close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אורח חיים בריא - ליצור שגרה כשיוצאים מהשגרה

מערכת שורשד ניסן, תשפב05/04/2022

ניתן לייצר כיום שגרה של אורח חיים בריא גם כאשר יוצאים מהשגרה. כאשר שומרים על עקרונות ברורים, הרבה יותר קל ליישם זאת

תגיות:
צילום: freepik

המודעות לאורח חיים בריא עולה יותר ויותר לכותרות בשנים האחרונות. לאור השפע הגדול של מוצרים מעובדים מלאים בשומן טראנס וסוכרים, אנשים רבים מקבלים תשובות לא תקינות של בדיקות הדם שלהם. אחד הערכים הלא טובים בבדיקות דם הוא כולסטרול גבוה. מולקולה שומנית חשובה מאוד בגוף האדם שכאשר היא בעודף, היא עושה נזקים, מצטברת על דפנות כלי הדם ומביאה למחלות לב.

אם זה כל כך מסוכן, למה כל האנשים לא עוברים לאורח חיים בריא? הרבה אנשים עושים מאמצים גדולים לעבור לאורח חיים בריא, אך הסיבה העיקרית שהם נכשלים בכל פעם זו שבירת העקרונות החדשים כאשר יוצאים מהשגרה. אז איך יוצרים שגרה כשיוצאים מהשגרה? הנה כמה דרכים מצוינות לעשות זאת.

ליצור שגרת ספורט גם כאשר היום עמוס
בשגרה הרגילה, אנו מבצעים את הפעילות הגופנית הרגילה שלנו עם מאמן כושר אישי ששכרנו את שירותיו, בחדר הכושר או בהליכה היומית. שגרה זו עשויה להישבר כאשר נכנס ללוח הזמנים שלנו משהו לא צפוי. הילד חולה וצריך לשמור עליו, אנחנו צריכים להכין עוגה לגן, יש אסיפת הורים שהודיעו עליה היום בבוקר ועוד. נשאלת השאלה, מה עושים במצבים האלו?

האפשרות הראשונה היא להסתכל על לוח הזמנים ולקצר את הפעילות הגופנית משעה לחצי שעה. אפשרות נוספת היא להפוך את כל מה שאנו עושים ביום לפעילות גופנית. אם שבירת השגרה היא להגיע לבית הספר, בחרו ללכת לשם ברגל. אם אתם צריכים לרדת ולעלות הביתה ובחזרה במשך מספר פעמים, רדו את המדרגות ברגל במקום במעלית. הכוונה היא שתעשו פעולות יומיות שהינן פעילות גופנית לכל דבר.

ליצור שגרת תזונה מבלי להרגיש שאתם סובלים
"אין לי מה לאכול כאן". זהו משפט מאוד מוכר כאשר מגיעים למקומות לא רגילים שהם לא הבית שלנו. זה קורה נניח כאשר אנו מוזמנים לאירוע בגן אירועים במרכז ואתם בטוחים שכעת הדיאטה שלכם הולכת להישבר. חשוב להירגע ולהבין שזהו מיתוס לא נכון ולא רק שלא תשברו את הדיאטה שלכם, אלא גם תעמדו בה ותהנו מכל רגע.

בכל גן אירועים במרכז תמיד יהיה על השולחן סלטים שיכולים להיות מצוינים עבורכם ותמיד תהיה מנת חלבון רזה שמתאימה יותר. המטרה שלכם תהיה לבחור נכון. כאשר תעשו את הבחירה הנכונה כל הזמן, תיצרו לעצמכם שגרת אכילה גם כאשר אתם בחוץ. אין סיבה שתרגישו שאתם לא חלק או שלא חשבו עליכם. מגוון המאכלים הוא רחב ומאפשר לכם להנות גם.



איך עומדים בפיתויים מתוקים?
יש מספר דרכים לעשות זאת:

  1. להחליט מראש לסלוח לעצמכם – כלומר, לאכול חתיכה מתוקה אחת שלא באמת תעשה את ההבדל ומיד לאחר מכן להמשיך בשגרה הרגילה.
  2. להביא אתכם קינוח קטן מתוק ומותר – אנשים רבים מסתובבים בתיק עם שקית קטנה של תמרים ואגוזים ואף לא נתפסים לא מוכנים.
  3. להחליט לא לאכול את הקינוח – לא תמיד חייבים קינוח. יותר מכך, מי שיחכה עשרים דקות לאחר ארוחה, ישים לב שלאחר זמן זה הגוף יפסיק לדרוש את המתוק.


לסיכום, ניתן לייצר כיום שגרה של אורח חיים בריא גם כאשר יוצאים מהשגרה. כאשר שומרים על עקרונות ברורים, הרבה יותר קל ליישם זאת. צרו לעצמכם את רשימת העקרונות שלכם וכך גם תקפידו על השגרה בזמן יציאה מהשגרה וגם תגיעו למטרות שלכם – הפחתת מדדי הכולסטרול בטווח הקצר ובטווח הארוך. זה הזמן להתחיל להקפיד על אורח חיים בריא יותר וטוב יותר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה