close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך למכירת דירה

מערכת שורשכח אדר א, תשפב01/03/2022

מכיוון שמכירת דירה היא עסקה משמעותית מאד בחיים, שמעורבים בה סכומי כסף גדולים, חשוב מאד לעשות את כל הליך המכירה בליווי עורך דין, המתמחה במקרקעין.

תגיות:
צילום: freepik
יש כל מיני שלבים בחיים שהם קריטיים מאד, והם כאלה שעשויים להשפיע עלינו לא מעט בהמשך, ואפילו על מצבנו הכלכלי אם לא נעשים כהלכה. כזה הוא בדיוק שלב מכירת דירה, הנחשב לשלב מורכב ויקר מאד בחיים, ואולי גם בין אחת העסקאות הגדולות ביותר שסביר שתהיו מעורבים בהן. קיבצנו לכם מדריך, המכיל מושגים בסיסיים בנושא, טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון וכל מה שנכון לעשות לפני שמוכרים את הבית וגם תוך כדי תהליך המכירה עצמו.

מה עושים לפני שחותמים על חוזה
תהליך מכירת הדירה כולל מספר שלבים, אך לפני החתימה על החוזה, שהוא השלב העיקרי, ישנן מספר
צילום: freepik
בדיקות שחשוב לבצע וגם מהלכים מסוימים שיעזרו לכם לעבור את המכירה בשלום. אם כן, הדבר הראשון שמומלץ לכם לעשות הוא לבדוק את שווי הדירה שאותה אתם רוצים למכור. כדי לעשות זאת, עליכם להתייחס לדירות בסדרי גודל זהים, מבחינת מספר חדרים וגם שטח, וכמובן לקחת בחשבון גם את השכונה עצמה ואת העיר שבה נמצאת הדירה. אם אתם מתקשים לאמוד את שווי הנכס שלכם, היעזרו במתווכים או בשמאים מקצועיים. מעבר לכך, חשוב שתכינו את הדירה שלכם לשלב המכירה כדי שזו תיחשף לקהל בצורה הנכונה. המשמעות לכך היא תיקון תקלות, פגמים שונים בדירה שלכם והצגתה בצורה האטרקטיבית ביותר (וכן, גם אם זה אומר ניקיון יסודי ואפילו סידור ועיצוב הבית מחדש). בהמשך, ולאחר שעשיתם זאת, מגיע שלב הפרסום. תוכלו להיעזר באתרים ייעודיים, בהם ניתן לפרסם דירות למכירה, לנצל פלטפורמות חברתיות לשם כך וגם מפה לאוזן. לא לשכוח לשלב תמונות איכותיות ומחמיאות של הבית בכל פרסום שכזה.

מהו נוסח טאבו ומה קורה אם הנכס לא רשום בטאבו
אם יש לכם עורך דין למכירת דירה וודאי שמעתם לא אחת על המונח "נוסח טאבו". נוסח חשוב זה משמש כמעין תעודת הזהות של הנכס שלכם, זה שאתם מוכרים, והוא מספק נתונים חשובים שיכולים לסייע לקונים הפוטנציאליים. כמו, שטח הדירה, האם היא נמצאת תחת הערת אזהרה (כלומר, בתהליכי מכירה אולי), האם היא משועבדת לבנק וגם מי הם הבעלים שלה (במקרה הזה – אתם). אם הדירה שלכם לא רשומה בטאבו, יהיה עליכם או על עורך הדין שלכם לפנות אל החברה המשכנת, היכן שרשומות הזכויות על הנכס. עובדה זו איננה מונעת את האפשרות שלכם להעביר את זכויות הנכס כחלק ממכירת דירה ואין מניעה לבצע עסקה כזו כהלכה. כן חשוב לבדוק היכן הדירה רשומה ובהתאם לבחור בהתנהלות הנכונה. תהליך רישום הדירה בטאבו עשוי להימשך תקופה ארוכה אך לא ישפיע על הרוכשים, בעלי הדירה החדשים.

מה זה זיכרון דברים למכירת דירה
מסמך זיכרון דברים למכירת דירה הוא שלב מקדים לעריכת חוזה מכירה. מסמך זה, שהינו בעל תוקף משפטי מחייב כמו כל חוזה אחר, איננו, אמנם, שלב הכרחי בשלב מכירת הדירה שלכם, אך הוא משמש כמעין התחייבות עבור שני הצדדים, עד מועד החתימה על החוזה. בזיכרון הדברים אפשר להתייחס לנתונים כמו מחיר מכירת הדירה שאותו סגרו שני הצדדים, מועד העברת הנכס, פעולות שונות שיש לבצע בדירה לפני העברתה לבעלים החדשים ועוד.

שלב חתימת החוזה – למה חשוב שייעשה בליווי עורך דין מכירה
מכיוון שמדובר בעסקה משמעותית מאד בחיים שבה מעורבים סכומי כסף גבוהים, חשוב מאד לעשות את כל הליך המכירה בליווי עורך דין, המתמחה במקרקעין. עורך דין מכירת דירה ילווה אתכם, כבעלי הנכס המוכרים אותו, אל מול הקונים, ייעזר בכל מנגנוני ההגנה הנדרשים לשם שמירת זכויותיהם של הבעלים ואף יספק את כל המידע הנדרש כדי לבצע את העסקה בצורה הנכונה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה