close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל שיטות ההצללה במרפסת הביתית

מערכת שורשיח אב, תשפב15/08/2022

מרפסת ביתית היא אחד המקומות האהובים בכל בית, זה המקום לנוח בשעות הפנאי, ליהנות מארוחה טובה ומשיחה קולחת עם בני הבית ועם האורחים

תגיות:
צילום: UNSPLASH
טיפוח של המרפסת
צילום: UNSPLASH

לאור הערך המוסך של המרפסת הביתית, הישראלים משקיעים בחשיבה וגם כספית ויוצרים פינות חמד במרפסת בהתאם לגודלה הפיזי. יש אפשרות להציב בה ריהוט כמו שולחן אוכל, כיסאות נוחים, מיטות שיזוף, ספה, פופים ועוד. בנוסף לכך מטפחים בה גינת ירק קטנה, כדי לגדל בה צמחי תבלין ולעיתים גם מעט ירקות ייחודיים כמו עגבניות שרי.

פן חשוב נוסף הוא עציצים או אדניות כדי ליהנות מהפריחה ומהצבעוניות הרבה של הפרחים שמתאימים לגידול במרפסת על פי כיווני האוויר שלה, כמות האור, החום ופרמטרים נוספים.

צל במרפסת
השמש הישראלית אשר יוקדת בעוצמה רבה אינה מאפשרת לשבת בניחותא במרפסת לאור החום הכבד בשעות מסוימות. הפתרון לכך הוא שימוש באביזרים שיחסמו את קרני ה – UV ויעניקו צל מושלם בכל רחבי המרפסת. בהתאם לגודלה מתקינים בה גזיבו מבד פוליאסטר איכותי אשר ימוקם מקצה לקצה וכך יעניק הצללה מלאה ליושבים במרפסת.

אפשרות נוספת היא התקנה של שמשיה ענקית הקיימת בכמה גדלים. הימצאותה של השמשייה מעל כל ריהוט הגן מגינה על בני הבית וגם על הריהוט וכך הוא לא נשחק וצבעיו לא דוהים.

הגנה על היקף המרפסת
אם מדובר במרפסת סגורה או חצי סגורה, אפשר לבצע גם התקנת תריסים בכל היקף המרפסת. היתרון הוא שיש תמיד אפשרות לסגור אותם כדי למנוע את כניסתן של קרני השמש החמות. אם מדובר בתריסים ידניים, סוגרים את כולם עד לאחר שקיעת השמש ורק לאחר מכן פותחים אותם שוב ונהנים מהבריזה.

אם מדובר בתריסים חשמליים, מתכנתים מראש את שעת סגירתם של כל התריסים ורק לאחר שעות בין הערביים הם נפתחים שוב באופן אוטומטי ומאפשרים ליושבים במרפסת ליהנות ממשבי הרוח הנעימים.

הצללה במרפסת ובגינה
אופציה נוספת היא הזמנה של פרגולה מעל המרפסת. המגמה של לקוחות רבים היא להתקין פרגולה אשר בנויה מפרופילים של אלומיניום. מדובר בחומר גמיש שהוא בטיב מעולה ולכן יש אפשרות לייצר את הפרופילים בכל גודל ואורך נדרשים ולבנות זאת באופן צפוף מקצה לקצה של המרפסת כדי לא לאפשר לקרני השמש לחדור פנימה.

אפשר גם להתקין ציליה אשר מיוצרת מבד מיוחד אשר אינו מאפשר חדירת קרני UV לצורך כך יש לבנות קונסטרוקציה יציבה ולמשוך את הציליה מקצה לקצה. בדרך זו הציליה יוצרת גג מעל כל השטח ולכן מתאימה הן למרפסת והן לחצר, כך שהילדים יכולים ליהנות לדוגמה מגן המשחקים שמעליו הותקנה ציליה.

כיוון שיש כמה וכמה אפשרויות, כדאי לפנות לאנשי מקצוע שימליצו על אופציית ההצללה המתאימה ביותר לכל מרפסת בהתאם למיקום השמש מעליה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה