close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך להתאים לעצמך מכשיר שמיעה?

מערכת שורשכט אייר, תשפב30/05/2022

בשביל שיהיה אפשר להשתמש במכשיר שמיעה בצורה נכונה, צריך לדעת כיצד להתאים אותו.

תגיות:
צילום: shutterstock
לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים, נדרשים להרכיב מכשיר עקב ירידה באיכות השמיעה. הם חווים את הירידה לאורך זמן, ובשלב מסוים הם מבינים שאין להם ברירה, אם הם רוצים לקיים שגרת חיים סדירה וליהנות מאיכות חיים טובה, אזי שעליהם להרכיב מכשיר שמיעה באופן קבוע.

ישנן סיבות שונות מדוע אנחנו חווים ירידה באיכות השמיעה. זה יכול לבוא לידי ביטוי כתוצאה מחשיפה לקולות ורעשים חזקים לאורך זמן, זה יכול לקרות כתוצאה מדלקות ומחלות שונות, וכן זה יכול לקרות כתוצאה מתהליך טבעי של זיקנה. לכן סביר להניח שאנחנו נמצא יותר אנשים מבוגרים מרכיבים מכשירי שמיעה מאשר אנשים צעירים.

בשביל שיהיה אפשר להשתמש במכשיר בצורה נכונה, צריך לדעת כיצד להתאים אותו. לשם כך, אנחנו גם ניעזר באנשי מקצוע וגם אנחנו צריכים לבחון מספר דברים בעצמנו. חשוב לומר, אנחנו יכולים ליהנות היום מקטלוג של מכשירי שמיעה מסוגים שונים אשר יתאימו לנו לשימוש ארוך טווח. אנחנו צריכים לבחון מה יכול להתאים לנו, הן מבחינת יכולות, מבנה וכאמור התאמה.

התאמה ורכישה של מכשיר שמיעה מתבצעים בחנויות ומעבדות ספציפיות שמתעסקות בתחום. לפני שאנחנו נסביר איך זה מתבצע בפועל, חשוב להדגיש, כל מי שנזקק למכשיר שמיעה, בכל גיל, רצוי מאוד שיבדוק האם קופת חולים משתתפת בעלויות המכשיר והאם הוא יכול לכסות את העלות גם דרך פוליסת ביטוח פרטית. כך הוא יוכל לרכוש מכשיר בתנאים טובים יותר.

איך מבצעים את ההתאמה והרכישה?
בשביל לבצע התאמה ורכישה של מכשיר שמיעה, עלינו לבדוק בדיקות מקיפות בשביל לוודא שאכן יש לנו צורך במכשיר ומאיזה סוג. לאחר מכן, עם תוצאות הבדיקות אנחנו נפנה למעבדה בשביל לבחון אילו מכשירי שמיעה קיימים ומה יכול להתאים לנו.

כאמור, ההתאמה צריכה להתבצע על פי אופנים שונים:
ראשית, עלינו לבחון את הפונקציות של המכשיר, המרכיבים שלו, ועד כמה הוא איכותי ויכול להתאים לנו מבחינה טכנית בשביל לספק לנו יכולות שמע איכותיות. חשוב לציין, מכשיר שמיעה איכותי אמור לעזור לנו לא רק לשמוע טוב יותר, אלא גם לסנן רעשים שיכולים להפריע לנו וכן הוא אמור לעזור לנו לווסת את הסאונד, כך אנחנו נוכל לקבוע את רמת השמיעה.

שנית, אנחנו צריכים לבחון איפה ניתן להניח את המכשיר וכיצד נוכל להשתמש בו. כלומר, האם אנחנו יכולים להניח את המכשיר מאחורי האוזן או בתוך האוזן. עלינו לבדוק מה יותר נוח ומתאים לצרכים שלנו.



שלישית, חשוב לבדוק איך מתחזקים אותו, איך אפשר לשמור עליו לאורך זמן ואיזו אחריות אנחנו מקבלים.

איך רוכשים מכשיר בצורה חכמה
אחרי שהתאמנו לעצמנו מכשיר שמיעה, אנחנו יכולים לרכוש אותו. כאמור, נבדוק האם יש לנו אפשרות לקבל עזרה במימון המכשיר דרך קופת חולים או חברת הביטוח, וכן אנחנו צריכים לבדוק מה תנאי התשלום, ומה סוג השירות שנוכל לקבל במקרה של תקלה או בעיה אחרת. חשוב שנוכל לקבל שירות כמה שיותר מהר, בשביל שלא נמצא את עצמנו זמן רב בלי מכשיר שמיעה.
הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה