close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על סוגי שתלים לשיניים

מערכת שורשכ חשוון, תשפב26/10/2021

אובדן שיניים זה לא רק לא נעים, ולא רק עלול לכאוב, אלא גם משפיע ישירות על האסתטיקה שלנו ועל היכולת שלנו לאכול מזונות מסוימים

תגיות:
שתלים דנטאליים הם לא פחות מפלא, כמעט נס אם תרצו, היכולת האנושית להמצאה ויצירתיות אינסופית, שממשיכה, גם היום, להתפתח עוד ועוד. אם תחשבו על זה, יש כיום סוגי שתלים לשיניים ברמה כה גבוהה, עד כי הם מתאחים בצורה מושלמת עם המבנה הטבעי של העצם, והופכים לחלק בלתי נפרד מהגוף, כמעט כמו
השן המקורית שלכם. חזקים, עמידים, ובמראה טבעי לגמרי, שתלים איכותיים לשיניים זה מתנה גדולה לבריאות הפה שלכם, ומשם לאיכות החיים שלכם.

אובדן שיניים זה לא רק לא נעים, ולא רק עלול לכאוב, אלא גם משפיע ישירות על האסתטיקה שלנו ועל היכולת שלנו לאכול מזונות מסוימים. תלוי במיקום השן החסרה או השיניים החסרות, ותלוי בבריאות שאר השיניים, הרי שלרוב רופאי השיניים יעדיפו לשמר את השן המקורית ככל הניתן, לטפל ולחבר כתר. ובכל זאת, במידה ויש צורך בעקירה, טוב לדעת שיש כיום מגוון סוגים של שתלים לשיניים, מספיק כדי לבחור את השתל המושלם בשבילכם, מבחינת מראה, חוזק, ועלות.

מגוון סוגי שתלים לשיניים
• שתל קלאסי – מכיוון שרפואת השיניים ועולם השתלים מגיעים עם היסטוריה ארוכה ומרשימה, הרי שזה לא מפתיע שיש שתל שנחשב לקלאסי, וזהו השתל הבורגי. שתל זה מגיע במבנה של בורג, כדי לשמש תושבת הברגה לכתר שיולבש עליו בהברגה פשוטה וחזקה, בערך 10 מ"מ של הברגה איתנה.
• דיסקים – שתלי דיסק הם פחות נפוצים, אך בכל זאת יעילים, ומתאימים למי שחסרה לו עצם בכמות הנדרשת לשתלים הקלאסיים. הם נקראים שתלי דיסק על שם צורתם, צורת דיסקית, ודורשים מיומנות רבה להתקנה נכונה.
• בלייד – שתלי הבלייד הם שתלי להב (בלייד = להב בלועזית) והם מתאימים לבעלי עצמות צרות מאוד. ממש כמו הדיסקים, הם פחות בשימוש כיום, שכן יש פתרונות אפקטיביים עוד יותר. ככה זה כשהמדע ממשיך לצעוד קדימה.

שתל קצר – הפיתרון הנפוץ
כפי שבוודאי כבר הבנתם, מחסור בעצם מהווה בעיה נפוצה למדי בה נתקלים רופאי השיניים כאשר הם ניגשים להחלטה על סוגי שתלים לשיניים המתאימים למטופל זה או אחר. שתלים קלאסיים דורשים עצם של לפחות 10 מ"מ, ומי שחסר בכמות העצם הזו, לפחות בלסתות האחוריות, יוכל לדלג על טיפולים מורכבים של הרמת סינוס, ולגשת ישר להשתלת שתל קצר (שתל בייקון), שחסר את האורך המומלץ, אך העובי שלו מאפשר בכל זאת אחיזה איתנה במיוחד גם עם עצם של 5 מ"מ, מה שחוסך להרבה אנשים הרבה כאב ראש, שלא לומר כאב שיניים.

מעבר לכך, ישנם סוגי שתלים לשיניים שנועדו באופן ספציפי לפתור מצבים של מחסור בעצם דרך הרמת סינוס מתקדמת – ישירות מהשתל עצמו. דוגמא לכך היא השתלים הזיגומטיים, שתלים ארוכים מאוד שיכולים להגיע עד לכדי 5.7 סנטימטרים, והם מתחברים ישירות לעצם הלחי (הזיגומה).
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה