close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המצלמה הטרמית שמאתרת נזילות ללא הרס

מערכת שורשכו תשרי, תשפג21/10/2022

בשנים האחרונות פותחו טכנולוגיות ופתרונות בניהם איתור נזילות במצלמה תרמית, במטרה לאתר נזילות סמויות, ללא הרס של התשתית

תגיות:
צילום: freepik

נזילות בצנרת הן בין התקלות הנפוצות בכל בית, כאשר ניתן להבדיל בין נזילות גלויות לנזילות סמויות. נזילה גלויה עשויה להתרחש מברז, סיפון, שירותים ומוצרי סניטריה גלויים, קלות לאיתור ומתוקנות במהירות. לעומתן נזילות סמויות מתרחשות כתוצאה מפגם בצנרת פנימית וסמויה מן העין, העובדת דרך קירות ותחת אריחי ריצוף, הסימנים הגלויים לה מגיעים זמן מה לאחר תחילת הנזילה ונדרשת טכנולוגיה ייחודית לאיתור הנזילה ללא צורך בהרס ושבירה של תשתיות הבית.

כיצד ניתן לאתר סימני נזילה?
נזילה סמויה ניתן לאתר באמצעות מספר סימנים, גלויים ואחרים:

  • סימני
    צילום: freepik
    רטיבות בקיר- הופעת סימני רטיבות ושינויי צבע על גבי הקיר בו מועברת צנרת סמויה.
  • עובש- הופעת כתמי עובש על הקיר.
  • ריח- מפגעי ריח בלתי מזוהים אשר נותרים לאורך זמן.
  • חשבון מים- קפיצה לא מוסברת בחשבון המים ללא כל שינוי בהרגלי הצריכה ו/או כמות הנפשות בבית.
  • שעון מים- עם החשד לקיום של נזילה סמויה ניתן לסגור את כל הברזים בבית ולהסתכל על שעון המים של הדירה. תנועה של השעון תעיד על קיומה של נזילה.
  • רעש- אמנם טפטוף של מים עשוי להיות חרישי, אולם בתנאי שקט מוחלט לעתים עלול להישמע ולהוות סימן לנזילה בבית.

כל אחד מן הסימנים הללו יעיד על קיומה של נזילה, אולם נדרש שירות מקצועי של איתור נזילות במצלמה תרמית לצורך זיהוי מדויק של מקור הנזילה והטיפול בה.

למה מצלמה תרמית
בשנים האחרונות פותחו טכנולוגיות ופתרונות בניהם איתור נזילות במצלמה תרמית, במטרה לאתר נזילות סמויות, ללא הרס של התשתית. המצלמה התרמית פועלת באמצעות סריקה של הקיר בו עוברת הצנרת החשודה כפגועה, ומספק תמונת מצב על סמך הטמפרטורה המשתנה בקיר. אזור בו קיימת נזילת מים יהיה בהכרח אזור בו הטמפרטורה נמוכה יותר, כאשר הבדלי הטמפרטורה לאורך הקיר יראו בסריקה ויבהירו מלבד מיקום הנזילה את מסלול המים והנזק שנגרם לתשתית.


מצלמה תרמית מחוברת למסך LCD מתקדם ומספקת תמונת מצב ברורה ומדויקת, מחוברת לרשת האינטרנט ויכולה לשלוח את הדוח ומפת הנזילה לכל גורם על פי צורך. היתרון הבולט של שימוש במצלמה תרמית לצורך איתור נזילות סמויות הוא האפשרות לאתר את הנזילה ומקור הבעיה ללא פגיעה והרס בתשתיות הקיימות. גם בתחום הטיפול והתיקון קיימים כיום פתרונות מתקדמים דוגמת רובוטים המוחדרים לצנרת, פתרונות שרוול טלאי ואחרים, שעיקרם הוא תיקון ללא הרס.

גם כאשר לא ניתן לבצע את התיקון ללא חדירה לעומק התשתית, היקף הנזק בשימוש במצלמה תרמית יהיה קטן יותר, בזכות איתור מיקום הנזילה בצורה מדויקת וביצוע חדירה ממוקדת לתשתית במיקום הנדרש בלבד.

התייעצנו עם נתן הנציג של רשת nu-flowהעולמית כאן בישראל איך זה עובד? עולם המצלמות התרמיות שינה את פני הטיפול בבעיות צנרת ואינסטלציה, וחוסך כסף רב הן בזכות איתור מהיר של הנזילה, ברמת דיוק שאין שניה לה, והן ברמת מניעת ההרס ושבירת הקירות ו/או אריחי הריצוף והחיפוי- פעולות המצריכות לעתים גם תיקונים מורכבים ויקרים לאחר הטיפול בנזילה עצמה.

חשוב לציין כי קיימים פתרונות נוספים בטכנולוגיית אל הרס לצורך איתור נזילות סמויות, כאשר אלה נשענות על שימוש בגז המוחדר לעומק הצנרת, מדד קולי המודד את הבדלי הדציבלים בקיר, שעוני לחץ ואחרים, אולם איתור הנזילה באמצעות מצלמה תרמית הוא הנפוץ, נגיש ופופולרי ביותר, ומתאים למרבית סוגי ומיקומי הצנרת הביתית.

בפניה אל חברה המספקת שירותי איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית מומלץ לבחור בחברה מקצועית המספקת גם פתרונות שיקום צנרת ותיקון וכן טיפול בנזקי קיר ותשתיות במידה ואלה נדרשו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה