close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התמודדות עם בעיות רגשיות

מערכת שורשיט טבת, תשפב23/12/2021

במציאות יש לא מעט אתגרים ויש צורך בהתמודדות איתם כדי לשפר את החיים

תגיות:
צילום: freepik
בעיות רגשיות
כולם רוצים שיהיו להם חיים נפלאים, מלאי אהבה ואושר. אך המציאות אינה תמיד כזו ויש בה לא אחת מהמורות שונות שצריך להתמודד איתן. ברוב המקרים אדם שנקלע לבעיות מורכבות זקוק לסיוע של איש מקצוע שיקשיב לו, יעניק לו הכוונה ויתווה לו דרך חדשה שהיא הרבה יותר נכונה עבורו. התמודדות עם בעיות רגשיות ללא ליווי של איש מקצוע היא ברוב המקרים לא מוצלחת ויכולה אף לדרדר את המצב למציאות גרועה יותר. לכן חשוב להכיר בעובדה זו ובהתאם למקרה, למצוא את האיש הנכון שיעניק את מלוא הייעוץ הנדרש כדי שאפשר יהיה לצאת לדרך חדשה שיש בה פחות בעיות רגשיות.

יש גורמים מקצועיים רבים שעוסקים בתחום הנפשי ובהשלכות שלו על חיי היום יום של כל אחד מאתנו אך חשוב למצוא אדם שעוסק בנישה הספציפית של טיפול רגשי למבוגרים וגם מי שהתקבלו עליו המלצות מחברים, קרובי משפחה או מכרים שאפשר לסמוך על חוות הדעת שלהם. אם הוא עזר להם, קיימת סבירות גבוהה שהוא יוכל לעזור גם לאחרים. פאן חשוב של הטיפול הוא היכולת ליצור כימיה מעולה בין המטפל למטופל. כאשר יש כימיה, המטופל נפתח וכך המטפל יכול לטפל ברבדים הפנימיים שלו, לקלף קליפה ועוד קליפה וכך להגיע לליבה של הבעיה.

בעיות רגשיות של אנשים בוגרים
מצבים שונים בחיים גוררים איתם תופעות לוואי כמו דיכאון, חרדות ומשברים שונים. כדי לקבל הדרכה, המטפל משוחח רבות עם המטופל ללא שיפוטיות, אלא לצורך ההבנה של שורש הבעיה וזאת כדי להתאים את הטיפול הנכון לפתרון של בעיות רגשיות ספציפיות.

דיכאון לאחר לידה
אחד המשברים אצל נשים הוא דיכאון לאחר לידה. מדובר במצב שלעיתים הוא קל והוא עלול להידרדר למצב קשה מאד. נשים חוות קשיים לאחר הלידה ולכן לא אחת הן לא מסוגלות לטפל ברך הנולד, הן אינן רוצות לטפל בו ולכן הן זקוקות לתמיכה רגשית רחבת היקף. במקרים הללו חשוב שכל אחד מבני המשפחה יעניק לה תשומת לב בדרכים שונות, פינוק על ידי דאגה לאוכל חם ולמוצרי מזון ייחודיים כדי לשמח אותה ושיחות עמוקות עם מטפל שינסה בדרכים שונות להפחית את רמת הדיכאון לאור המיומנות שלו. לא אחת נעזרים גם בתרופות, כדי לחלץ אותה ממצב זה ולהחזיר אותה לדרך הנורמטיבית.

שיחות עם מטפל
גברים ונשים שחוו פגיעה מינית נמצאים בטראומה משמעותית ביותר. כל דבר בחיים מזכיר להם את מה שקרה, הזיכרון ניצב כל הזמן מול עיניהם ולכן קשה עד בלתי אפשרי להתנתק מכך. מומחים לנושא בעיות רגשיות עקב פגיעה מינית, משוחחים איתם שיחות ארוכות ומעניקים להם כלים להתמודדות במצבים הללו.



הפתרון הוא אינדיבידואלי לכל אדם ואין תשובה אחת לנושא של בעיות רגשיות. השיחות הרבות במקרים רבים מצליחות להוריד ולו במעט את מפלס החששות מפגיעה מינית נוספת.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה