close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גמילה מאלכוהול וסמים – איך נגמלים?

מערכת שורשכב אדר א, תשפב23/02/2022

גמילה היא לא רק תהליך גופני. זהו תהליך נפשי עמוק ומקיף... שמצריך לרוב עזרה חיצונית

תגיות:
תהליכי גמילה מאלכוהול וסמים הם תהליכים מרתקים
של התפתחות, תוך קבלת כלים פנימיים עמוקים לשליטה עצמית, ניהול עצמי, ושגשוג. התהליך הנכון מאפשר למכורים לעבור דרך מסע לגילוי פנימי מחודש, בניית קשר עם העצמי, והתמודדות עם ה"טריגרים" שהיו מובילים אותם ליפול פעם אחר פעם, עד שהם אמרו "עד כאן!”.

לא רק גמילה גופנית, הנגמל עובר תהליך רב-ממדי הכולל התפתחות מנטלית ותהליך רגשי עמוק, בכדי לאפשר לצאת מן הצד השני חזק יותר, מפותח יותר, מודע יותר. הסוגיה עם הגמילה מחומרים ממכרים היא מורכבת יותר מאשר הרצון של הגוף. הגוף מבטא בעולם הפיסי את הרצונות והדרישות של הפנימיות שלנו, כך שהגישה של גמילה גופנית ואז לסמוך על האדם שלא ייפול שוב להרגלים מסוכנים פשוט לא מספקת. מרכזי גמילה רציניים מיישמים שיטות מתקדמות הרבה יותר, ומאפשרים לכם גמילה מלאה.

גמילה מאלכוהול וסמים במרכז גמילה
מעט מאוד אנשים מצליחים לעבור תהליך מלא של גמילה מאלכוהול וסמים בכוחות עצמם, וללא ליווי כלל. הסיבה היא כמובן שהגמילה לא נעשית כמשהו שטחי כמו הימנעות מהחומר, אלא כרפורמציה פנימית עמוקה. הכול מתחיל בהחלטה הנחושה לפגוש פנים מול פנים את השד הזה של ההתמכרות, וזה צעד ענק שצריך לתמוך בו ולכבד אותו. אדם קרוב, חבר, קרוב משפחה שלנו, שנפל להתמכרות זה אומר לא רק משהו עליו, אלא משהו עלינו כחברה, ואם נכשלנו בעבר לראות, להבין ולתמוך – עוד לא מאוחר. הוא צריך אתכם היום יותר מתמיד, אז תמכו ככל יכולתכם.

חלק מהעזרה, אם לא חלק גדול מהעזרה, זה להישען על אנשי מקצוע. תהליך גמילה עמוק מתרחש בעזרת ידע, הידע כיצד להתמודד עם המצבים המנטליים והרגשיים השונים שעולים וצפים על פני השטח בכל שלב בתהליך הגמילה. יותר מכך, בלי התמודדות כנה ואמיצה עם מצבים פנימיים אלו, הרי שהגמילה תמיד לוקה בחסר, וקיים סיכוי שהאדם ייפול שוב למעגל ההתמכרות והסבל, ואנו רוצים למנוע ממצב זה לקרות. הסיטואציה האידאלית לגמילה מסמים ואלכוהול היא כמובן מרכז גמילה מסודר, מקום שנועד לתת מענה בדיוק לצורך הזה.

איפה נגמלים מאלכוהול וסמים בישראל?
וילה באלאנס הינה דוגמא למרכז גמילה יוצא דופן, מקום שרוב הסיכויים הם שהוא יעלה את אחוזי ההצלחה בתהליך הגמילה שלכם בהרבה מאוד. הסיכון ליפול חזרה לסמים ואלכוהול תמיד שם ברקע. מה לעשות, ובעולם שמחוץ למרכז הגמילה יש סמים ואלכוהול, וסיטואציות חברתיות מורכבות ומאתגרות. הדרך לצאת מהמעגל הזה הוא על ידי בנייה של כוח פנימי, חופש בחירה, ומשמעת עצמית.
לא מדובר במשמעת עצמית נוקשה, אלא אם צריך, אלא במשמעת עצמית שנשענת על חמלה עצמית, זיכרון, הכרות והבנה עצמית, הבנה שהסם או האלכוהול הוא לא באמת פיתרון. לא הבנה אינטלקטואלית בלבד, שהרי הבנה זו זמינה לכל מכור ובכל מצב, אלא הבנה עמוקה הנשענת על חמלה וקשב לעצמנו, ומרכז כמו וילה באלאנס מציע לכם את המקום לעשות זאת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה