close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניצול הזדמנויות כמנוע לצמיחה עסקית

מערכת שורשי סיוון, תשפ02/06/2020

בעל עסק המשכיל לראות את נקודות התורפה בעסק שלו יכול לקבל עצות טובות שיגדילו בסופו של דבר את שורת הרווח

תגיות:
עסקים רבים מתמודדים מול מתחרים באותו תחום ובאותה נישה, ובנוסף, אמורים לעמוד באתגרים שונים לאורך כל תקופת פעילותם. יש לציין, כי הם חייבים להיות יעילים מאוד על מנת להצליח למכור ולהרוויח, ולעיתים, השדרוג והשיפור הקטן באיכות המוצר ו/או השירות עושים את ההבדל. יחד עם זאת, ההתמודדות איננה רק בנושא זה. יש התמודדות קבועה מול רשויות המס ויש צורך להכיר את כל נושא המיסוי כדי להפחית עד למינימום את התשלום לרשויות. יש התמודדות מול הרשויות המקומיות בנושא מיסוי ונושאים אחרים. יש התמודדות מול לקוחות, ספקים ועוד, וכמובן, שיש חשיבות מיוחדת לניצול הזדמנויות הנקרות
בדרך או ליצירת תשתית טובה המכינה את העסק היטב למקרה שהזדמנות כזאת צצה וניתן להניח עליה את היד.

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי לעסקים חיוני בכל מיני מצבים. בעת ההקמה, למשל, יש חשיבות עליונה להכנת תכנית עסקית מפורטת אשר תתווה את הדרך. כמובן, שגם בעת הניהול השוטף, כאשר העסק אינו מתקדם או נקלע למשבר בנסיבות שונות וגם כאשר הוא משגשג עת יש צורך במחשבה על פיתוח ושדרוג או על השקעה נבונה של הרווחים. יועץ עסקי חיצוני מגיע ממקום אחר ולא מתוך המערכת. הוא, בניגוד לבעל העסק השקוע רובו ככולו בניהול המסיבי השוטף, בקיא מאוד בהלכות השוק בכלל, והנישה בה פועל העסק בפרט. הוא יודע לזהות מגמות בשוק המקומי ובעולם, מכיר חידושים ופיתוחים טכנולוגיים ופתוח לקליטת חומר מגוון. הוא מקבל דו"חות אנליסטים, קורא חומר רב על תחומים עסקיים שונים ומקבל נקודת מבט רחבה על כל הנעשה. הוא בהחלט יכול להציע על שינוי כיוון נדרש בעת שהעסק מדשדש או פועל בנישה שאיננה צומחת.

תהליך הייעוץ
כאשר יועץ עסקי מקבל הזמנה לייעוץ אזי, ראשית, הוא יכול לומד את העסק והתנהלותו ויכול לראות את אופי הניהול ביחס לעסקים אחרים, לראות איפה קיימות תקלות, היכן יש לשפר ואיך לתקן. בכל עסק, קטן כגדול, יש חשיבות, למשל, לצמצום הוצאות, במיוחד, כאשר המכירות אינן גדולות. מכירות חלשות יכולות לנבוע מעבודה שאיננה נכונה, מתחרות חריפה ואף מחוסר ביקוש בשל דעיכה מתמדת של התחום. הזדמנות עסקית במקרה כזה היא רכישת מתחרה מפריע, פתיחת קו ייצור חדש של מוצר משלים אשר יחזק את המותג הקיים, חבירה לעסק אחר אשר שירותיו משלימים את העסק הקיים ועוד. לדוגמא: מסעדה הרוכשת מאפייה או מפעל לייצור סלטים המייצרים מוצרים הנמכרים אצלה בכמויות, או למשל, אימוץ שיטת זכיינות כמנוף לצמיחה ועוד.

שכנוע וליווי
בעל עסק המשכיל לראות את נקודות התורפה בעסק שלו יכול לקבל עצות טובות שיגדילו בסופו של דבר את שורת הרווח. מומלץ לקבל ייעוץ עסקי ממומחה בעל מוניטין בתחום. יועץ יכול להציע דרכים יצירתיות לפיתוח עסקי שונה ואשר אינו מגיע מפעילות סטנדארטית של שיווק ומכירות. פיתוח עסקי כזה מגיע ממקום של שיתופי פעולה, מיזוגים ורכישות, יזמות, זכיינות ועוד. אלו הן דרכים שונות אשר, במקרים רבים, זרות לבעל עסק, ולמען האמת הוא גם אינו מבין בהם וחושש מהם. יחד עם זאת, הסברה נכונה, תמיכה וליווי צמוד של היועץ יכולים להסיר חששות. יחד יוכלו יהיה לתכנן היטב את המהלכים ולעשותם בצורה הטובה ביותר עד שהעסק יחזור לעמוד על רגליו. בחברות גדולות ברור לכולם שהייעוץ ירד לפרטים קטנים ויינתן גם לגבי היערכות במחלקות שונות. הוא יכלול בין היתר, שינויים ארגוניים, פרסונאליים, החלפת שדרת מנהלים קיימת באחרת רעננה אשר תוכל לתת מענה נכון ועוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה