close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה החזר מס?

מערכת שורשכט שבט, תשפב31/01/2022

נוצר מצב של פער בין מה שהיה צפוי שהוא יצטרך לשלם לבין מה שקרה בפועל. במילים אחרות – הוא שילם יותר ממה שהוא היה צריך מפאת היקף עבודתו

תגיות:
צילום: pexels
החזר מס הוא מענק מהמדינה שבתוכו מגולם סכום שכבר שילמתם ועכשיו אתם מקבלים אותו חזרה לחשבון הבנק. כן, המדינה אכן מחזירה כסף לתושבים ורבים כלל אינם יודעים זאת. למעשה, בקופת המדינה שוכבים להם מאות מיליוני שקלים שנגבו באמצעות מס ההכנסה, ועכשיו רק מחכים שיבואו וייקחו אותם חזרה כחוק. אז מה זה בעצם החזר מס? למה בכלל המצב הזה קורה? מי זכאי לכך ואיך עושים את זה? כיצד ניתן לבצע בדיקת החזר מס? כל זאת ועוד יהיה בהמשך המאמר.

איך קורה מצב בו המדינה חייבת החזרי מס לעובדים בישראל?
שכירים ועצמיים בישראל שעובדים בצורה חוקית ומוסדרת
צילום: pexels
על פי החוק, משלמים מס הכנסה כנדרש. בגלל איך שעובדת המדינה ורשות המיסים, חישוב החיובים של מס ההכנסה שכל אינדיבידואל חייב לשלם מחושבים ונקבעים מראש, כך שבמהלך השנה הנוכחית הוא יצטרך לשלם את החלק הצפוי.
אמנם, ייתכן ובסוף השנה מגלים שיש פער בין מה שחושב בתחילת השנה לבין מה שקרה בפועל, קרי – האדם לא עבד בסדר הגודל שחשבו שהוא יעבוד ולא באופן בו הוא יצטרך לשלם את גובה המס. יוצר מצב של פער בין מה שהיה צפוי שהוא יצטרך לשלם לבין מה שקרה בפועל. במילים אחרות – הוא שילם יותר ממה שהוא היה צריך מפאת היקף עבודתו.
לתמונה נכנסת המדינה ואומרת – אני מוכנה להחזיר את הפער בין מה שחושב מלכתחילה לבין מה שהעובד היה צריך לשלם במציאות. זהו החזר המס. אם אתם חושבים שתוכלו להשיג את הפער הזה, תוכלו לבצע בדיקת החזר מס ולראות אם שווה לכם לנסות לקבל את זה חזרה!

למה נערמים כמויות כסף עצומות בקופת המדינה ואף אחד לא פוצה פה?
כפי שציינו, בקופת המדינה שוכבים להם מאות מיליוני שקלים ורק מעטים מהם חוזרים לבעליהם. זה קורה בשל חוסר ידיעה לגבי הקיום של הכסף וההטבה הזו, חוסר הבנה והתמצאות במה שצריך לעשות, אי אמון בממשלה, מחשבה של האדם כי לא מגיע לו כסף מהמדינה ואין סיכוי שזה יקרה, מחשבות לגבי הגובה הנמוך לכאורה של הכסף שהוא זכאי לקבל, אם כבר, הבירוקרטיה הסבוכה ועוד סיבות שונות ומשונות.
ייתכן ואדם סובר כי גם אם מגיע לו כסף זה לא יהיה סכום כל כך גבוה, אך למעשה ייתכן ואם הוא יעשה חישוב לשש השנים האחרונות – פרק הזמן בו ניתן להגיש את הבקשה לגבי שש שנים לאחרונה ברציפות לחישוב החזר המס- הוא יגלה כי הסכום הינו רציני למדי ועומד על אלפי שקלים ולא רק כמה מאות! שווה מאוד לבדוק.

איך פותחים בקשה להחזר מס?
ראשית, נכנסים לאתר של רשות המיסים ומזינים פרטי כניסה, במידה ויש לכם. אם לא, תצטרכו לפתוח תיק מחדש במערכת המדינה. אחרי שנכנסים למערכת, מזינים פרטים אישיים לצורכי הזדהות, פתיחת תיק, מילוי פרטים שיצביעו על כך כי אתם עומדים בתנאי הסף, ולאחר מכן במידה ואתם עומדים בהם תוכלו לצרף דוחות כספיים שונים, משכורות, אישורי עבודה, טפסים שונים ועוד ככל שיגידו לכם במערכת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה