close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים לבחירת תוכנה מומלצת לקופה רושמת

מערכת שורשיג סיוון, תשפ05/06/2020

מומלץ לרכוש קופה רושמת של יצרן בעל מוניטין שהינה, בין היתר, בעלת תוכנה מקצועית. הם והמשווקים אף מספקים תמיכה טכנית קבועה

תגיות:
תפקידה העיקרי של קופה רושמת הוא חישוב התשלומים המבוצעים בעת ביצוע המכירה בבית העסק והוצאת הקבלה/חשבונית המס ללקוח. היא מותאמת לכל סוגי התשלום. כאשר התשלום הינו במזומן אז מוחזר עודף מתוך המגירה הנמצאת מתחתיה. ניתן לשלם גם באשראי, בצ'קים וכדומה ופרטי ותיעוד התשלום נרשמים בזיכרון ואף מוכנסים אף הם למגירה. הקופות המודרניות
הן בעיקר אלקטרוניות אבל ניתן למצוא גם מכאניות. בבית עסק קטן יש, לרוב, קופה אחת ובחנות מכירות גדולה מספר רב של קופות רושמות ממוחשבות הניצבות בעמדות שונות. בסופרמרקטים הן ביציאה מהחנות, ואילו בחנויות בגדים, למשל, יש גם במחלקות השונות. כולן מחוברות ברשת אחת, ובנוסף מחוברות לתוכנת הנהלת חשבונות ולמערכת לניהול מלאי של העסק.

לב הקופה הרושמת המודרנית הוא התוכנה המותקנת בה שאמורה לספק מענה מקצועי בתחום לכל עסק. להלן 5 טיפים לבחירת תוכנה מומלצת לקופה רושמת.
1. מהירות תגובה ופשטות הפעלה - בסופרמרקט שבו יש לחץ רב של לקוחות חשוב שכל לקוח עם עגלה מלאה יעבור במהירות. הדבר חיוני בעת קניות לקראת סופי שבוע, חגים ועוד. יש ברשותה סורק לברקוד הנמצא על כל מוצר. בנוסף, היא מחוברת למשקל צמוד אשר מתרגם את המחיר של המוצרים בתפזורת (כמו פירות וירקות) אל התעריף המדויק. השיטה המהירה ביותר הוא כאשר המוצר מועבר ידנית אל מול קורא הברקוד. כל הנתונים נרשמים במדויק בחשבון המוגש ללקוח. ויש לכך חשיבות במניעת טעויות. עקב ההפעלה הנוחה ניתן להכשיר במהירות עובדים להפעלתה.
2. ממשק נוח – ניתן לאתר באמצעותה מוצרים בדרכים שונות: על ידי סריקת ברקוד, הקלדת שם המוצר הקלדת מספרו ובדרכים נוספות. במודרניות ביותר יש מסך מגע המקל עוד יותר על ההקלדה, וכך, העבודה נעשית מהירה יותר.
3. יכולת לשקלול ולנתח נתונים שונים - ניתן לשקלל באמצעותה את מחירי המוצרים במבצע, ומשום כך, ניתן בקלות לערוך מבצעי מכירות מפתים. בנוסף יש חשיבות ליכולת לניהול המלאי. ניתן להזין לתוכה את הפריטים המגיעים לחנות וניתן לדעת על כמותם. יש לכך חשיבות לגבי זיהוי מוצרים שאוזלים, ואחרים שאינם נמכרים ולקבל החלטות שונות. דוגמא להחלטות: מוצר ללא ביקוש ניתן להזיז למקום בולט או להורידו מהמדפים ולשלוח אותו חזרה ליצרן או המשווק.
4. מעקב אחרי הרגלי קנייה - חשיבות נוספת היא ביכולתה לעקוב אחר התנהגות והתנהלות הלקוחות בכל מה שקשור להרגלי קניה. ניתן לעקוב באופן פרטני על כל לקוח קבוע ולנתח את נתוני הקניה שלו ושל האחרים כדי להסיק מסקנות אופרטיביות לגבי תכנון מערכי מכירות בחנות. כל ניתן לנהל מועדון לקוחות מעולה שהינו בעל חשיבות לשמירת הקשר עימו. כל יישום לקחים שמגיע על בסיס נתונים שלה יכול להגדיל מכירות ולתרום לשורת הרווח הסופית.
5. סנכרון וממשק למערכת הנהלת החשבונות הראשית – בין היתר, תמיכה בריבוי קופות בסניפים, קבלת מידע משעוני נוכחות של עובדים, הפקת תעודות העברה בין מחסנים התורמים למעקב אחר מעבר סחורות ועוד. כל הסנכרון המושלם יהפוך כל תוכנת הנהלת חשבונות ליעילה ביותר. כך, כל הנתונים המוזנים יהיו במערכת ויתחשבו בהם בעת החישובים והפקת המסמכים והדו"חות השונים. בנוסף, ניתן לקבל מידע רלוונטי על כל סניף במשרדי הרשת הראשיים, ובנוסף, מידע כללי מקיף על כל הרשת. הכול בלחיצת כפתור אחת. יש לכך חשיבות עצומה לקראת קבלת החלטות מגוונות כולל אסטרטגיות.

מומלץ לרכוש קופה רושמת של יצרן בעל מוניטין שהינה, בין היתר, בעלת תוכנה מקצועית. הם והמשווקים אף מספקים תמיכה טכנית קבועה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה