close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טבעות אירוסין ביהדות

מערכת שורשה אדר, תשפ01/03/2020

טבעת אירוסין בימינו (להבדיל מזמן חז"ל) היא סמל להתחייבות של שני בני הזוג לחיות יחד חיים משותפים, ולבנות בית משותף

תגיות:
האם יש משמעות הלכתית מוחשית לטבעת אירוסין כימינו ביהדות?
טבעת אירוסין בימינו (להבדיל מזמן חז"ל) היא סמל להתחייבות של שני בני הזוג לחיות יחד חיים משותפים, ולבנות בית משותף. טבעות אירוסין הן בשימוש בכל רחבי העולם, והמשמעות שלהם לבני הזוג ולמשפחות מבחינה רגשית היא אדירה. למרות המשמעות הרגשית, ביהדות למעשה אין משמעות של ממש. המנהג של טקס האירוסין ביהדות מושפע באופן משמעותי מהמתרחש בכל העולם, ואין לו בסיס דתי או הלכתי מוצק. למרות זאת, אין זה אומר שרכישת טבעת אירוסין וקבלתה הם חסרי משמעות לחלוטין. משמעותם נגזרת מהקשר הרגשי בין בני
הזוג, ולהבטחה יש משמעות דתית בהקשר של מצוות בין אדם לחברו.

המשמעות של טבעת האירוסין היא לנפש
כאמור, לטקס אירוסין אין למעשה משמעות הלכתית בעולם היהודי בפני עצמו, אך יש לו משמעות שנגזרת מההשפעות הרגשיות והנפשיות שלו על בני הזוג. ההבטחה של שני המאורסים זה לזו וזו לזה, היא הבטחה שמעילה בה עשויה בהחלט להיחשב כאקט אסור על פי ההלכה. המשמעויות של טבעות אירוסין בימינו הן לכן עדיין שרירות וקיימות, וכוללות בין השאר:
• התחלת ארגון החתונה: התחלת ארגון החתונה, וההיכרות שמתבצעת בין בני המשפחות בטקס האירוסין, הן בעלות משמעות אדירה. הכנת החתונה, בחירת האולם, וכלל הארגונים הנדרשים, הם למעשה האתגר הראשון של בני הזוג כמשפחה לכל דבר, ומערכת היחסים שלהם עם בני המשפחה של הצד השני נבנית במהלך ארגונים אלו. לכן, לטבעות אירוסין ולטקס עצמו, משמעות עמוקה מבחינת עיצוב היחסים בבית החדש שיקום.
• נצחיות האהבה: החתונה בעולם המודרני נראית פעמים רבות כשייכת לימים עברו. מספר גדל והולך של זוגות מתגרש תוך שנים ספורות, ורבים אינם מרוצים בחיי הנישואין שלהם. בחירה בחתונה, היא בחירה שהיום היא כבר אינה מובנת מאליה. טקס האירוסין הוא מרגש יותר בשל כך, טבעות יהלומים שניתנות במסגרתו מסמלות יותר מכל את ההבטחה לחיים ארוכים ומשותפים יחד, ולאהבה נצחית, בדיוק כמו היהלום המשובץ בראשה של הטבעת.

רכשו טבעות אירוסין באיכות גבוהה בלבד ואל תתפשרו על זיופים
רבים הבוחרים להתחתן ומקיימים טקס אירוסין, מוצאים את עצמם לראשונה עם הצורך לרכוש טבעת יהלום. העובדה שמדובר לעיתים ברכישה ראשונה מסוג זה, עשויה לגרום לרבים ליפול קרבן לתרמיות ועוקצים של מוכרי תכשיטים מפוקפקים. חשוב מאוד שתזכרו לרכוש טבעות אירוסין רק מספק או מרשת אמינה, כך שתוכלו להיות בטוחים שהטבעת שרכשתם היא באיכות גבוהה ביותר. אין דבר שמעיב על טקס אירוסין או אפילו על חיי הנישואין יותר מאשר הרס של הטבעת. למרות שאין לה כל משמעות הלכתית של ממש, טבעת האירוסין נושאת עלייה משקל כבד של הרגשות שלכם, והיא סמל לאהבה נצחית. לכן, מובן מאליו שאם הטבעת תישחק או תיהרס יהיה מדובר במשבר גדול שיהיה קשה לתקן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה