוזכרו לעיל, זכרו כי איכות הבידוד תהיה תלויה בעובי התקרה, אך על אחת כמה וכמה גם בטיב החומר המבודד. בנוסף, חשבו על האסתטיקה שלכם ביחס לתקציב. כל איש מקצוע המתמחה בתקרות מסוג זה, יידע לייעץ לכם ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר שייאזן בין סגנון עיצובי מרהיב, לצרכים שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה