close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לסחור במניות - מה חשוב לדעת ומה צריך לבדוק

מערכת שורשל אדר א, תשפב03/03/2022

כדי לענות על השאלה איך לסחור במניות, צריך להכיר באופן בסיסי לפחות מספר פרמטרים

תגיות:
צילום: 123rf.com
נפח המסחר בבורסות השונות בעולם הולך ועולה בשנים האחרונות, ולא בכדי. הריבית האפסית דוחפת משקיעים רבים להשקיע את ההון הפנוי
צילום: 123rf.com
שלהם בשוקי ההון ולא בתוכניות חיסכון ופיקדונות. מחירי הדיור הגבוהים, בישראל בפרט ובעולם בכלל, מצריכים הון התחלתי ראשוני גבוה במיוחד ולא מתחרים באפשרות ההשקעה בסכומים נמוכים המאפיינת את ההשקעה בשוקי ההון. וחשוב מכל, המודעות הפיננסית העולה בזכות מהפיכת המידע והנגישות הגבוהה לנתונים וסיקור כלכלי-פיננסי, מאפשרים למשקיעים לצבור ידע ובהתאמה גם ניסיון.

מניות – מהן מניות?
בבורסות השונות נסחרות מניות של חברות שונות. מניה היא נייר ערך המבטא בעלות יחסית בפעילות ובעסק. החזקה במניה מזכה את בעליה בזכויות הצבעה במסגרות הצבעות בעלי המניות התקופתיות בחברה, כמו גם בזכות לקבלת נתח מסוים מרווחי החברה בהתאם לגודל ההחזקה.

בכל רגע למניה של חברה מסוימת יש ערך נתון, או מחיר, הנקבע בהתאם לנקודת מפגש בין ההיצע לביקוש שלה. בהתאם, כאשר פעילותה הכלכלית של החברה צומחת ורווחיה עולים, סביר כי הביקוש למניותיה יעלה ולכן גם מחירה יעלה. לכן, כאשר משקיע בבורסה רוכש מניה של חברה מסוימת, הוא בעצם מאמין בפעילות החברה ובהנהלתה. כאשר מחירה עולה כך עולה גם התשואה על ההשקעה בה.

מה צריך לבדוק כשמשקיעים במניות או איך לסחור במניות
אז איך לסחור במניות? השקעה במניות מתאפשרת באמצעות מערכות המסחר השונות דרכן ניתן לצפות בשלל נתונים. להלן מספר פרמטרים מרכזיים שחשוב לשים לב אליהם כאשר סוחרים במניות:
א. מחיר המניה – בבורסה בישראל מחיר המניה הוא באג' ומבטא עלות עבור נייר ערך אחד או מניה אחת מסך כל המניות של החברה.
ב. מחזור המסחר – נתון חשוב במיוחד המבטא את ההיקף הכספי, או כמות המניות, העוברות מיד ליד במהלך יום מסחר. נתון זה משקף את נזילות המניה, כלומר, כמה קל יהיה ניתן להגדיל, להקטין או לחסל את ההחזקה במניה. כאשר מחזור המסחר נמוך, יתכן כי גם משקיע שירצה למכור את המניות שברשותו, יאלץ להתפשר במחיר או להמתין זמן מה.
ג. טבלת היצע וביקוש – טבלה ובה מספר נתונים חשובים המשקפים את המחיר המבוקש לכל מניה מצד הקונים ומצד המוכרים. הנתונים משתנים באופן רציף במהלך המסחר ומושפעים מידיעות הקשורות בחברה או מהאווירה הכללית בשווקים. לפי טבלת ההיצע והביקוש תוכלו להתאים את הצעת הקנייה או המכירה שלכם למתרחש באותו יום המסחר.
ד. פקודות מסחר – ישנן מספר פקודות מסחר הנוגעות לקנייה ולמכירה של מניות. חשוב להכיר את הפקודות הבסיסיות כדוגמת market ו-limit, מחיר שוק והגבלת מחיר בהתאמה. בכל מקרה, אין להשתמש בפקודות שאינן מוכרות וידועות לכם.

סיכום
מניות הן מכשיר השקעה פופולרי במיוחד בבורסות השונות. כדי לענות על השאלה איך לסחור במניות, צריך להכיר באופן בסיסי לפחות מספר פרמטרים. מחיר המניות הוא ביטוי לפעילות העסקית של החברות השונות והמניות עצמן מבטאות את הבעלות היחסית בחברות של המחזיקים בהן. על מנת להשקיע במניות חשוב להכיר את הנתונים העיקריים במערכות המסחר ולהבין את פקודות המסחר הבסיסיות בעת השקעה במניות בבורסה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה