close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רכישת רכב מסחרי במבצע - 5 טיפים

מערכת שורשיא סיוון, תשפ03/06/2020

עסקים רבים חייבים במכונית מכונית מסחרית אחת ויש רבים שמרבית פעילותם מחייבת הימצאות מספר רכבים מסחריים מדגמים שונים

תגיות:
עסקים רבים חייבים במכונית מכונית מסחרית אחת ויש רבים שמרבית פעילותם מחייבת הימצאות מספר רכבים מסחריים מדגמים שונים. רכב מסחרי הינו רכב שתא הנהג שלו נפרד מתא המטען, או שהוא רכב סגור שחלקו האחורי מיועד למשאות. יש כפולי קבינה שבו ניתן גם להסיע אנשים ויש כאלו בהם יש מקום רק לנהג ולנוסעים היושבים לידו. לרכב מסחרי יש גם יתרונות מיסוי כפי שהם נקבעים על ידי רשויות המס ולעובדה כזאת יש חשיבות בעת שמתכננים לרכוש
את הרכב המתאים מבחינת ההגדרות. עסקים רבים חייבים להקצות משאבים לרכישת רכבים ובמקרים רבים, הם חייבים לתכנן את הרכישה באופן שלא תכביד על תזרים המזומנים שלהם. הדבר אומר בין היתר רכישת רכב מסחרי במבצע.

להלן 5 טיפים לרכישה נכונה
1. בחירת רכב מתאים לעסק – רכב מסחרי הוא בראש וראשונה כלי עבודה וכך צריך לבחון אותו. האם הוא בנוי לבצע את מה שנדרש מליבת העסק שלו? האם הוא מסוגל לספק תפוקת עבודה נאותה? האם הוא בעל כדאיות כלכלית? יש עסקים החייבים מסחרי קל, וכאלו הן ניידות שירות של טכנאים למשל, ויש עסקים אשר יש צורך להעמיס עליהם סחורות בנפחים ומשקלים גבוהים. שיקולים אלו נכללים גם ההוצאות עליו והוצאות התחזוקה שלו.

2. אמינות – רכב עבודה חייב להיות אמין כדי שלא יפגע בשטף העבודה. כל תקלה בו תשבית אותו ותגרום להאטת פעילות או, במקרים חמורים, להשבתה לתקופה מסוימת.

3. תכונות ומפרט – חשיבות רבה היא בדיקת המפרט ובעיקר לכושר העמסה, עבירות וניידות. בנוסף, סוג ההנעה, עמידותו בכבישים סלולים אבל גם בכבישי כורכר, במקרים והעסק פועל בזירות כאלו, ועוד.

4. נוחות – רכב שבו עושים שימוש רב לאורך מרבית שעות היממה חייב להיות נוח ומותאם לבעליו. יש בעלי עסקים שהרכב הוא המשרד השני שלהם או אפילו הראשון. לכן, הכיסאות והישיבה חייבים להיות נוחים בנוסף, קיום אמצעי הבטיחות מעולים בו כמו מערכות למניעת החלקה, לשמירת מרחק, חיישני ומצלמות רוורס, מראות טובות ועוד. כמו כן, רצוי שיהיה בעל שלדה חזקה, בולמי זעזועים טובים ואלמנטים נוספים אשר ישדרגו את חוויית הנהיגה. צריך לציין, כי כל אבזור נוסף מייקר את המחיר וצריך לקבל החלטה אם לכלול את כולם או לוותר על חלק ולהשאיר רק את ההכרחיים ביותר.

5. מחיר ומימון – לנושא זה יש חשיבות עליונה. לאחר שמשקללים את כל האלמנטים הללו יש צורך לחשוב על המחיר ודרך המימון. ראשית, יש לחפש מסחריות הנמכרות במבצע וכאן כדאי להיעזר בחברות אשר מציעה רכבים מסחריים למכירה מהניילונים או יד שנייה איכותיים בשיטות מכירה שונות. לרכישה כזאת יתרון רב מאחר וניתן לרכוש רכב מתקדם במחיר מופחת משמעותית ממחיר של חדש, אבל כזה שיכול לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר בעלות נמוכה, יחסית. דרך אחת פופולארית מאוד היא שיטת הליסינג. וכאן יש שתי אופציות. ליסינג תפעולי מלא או ליסינג תפעולי יבש. בליסינג מלא הרכב נרכש ונרשם על שם החברה המוכרת. היא גם זאת המטפלת בו כל העת. הוא משלם לה סכום חודשי. בסיום התקופה הרוכש יכול לרכוש אותו ולהוסיף סכום כסף הנדרש להשלמת העסקה. ליסינג יבש שונה מעט, ובמהלכו הרוכש מטפל ברכב ורק משלם את התשלום החודשי עבור מחירו הבסיסי שהינו קטן יותר. שיטת רכישה אחרת היא טרייד אין. כאן יכול הבעלים לרכוש רכב חדש, בתמורה למכור לחברה את הישן שברשותו ולהוסיף סכום כסף הנובע מפער המחירים שבין שניהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה