close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גלי חום בגיל המעבר: תרופות סבתא

מערכת שורשט כסליו, תשפא25/11/2020

גלי חום בתקופת גיל המעבר הם תופעה נפוצה מאוד. אלו תרופות סבתא ידועות לתופעות אלו?

תגיות:
צילום: RF123
בשיתוף פרמה גורי

יש תחושות שאי אפשר להעביר במילים אלא רק להרגיש כמו גלי חום בגיל המעבר. עם הפסקת הווסת (מחזור נשי) מתחילה תקופה חדשה בחייה של האישה המלווה לרוב בתופעות לוואי לא נעימות כלל ומטרידות אשר פוגעות בתפקוד ובאיכות החיים, מירידה בחשק המיני דרך נדודי שינה ועד נשירת שיער.

גלי החום נחשבים לתסמינים נפוצים מאוד ויכולים לפקוד נשים גם לפני סיום המחזור החודשי ולהימשך תקופה ארוכה אפילו של מספר שנים בתדירות ובעוצמה המשתנים מאחת לשנייה.

יש מי שמדווחות על כמה דקות של חוסר נוחות ואחרות משתגעות מגלים ארוכים בכל שעות
צילום: RF123
הלילה לרבות הזעות ליליות. מחקרים שונים הצביעו על גורמים שקשורים בשינויים הורמונאליים חדים ובבעיה בוויסות הטמפרטורה שמובילים להופעת הגלים. כך או כך, חשוב לנסות להשקיע מאמצים בדרכים להקלה ולהפחתת הגלים וקיימות גם תרופות סבתא לגלי חום ששווה להכיר.

איך הורמון אסטרוגן קשור לגלי החום?
בתקופת גיל המעבר חלה ירידה משמעותית בהורמון אסטרוגן ולכן צריכת מאכלים המדמים אסטרוגן יכולה לסייע במאבק בגלי חום. סויה, למשל, מכילה כמויות גדולות של כימיקלים שפועלים כמו אסטרוגן בחוף ונקשרים בקולטני אסטרוגן ולכן, בכוחה לסייע בהפחתת גלי החום. מקורות מזון לסויה הם חלב סויה, אדממה, טופו.

לאוכל השפעה משמעותית על הופעת גלי חום וההמלצה היא להפחית צריכה של משקאות חמים ועתירי קפאין, מאכלים חריפים וארומטיים, שוקולד, בשר אדום, יין אדום וגבינות המכילים היסטמין. כדאי להרבות בצריכת סיבים תזונתיים כמו עדשים, אגוזים וזרעים, פשתן טחון טרי ושומנים ידידותיים כמו שמן קוקוס, דגים עתירים באומגה 3.

שינוי התנאים הסביבתיים וצריכת תלתן אדום
חשוב לנסות לשמור על טמפרטורת גוף נמוכה באמצעות וויסות התרמוסטט במזגן, התקנת מאוורר, לבישת בגדים מבדים נושמים ואווריריים וכנ"ל מצעים נושמים כמו למשל, עשויים מבקבוק אורגני שנעימים ומלטפים למגע ונחשבים למנדפים זיעה. אפשר לנסות גם מקלחות קרות, מסיכות עיניים קרירות, מגבת קרה סביב הצוואר או שימוש בתרסיסים על בסיס מים מרעננים או ספריי להרחקת גלי חום ולהקלה בזיעה, לרוב המבוסס על תלתן אדום.

כושר גופני מתון וסדיר אף הוא נחשב מומלץ לנשים בגיל המעבר ומסייע באיזון נוירוטרנסמיטרים וויסות תרמי והגדלת זרימת הדם.
לחץ יכול מאוד להגביר את גלי החום ולכן, כדאי להפחית את רמות הלחץ באמצעות טכניקות לרגיעה והרפיה דוגמת מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס, דמיון מודרך, תרגול של נשימות. טיפולים משלימים אף הם יכולים לסייע כמו למשל, דיקור סיני או רפלקסולוגיה.

צמח תלתן אדום נחשב כצמח יעיל מאוד בהתמודדות טבעית עם גלי חום בגיל המעבר. הצמח מכיל כמות גבוהה יותר של איזופלאבונים מאשר אלה שקיימים בסויה, מעין הורמונים אסטרוגנים צמחיים שפעילותם דומה לאסטרוגן ומלבד גלי חום הוא יכול להיות יעיל גם בהתמודדות עם תופעות נוספות של גיל המעבר כמו יובש בנרתיק, עייפות ועוד כל עוד הוא נצרך בכמות נכונה בדמות תוסף תזונה איכותי.

היכנסו לאתר פרמה גורי למאמר נוסף בנושא גלי חום בגיל המעבר תרופות סבתא
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה