close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה כל כך חשוב לנשות עסקים ליצור לעצמן הזדמנויות?

מערכת שורשי ניסן, תשפב11/04/2022

בשנים האחרונות אנו רואים כיצד נשות עסקים יוצרות לעצמן הזדמנויות שונות. בשונה מגברים שלרוב מגיעים למקומות שונים, ולא אמורים ליצור לעצמם הזדמנויות

תגיות:
צילום: DEPOSITPHOTOS
בשנים האחרונות אנו רואים כיצד נשות עסקים יוצרות לעצמן הזדמנויות שונות. בשונה מגברים שלרוב מגיעים למקומות שונים, ולא אמורים ליצור לעצמם הזדמנויות במו ידיהם. אז מה הופך את נשות העסקים לכאלה שצריכות לעבוד קצת יותר קשה? זוהי שאלה שמעסיקה לא מעט אנשים שונים. כעת יש להם הזדמנות להבין את הסיבות השונות שמחייבות את נשות העסקים להיות עם סכין בין השניים. למרות כל זאת ניתן לראות כי המגמה משתנה מאוד בשנים האחרונות, בהקשר הספציפי הזה.

רוב בעלי העסקים בישראל
צילום: DEPOSITPHOTOS
הם גברים

נשות עסקים צריכות ליצור לעצמן הזדמנויות מכיוון שרוב בעלי העסקים הם גברים. בישראל כמו ברוב המדינות בעולם כ-30 אחוז בלבד מכלל בעלי העסקים הן נשים. מה שאומר שנשים צריכות להתאמץ הרבה יותר כדי להראות לכולם כי הן מסוגלות לעשות דברים מיוחדים. אך אפשר לראות כי נשים שמגיעות לתפקידים משמעותיים בחברות שונות מצליחות בענק. לעיתים הן אפילו מצליחות הרבה יותר בהשוואה לגברים שנמצאים באותה עמדה. לכן אסור לסגור לנשות עסקים את הדרך רק בגלל סטיגמות שונות שאינן נכונות בימינו.

המציאות משתנה בשנים האחרונות
זה נכון שנשים צריכות ליצור הזדמנויות לגמרי בעצמן. אך אנו רואים כיצד המציאות משתנה לנו ממש מול העיניים. אם בעבר היה נדיר מאוד לראות נשים בעמדות שליטה, כיום זה הפך לדבר לגיטימי. נשים לא נבחנות לפי המין שלהן אלא לפי הכישורים השונים שיש להן. כולם כבר מבינים כי אישה יכולה לעשות עבודה לא פחות טובה בהשוואה לגבר. כמובן שכל מקרה אמור להישקל לגופו, ללא קשר מי נמצא או מי נמצאת בעמדת הכוח.

נשים מעדיפות קריירה על פני משפחה
עוד סיבה שבגללה נשים צריכות ליצור הזדמנויות לגמרי לבד היא החשיבה של פעם. בעבר נשים היו מעדיפות את המשפחה על פני הקריירה, ולכן הן היו מדשדשות במקום. כיום אנו רואים כי לא מעט נשים מעדיפות לפתח את הקריירה על פני המשפחה. באבל הוא יכול להקשות על נשים שונות. הן צריכות להראות כי הן באמת מגיעות על מנת להישאר למשך תקופת זמן ארוכה.

העולם הופך לשוויוני מיום ליום
יצירת הזדמנויות היא עניין מעולה, גם גברים יכולים ליצור הזדמנויות שונות. אנו רואים כי בימינו אנו העולם הופך להיות הרבה יותר שוויוני מאשר בעבר. נשים מקבלות הזדמנויות שבעבר היו נראות הזדמנויות לא כל כך הגיוניות. נדמה כי בעשור הקרוב אנו נראה עוד נשים הופכות להיות נשות עסקים מצליחות. ברגע שאישה אחת ניפצה את תקרת הזכוכית, יהיו עוד נשים שיעשו בדיוק את אותן הפעולות. גם את יכולה להיות אשת עסקים מצליחה שמגשימה בכל יום את החלום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה