close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיטוי בתי חולים ומוסדות נגד קורונה ונגד חיידקים

מערכת שורשיט ניסן, תשפב20/04/2022

בתי החולים ומוסדות נוספים כגון בית ספר הינם כר פורה להיווצרות של חיידקים שונים ווריאנטים חדשים של נגיף הקורונה

תגיות:
מגיפת הקורונה שפרצה לחיינו בשנת 2020 עוררה בציבור את המודעות הגדולה לנוכחותם של חיידקים ונגיפים בחלל. בתי החולים ומוסדות נוספים כגון בית ספר הינם כר פורה להיווצרות של חיידקים שונים ווריאנטים חדשים של נגיף הקורונה, ולכן ישנה חשיבות גדולה לחיטוי על מנת שלא ליצור גל של הדבקה המונית ולשמור על בריאותם של השוהים במוסד. במאמר זה איגדנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על חיטוי בתי חולים ומוסדות נגד קורונה ונגד חיידקים.

חיטוי נגד קורונה וחיידקים – איך זה עובד?
אחת הבעיות בהתמודדות מול נגיף הקורונה הוא שמדובר בנגיף חדש יחסית שאין עליו הרבה מידע, ובכל יום מתגלים פרטים חדשים בנוגע לנגיף שהשבית את כל העולם. הנתונים אותם אנו כן יודעים הם שהנגיף עובר באוויר על ידי רסס טיפתי וכן משטחים הנגועים בנגיף. המחקרים מצביעים על כך שהנגיף חי על משטחים כ-14 יום, ולכן ישנה חשיבות גבוהה לחיטוי משטחים וחללים על מנת למנוע התפרצות מחודשת בבתי חולים ובבתי ספר במיוחד.

החיטוי נגד הקורונה נעשה באמצעות B.I – יינון בינארי – פירוק של מי חמצן בריכוז של 7.8% ויצירה של הידרוקסיל רדיקל חופשי המחסל את הפתוגן המזיק ומפרק אותו למים וחמצן, התמיסה של מי החמצן עוברת דרך קשת פלזמה חשמלית 15000 V המפרקת את הרכבו של החומר ובכך נוצרים רדיקלים מיוננים פעילים. תהליך החמצון החזק שנגרם לתא פוגע במעטפתו של התא, בחלבונים, בפחמנים ובשומנים והוא נהרס ובכך מנוטרל תוך שניות אחדות מרגע המגע עם האדים. חשוב לציין שחיטוי מסוג זה לא ניתן למצוא בכל חברה המבצעת חיטויים וניתן למצוא אותו אצל חברות ספציפיות מאוד.



היתרונות של חיטוי נגד קורונה וחיידקים בטכנולוגיה זו
• השימוש בטכנולוגיה זו מתבצע באמצעותה של מערכת קלה לשימוש ובעלת יכולת ניידות גבוהה מה שמאפשר חיטוי של חללים שונים באותו האזור ביעילות ובמהירות
• לאחר החיטוי ניתן לחזור באופן מיידי לחלל ללא שום עיכוב וללא שום סיכון
• התמיסה בה משתמשים הינה ביולוגית לחלוטין ואינה מכילה כימיקלים
• התמיסה אינה גורמת לקורוזיה כך שניתן לחטא אזורים בהם ישנם מכשירי אלקטרוניקה ללא חשש וכן לא נגרם שום נזק לריהוט בעקבות הריסוס

מה צריך לבדוק לפני שמזמינים חברה לחיטוי חללים נגד קורונה וחיידקים?
1. לבדוק שלחומר החיטוי בו החברה משתמשת יש אישור ממשרד הבריאות הישראלי למטרות חיטוי קורונה וכן אישור יעילות כנגד קורונה
2. לוודא כי החומר בו החברה משתמשת אינו רעיל לבני אדם ואינו משאיר שאריות
3. הצוות של החברה הינו צוות מוסמך וכן מוגן על מנת שלא להעביר את הוירוס השוהה בחלל ממקום למקום
4. שחומר החיטוי אינו גורם נזק למכשירים אלקטרוניים וכן אינו משאיר כתמים ושאינו גורם לקורוזיה
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה