close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דשא סינטטי - מחירים וטיפים שימושיים

מערכת שורשג אייר, תשפ27/04/2020

דשא סינטטי צריך לבחור נכון. בדיוק כמו ריצוף או דקורציה לבית...

תגיות:
דשא סינטטי יהפוך את הגינה שלכם לירוקה ללא צורך בטיפול ותחזוקה. המגוון הרחב של הסוגים והיצרנים בשוק כיום גורמים לבלול רב אצל הצרכן. מה ההבדלים בין הסוגים השונים? כמה עולה דשא סינטטי איכותי? ומתי ניתן לבחור בדשא סינטטי זול? כל הטיפים בכתבה הבאה.

דשא סינטטי למרפסת, לגינה או לעסק?
אם תרצו להתקין דשא סינטטי במרפסת, בגינה, בעסק או במגרש ספורט עליכם לבחור בדגם שמיועד לשימוש שלכם.
כיום יש מגוון רחב של דגמי דשא סינטטי במחיר משתנה, חלקם מיועדים לשימושים
נרחבים וחלקם מיועדים לשימוש מאוד מדויק. אם למשל תבחרו בדשא סינטטי שמיועד לשימוש בגינה ביתית ותתקינו אותו במגרש ספורט אז הוא לא יחזיק מעמד לאורך זמן ולא ימלא את הייעוד שלו.
ההמלצה שלנו היא קודם כל הגדירו את השימוש העיקרי שלכם ורק לאחר מכן תבחרו בדגם הדשא הסינטטי הרצוי עבורכם.

מחירים של דשא סינטטי
בסופו של דבר, כולנו רוצים לדעת כמה יעלה לנו הפרויקט. היכן ניתן לחסוך והיכן כדאי להשקיע את כספנו בתבונה. אם תרצו להתקין דשא סינטטי במרפסת, בגינה, בעסק או במגרש ספורט עליכם לבחור בדגם שמיועד לשימוש שלכם.
ניתן לחלק סוגי דשא סינטטי לשלוש קבוצות:
דשא סינטטי זול – דגמים אלו ישמשו לרב לאזורים בהם יש דריכה מועטה או לתקופות קצרות. מחיר דשא סינטטי נע לרב בין 20 ₪ למ"ר ועד 35 ₪ למ"ר. דגמים אלו מתאפיינים ברמות צפיפות נמוכות ויש להם נטייה להישכב בקלות בעת דריכה ושחיקה.
דשא סינטטי ממוצע – דשא סינטטי בקבוצה זו, מיועד לשימוש ביתי ולאזורים עם שחיקה ורמת שימוש בינונית. מחיר דשא סינטטי יעלה לרב בין 40 ₪ למ"ר ועד 70 ₪ למ"ר. דשאים אלו מיועדים להתקנה בעסקים, שטחים ציבוריים גינות ומרפסות ביתיות בהם יש שימוש ממוצע.
דשא סינטטי פרימיום – דגמים אלו מיועדים להתקנה באזורים עם שחיקה גבוהה במיוחד כמו: שטחים ציבוריים, מגרשי ספורט ושימוש ביתי עם דריכה מרובה. דגמים אלו מתאפיינים בצפיפות גבוהה וגובה סיבים ארוך ממוצע דבר המקנה להם מגע רך ונעים במיוחד. מחירם נע לרב בין 85 ₪ למ"ר ועד 140 ₪ למ"ר ואף יותר.

הגובה לא קובע
רבים חושבים כי אורך סיבי הדשא הסינטטי ישפיע על איכותו למרות שלא כך הדבר. אורך סיב קצר יחזיק מעמד לאורך זמן ובשחיקה גבוהה כמו סיב ארוך אך ההבדל העיקרי יהיה בתחושה ובמראה.
אם אתם אוהבים מראה של דשא טבעי ופראי אז בחרו באורך סיב של 35 עד 45 מ"מ. אם תעדיפו מראה של דשא סינטטי קצר ומכוסח, אז בחרו בדגמים עם אורך סיב של 20 עד 30 מ"מ.
בכל מקרה, נסו להימנע מדשא סינטטי עם גובה סיבים מתחת ל-20 מ"מ – הם נשחקים בקלות והמראה שלהם מזכיר שטיח. זכרו גם לא לבחור בדשא סינטטי עם גובה סיב מעל ל-45 מ"מ כי סיביו ישכבו בקלות בטווח הארוך.

בוחרים בצפיפות!
צפיפות סיבים גבוהה שווה למשקל חומר גבוה וזו הסיבה העיקרית שלצפיפות סיבים יש השפעה ישירה על איכות המוצר. למה זה חשוב? כי אנו רוצים דשא סינטטי שנשאר זקוף לאורך זמן ובמראה טבעי.
ככל שנדחוס כמות חומר גבוהה יותר, על שטח פנים קטן יותר - כך תהיה התנגדות גבוהה יותר לסיבים בעת דריכה.
באזורים בהם יש שימוש נרחב כמו מגרשי ספורט, עסקים ואזורי משחק אז בחרו בדשא סינטטי צפוף ועמיד. אם אתם מתקינים דשא סינטטי לאזור שמשמש בעיקר לנוי אז תוכלו לבחור גם בדגמים עם צפיפות סיבים ממוצעת.

תקני איכות
למרות שדשא סינטטי מיוצר מפולימרים איכותיים (חומרים שישנם בכל בית). חשוב לבדוק, אם הליך הייצור של הדשא הסינטטי תקני. דשא סינטטי צריך להיות עמיד בפני נזקי האקלים, בטיחותי בעת מפגש עם אש וללא מתכות כבדות.
בקשו מהיבואן להציג בפניכם תקני איכות כמו: מעכבי בעירה, תקן אי רעילות ובדיקת מגן UV בדרגה 7 – כך תהיו בטוחים כי הדשא הסינטטי שלכם עמיד ועומד בכל התקנים הדרושים.

ידיים של זהב
אם אתם מעוניינים להתקין דשא סינטטי בכוחות עצמכם אז עליכם להבין את היקף העבודה והתהליך. אנו ממליצים לכם לבחור בהתקנה עצמית, רק אם יש לכם חוש טכני או כפי שהדודות אומרות: "ידי זהב".

לא בטוחים שאתם בנויים למשימה? החברות המובילות בשוק, יספקו לכם הדרכה מלאה ואביזרי התקנה תקניים. לאחר פגישת ייעוץ קצרה, תוכלו להבין אם בא לכם להפשיל שרוולים או לתת למקצוענים לבצע את המשימה.

אם אתם מעוניינים שמתקין מקצועי יבצע את העבודה עבורכם, בדקו מה הניסיון של המתקין ולמדו קצת על הליך ההתקנה – כך תוכלו לדעת שאתם מקבלים התקנה מקצועית לפי הספר.

טיפ לסיכום, בחירת דשא סינטטי צריכה להתבצע באופן מוחשי ולא רק בתמונות באתר אינטרנט. קשה מאוד להעביר תחושה של מגע ומראה בדרכים דיגיטליות.

בדיוק כמו שלא תבחרו ריצוף או ריהוט לבית מבלי לראות אותו באופן מוחשי, כך אנו ממליצים לכם לנהוג גם במקרה הזה.
ההמלצה שלנו, היא להגיע לתצוגה של החברה ולראות את הדשא הסינטטי מותקן בתנאי שטח אמתיים. כך תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם על הליך ההתקנה ולראות כיצד הדשא הסינטטי יראה בגינתכם לאחר ההתקנה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה