close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הם הגורמים המשפיעים על מחיר ביטוח הרכב שלנו?

מערכת שורשכ אדר א, תשפב21/02/2022

חשוב לדעת שעלויות הביטוח לרכב שלנו מורכבות ממשתנים מגוונים המשפיעים מאוד על העלות הכוללת של הפוליסה

תגיות:
צילום: freepik
עלויות הביטוח לרכב שלנו מורכבות ממשתנים רבים המעלים או מורידים את העלות הכוללת של הפוליסה. החוק בישראל מחייב את בעלי הרכבים לרכוש ביטוח חובה, ובנוסף הם יכולים לרכוש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'.

ביטוחי הרשות נועדו להקנות הגנה חשובה ולהעניק ראש שקט מדאגות עבור המבוטח. מאחר ועלויות הביטוח לרכב משפיעות על ההוצאות המשפחתיות השוטפות ומדובר בהוצאה גבוהה יחסית אם רוכשים ביטוח מקיף, כדאי להבין מה הם הגורמים המשפיעים על עלות הפוליסה וכיצד לרכוש נכון ביטוח רכב במחיר משתלם הכולל תנאים המתאימים לצרכים הייחודיים שלנו ולסוג הרכב שאנו מחזיקים.

הגורמים המשפיעים על מחיר ביטוח הרכב
כאמור, יש גורמים רבים המשפיעים על מחיר הביטוח לרכב, הגורמים המרכזיים הם:
סוג ושווי הרכב – מאפייני הרכב משפיעים על עלות הביטוח, ככל שהרכב זול יותר כך הביטוח יעלה פחות כסף מאחר ואין טעם לרכוש ביטוח מקיף הכולל כיסוי נגד גניבות. עלות הביטוח לרכבי יוקרה יכולה להגיע לסכומים גבוהים ומשמעותיים. מאפייני הרכב משפיעים על עלות הפוליסה, וחברות הביטוח משקללות במחיר גם את עלות חלקי החילוף מאחר ויש רכבים עם מערכות מתקדמות שעלותן מגיעה לעשרות ואפילו למאות אלפי שקלים.
מין וגיל הנהג – מחיר הביטוח מושפע בין היתר מגיל הנהג הצעיר ביותר, אם ברכב המבוטח נוהג רק נהג ותיק הוא יכול לקבל הנחה משמעותית, וכדאי לדעת כי הביטוח לנשים זול יותר מאחר והן מעורבות פחות בתאונות.
אופן השימוש ברכב – יש הבדל משמעותי בעלויות הביטוח בין רכב פרטי לרכב מסחרי, וביטוח לרכבי פנאי ושטח צפוי להיות יקר יותר בגלל אופן השימוש ברכב וריבוי הגניבות של ג'יפים וג'יפונים.
גורמי סיכון סביבתיים – יש אזורים מועדים לפורענות לכן חברות הביטוח מייקרות את הפוליסה אם גרים באזור בו יש הרבה גניבות רכבים, אירועי טרור, ונדליזם וכו'.
רצף ביטוחי – כדי להוזיל את עלות הביטוח יש לשמור על רצף ביטוחי, לפחות שלוש שנים.
היעדר תביעות – תביעות קודמות מייקרות את הפוליסה, לכן מומלץ להקפיד על נהיגה נכונה ובטוחה. לנהג זהיר כדאי להעלות את דמי ההשתתפות העצמית כדי להוזיל את עלות הפוליסה.
גיליון הרשעות עבירות תנועה – עלות ביטוח חובה, מקיף וצד ג' מושפעת מהיסטוריית עבירות התנועה ושלילות הרישיון של הנהג, נהגים זהירים זוכים לביטוח רכב זול יותר.
מספר נהגים – אם רוכשים ביטוח רכב לכל נהג המחיר צפוי להתייקר בגלל שהסיכון עולה.
אמצעי מיגון ומערכות בטיחות ברכב – רכבים בהם מותקנות מערכות מיגון ובטיחות מתקדמות זוכים להנחה בעלות הביטוח. רכבים חדשים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, והמדינה מציעה הטבה משתלמת בעלות ביטוחי החובה למי שמתקין מערכות כמו מובילאיי.

 

איך לרכוש ביטוח רכב עם תנאים ומחיר המתאימים לנו?
כדי לחסוך בעלויות הביטוח לרכב חשוב להכיר את הגורמים המשפיעים על מחיר הפוליסה. יש להתייחס לנתוני הנהגים ולנתוני הרכב כדי לקבל החלטה שקולה ונכונה לגבי סוג הביטוח והכיסויים הנדרשים עבורנו. הדרך היעילה והבטוחה לרכישת ביטוח זול יותר שמתאים בדיוק לרכבנו ולאופן השימוש שלנו ברכב היא להקפיד על רצף ביטוחי, היעדר תביעות, היסטוריית נהיגה תקינה ללא עבירות חמורות ושלילות, ובהתאם לצורך כדאי להתקין אמצעי מיגון ובטיחות כדי להוזיל את עלות הביטוח.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה