close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השקעות נדל"ן מימי התנ"ך ועד ימי הקורונה

מערכת שורשכג אדר, תשפא07/03/2021

נדל"ן מאז ומעולם היווה עניין גדול, וגם אם פעם היו הרבה פחות אנשים ומנגד הרבה יותר אדמות, עדיין אנשים היו רכושנים לגבי טריטוריות...

תגיות:
נכסי דלא ניידי היו מאז ומעולם עניין גדול מאוד, ולמרות שאולי פעם היו הרבה פחות אנשים ומצד שני הרבה יותר אדמות, עדיין אנשים היו מאוד רכושנים לגבי טריטוריות, כך שעדיין נעשו לא מעט
עסקאות נדל"ן. כדוגמה לכך ניקח את 12 השבטים שכל אחד מהם קיבל נחלה מוגדרת, מתוך הבנה שלמרות שלא חסר מרחב, טריטוריה צריכה להיות. השנים חלפו וכיום לא רק שכל מטר בעיר מייצר עניין רב, אלא תחום הנדל"ן תמיד מרתק ותמיד מושך להבין מה מצב "הבועה הנדל"נית", אלו אדמות מועמדות להפשרה ובאופן כללי אלו הזדמנויות כלכליות התחום יודע להציע, אך רגע לפני שנדבר על ההווה, נקפוץ לאחור, לעבר שתי עסקאות נדל"ן משמעותיות.

נעים להכיר - עסקת הנדל"ן הראשונה
לפי מביני דבר, עסקת הנדל"ן הראשונה מיוחסת לקניית מערת המכפלה. אותה מערה שאברהם אבינו קנה מעפרון למטרת קבר עבור אשתו האהובה. מקרה זה מלמד שגם לפני אלפי שנים חוכמת הנדל"ן קיבלה ייצוג. אותו בחור שעונה לשם עפרון קפץ על המציאה , כי בכול זאת לא בכול יום מבקשים לרכוש מערה, ועל כן החליט לנצל את רצונו של אברהם. מה עשה? הודיע לו שאם הוא רוצה את המערה, הוא גם מחויב לרכוש את כל השדה הסמוך. למזלו של עפרון אברהם היה לקוח קל, הוא אינו התווכח ושילם את המחיר המבוקש (400 שקל סה"כ). אז לא, אברהם לא בדק מה תהיה התשואה, כמה דורשים המתחרים, או אם יש ליד גן ילדים. הוא פשוט שילם מה שנדרש וסגר עסקה.

עסקת הנדל"ן החשובה בהיסטוריה
אברהם אבינו סוגר את העסקה ללא מתווך, מבלי לקחת משכנתא וללא קבוצת רכישה. כך שללא הרבה מחשבה ואף מבלי להתכוון, מתבהר שמדובר בעסקת נדל"ן מאוד שווה - מהר מאוד היישוב היהודי החל לצמוח מסביב. עוד עסקת נדל"ן חשובה בהיסטוריה היהודית היא לא אחרת מאותה עסקה שארגן דוד המלך. דוד המלך רכש מאורנה היבוסי את הר המוריה, עליו בנו שלמה המלך מקים את בית המקדש, מיקום שעד היום לא ניתן להעריך את שוויו הנדל"ני.

ואז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים
השנים חלפו ותחום הנדל"ן נהיה מאוד מקצועי, כך שבכול יום שלל השקעות נדל"ן מושכות אינספור משקיעים ומעוררות התעניינות רבה, כאשר מדי תקופה אירוע מסוים מערער במעט את התחום שנחשב מאוד יציב. אם נקפוץ להווה, נמצא שהקורונה אכן השפיעה בצורה ישירה על התחום, אך יש לציין שלא באופן מובהק. נכון ששלל עסקאות הוקפאו ונכון שהרבה פחות משקיעים בפרויקטים חדשים, אך מנגד עדיין יש מקומות שבהם מחירי הדירות ממשיכים לעלות, ובזכות העידוד שהמדינה מעניקה, גם יזמים מוצאים דרכים להרים פרויקטים חדשים ורווחיים. מכאן שאם נסכם, נציין שתחום הנדל"ן מאז ומעולם היווה השקעה בטוחה, וגם כיום הוא נחשב מניב ומייצר תשואה גבוהה לצד סיכון יחסית נמוך. אי לכך כל שיש לעשות זה ללמוד מניסיון העבר ולהביט אל עבר העסקה הבאה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה