close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך נדע אם אנו זקוקים למכשיר שמיעה?

מערכת שורשיז אדר, תשפא01/03/2021

חוש השמיעה הוא חוש חיוני. השמיעה הכרחית לשיפור איכות החיים מבחינות רבות, יכולת דיבור, קליטת קולות ודיבור, התמצאות במרחב הפתוח, ועוד...

תגיות:
אחד מכל עשרה אנשים סובל מתופעה של ירידה בשמיעה, ברמה כזו או אחרת, והמגמה רק הולכת ומתרחבת. ירידה בשמיעה יכולה להופיע בכל גיל, ובהיעדר טיפול מתאים היא עלולה להחמיר ואף להזיק.

אם אתם, או הסביבה שלכם, שמים לב שאתם אומרים את המילה "מה" פעם בכמה משפטים, מרגישים אאוט-סיידרים בסיטואציות חברתיות, מבקשים שוב ושוב לחזור על דברים שנאמרים לכם, ייתכן שאתם סובלים מירידה בשמיעה.

לירידה בשמיעה מספר גורמים, חלקם סביבתיים וניתן לצמצם את הופעתם (כ-40% מהמקרים), וחלקם תורשתיים או מולדים (בכ- 60% מהמקרים), וההתמודדות איתם היא בעיקר באמצעות שימוש
במכשיר שמיעה.

מרגישים שאתם חווים ירידה בשמיעה? השאלות הבאות יעזרו לכם להחליט
? משפחתכם מתלוננת כי אתם שומעים רדיו או טלוויזיה בעוצמה חזקה מדי.
? אם אתם מתקשים לנהל שיחה בטלפון (או לשמוע רק דרך אוזן אחת)
? אחד מבני המשפחה סובל מליקוי שמיעה.
? אם אתם מתקשים לשמוע דברים שנאמרים במקומות רועשים.
? אתם מבקשים מאנשים שמדברים איתכם לחזור על דבריהם?
? האם הקרובים לכם טוענים כי אינכם שומעים טוב?
? אתם מדברים בקול רם מידי?
? האם אתם מוצאים את עצמכם מחייכים ומהנהנים למרות שלא שמעתם או הבנתם את הנאמר לכם?
? אם אתם מרגישים כי אנשים מסביבך מדברים באופן לא ברור?
? האם אתם מפספסים לעיתים תכופות את צלצול הטלפון או פעמון הדלת?
? האם אתם סובלים מצפצוף מתמשך באוזניים?

אלה הם סימנים מובהקים כי קיימת אצלכם ירידה בשמיעה.

במקרה של חשד לירידה בשמיעה, מה עלי לעשות?
בשלב הראשון מומלץ לפנות לרופא אף אוזן גרון שיבדוק האם אין נוזלים או דלקות באוזניים.
השלב הבא אותו נכון לעשות הוא לקבוע פגישה לבדיקת שמיעה במכון שמיעה. אם קיימת אצלכם ירידה בשמיעה, מכון השמיעה יציע לכם את האפשרויות העומדות בפניכם לפתרון הבעיה.

למה להיבדק?
חוש השמיעה הוא חוש חיוני. השמיעה הכרחית לשיפור איכות החיים מבחינות רבות, יכולת דיבור, קליטת קולות ודיבור, התמצאות במרחב הפתוח, ועוד. אנשים עם ירידה בשמיעה או ליקוי שמיעה יכולים לטפל כראוי בפגיעה השמיעתית. ככל שנחכה יותר, השמיעה תתדרדר ויהיה יותר קשה לטפל בה.

מהן אפשרויות הטיפול בירידה ובלקות שמיעה?
הטיפול הוא בהתאם ללקות בשמיעה. האופציה המומלצת ביותר לטיפול היא התאמת מכשיר שמיעה. יחד עם זאת, ישנם גם פתרונות נקודתיים. לדוגמא, מי שאצלו הלקות העיקרית בשמיעה היא בצפייה בטלוויזיה, יותאמו לו אוזניות אלחוטיות מיוחדות לצורך זה, המיועדות ללקויי שמיעה. פתרון נקודתי נוסף הוא מגבר מיוחד, המאפשר לשוחח בטלפון.

מהו מכשיר שמיעה?
מכשיר שמיעה מגביר את צלילי הסביבה השונים ומסייע למשתמש לתקשר טוב יותר עם הסביבה. כיום קיימים מכשירי שמיעה מגוונים מבחינת הגודל, הצורה ורמת הטכנולוגיה. לאחר שיתברר כי קיימת ירידה בשמיעה אשר מצריכה שימוש במכשיר שמיעה, תתבצע התאמה במכון שמיעה ע"י קלינאי תקשורת של כמה סוגים של מכשירי שמיעה מומלצים ביותר עבורך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה