close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חברה חיצונית לניהול מבנה מגורים - כן או לא?

מערכת שורשי חשוון, תשפג04/11/2022

במידה ואנחנו רוצים שהבניין שלנו יהיה מתוחזק כראוי, צריך לדאוג לטיפולים למעליות, מערכות כיבוי אש ומערכות חירום אחרות, ועוד

תגיות:
אחזקת מבנים הינה תיאור כללי לכל הדברים שחברת ניהול מבנים צריכה לדואג להם. במידה ואנחנו רוצים שהבניין שלנו יהיה מתוחזק כראוי, צריך לדאוג לטיפולים למעליות, מערכות כיבוי אש ומערכות חירום אחרות, ועוד. בבניין מערכות רבות ולכל אחת מהן תקנות ספציפיות שלה בחוק לגבי איך צריך לתחזק אותה.

בעבר הכל היה יותר קל, לתחזק בניין מגורים היה עניין שנציג אחד או שניים מהבניין היו יכולים להסתדר איתו. היום זה כבר לא המצב. בניינים המגורים הופכים גבוהים יותר ויותר וכך גדל גם הקושי בלתחזק אותם. אנשי המקצוע אשר מטפלים בבנייני מגורים הינם בעלי הסמכה מאוד מסויימת
לטפל בכל מערכת ומערכת בפני עצמה.

במאמר זה נפרט עוד על המערכות השונות הקיימות בבנייני מגורים ונסביר מדוע ועד בית שאינו מקצועי אינו יכול להתמודד בצורה עצמאית עם טיפול בכל המערכות השונות אשר מרכיבות בניין מגורים היום .

להלן המערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:
חשמל
חשמלאי אשר ניגש לטפל בבעיות חשמל בבנייני מגורים, חייב הסמכה ורשיון בתוקף שניתן לו על ידי משרד העבודה. חשמלאים רבים מטפלים בעבודות שהם לא מוסמכים לבצע, ולכן זה חשוב מאוד לבקש לראות את הרשיון ואת ההסמכה הספציפית לביצוע העבודה . בנוסף למערכת החשמל יש את הגנרטור שתפקידו לספק חשמל במידה ומערכת החשמל הרגילה מפסיקה. הגנרטור מצריך טיפול ומצריך הסמכה מסויימת בנפרד לטיפול בו.

מעליות
כולנו מכירים את המדבקה במעלית שמציינת מתי הטיפול האחרון היה. הרעיון לשים את המדבקה של ביצוע הטיפול במעלית הוא מצויין, כיוון ואי טיפול במעלית עלול לסכן חיי אדם. לצערנו, לא כולם עוברים ליד מערכות החירום האחרות כדי להסתכל על המדבקות של הטיפולים שלהן.

מערכות מים
בכל בניין מגורים חדש ובו מעל ל6 קומות ישנה מערכת של משאבת מים, אשר תפקידה לספק מים בזרם גבוה לכל הקומות. למשאבת המים ישנם טיפולים סדירים אשר מחייבים בדיקה של איש מקצוע, אשר עבר הסמכה והוא בעל רשיון. בנוסף אי ביצוע הטיפולים בזמן עלולים לגרום למשאבת המים לתקלות רבות יותר ולעלויות גבוהות.

מאגר
בנוסף למשאבת המים, לכל בניין גם יש מאגר מים. תפקידו של המאגר הוא לספק מים במקרי חירום. רבים לא ידועים זאת, אבל גם בשגרה המים שמגיעים אלינו לברזים מגיעים קודם כל ממאגר המים, ולכן, חייב לנקות אותו על בסיס קבוע. מאגר מים שלא מקבל תחזוקה נכונה, יזוהם ויספק מים לא באיכות שתייה ובישול לברזים שלנו.
ישנם קריטריונים מאוד נוקשים לביצוע הנקיון של המאגר ואיש מקצוע אשר לא עבר הסמכה ואינו בעל רישיון לכך, אסור שיבצע ניקיון של מאגר מים.

לסיכום, בבניין מגורים ישנן הזדמנויות רבות לחיסכון על ידי אי ביצוע של פעולות , אשר מוגדרות כחובה על פי חוק. לצערנו, פעמים רבות בוחרים ועדי הבתים את החיסכון על פני הבטיחות של דיירי הבניין.

לכן חשוב לזכור, במידה ואתם מתגוררים בבניין ובו אין חברת אחזקת מבנים מסודרת. דרשו מועד הבית לראות את המעקבים אחרי הטיפולים, ואת הקבלות של הגורמים המבצעים. אל תתנו יד לסיכון חייכם בשביל לחסוך מספר שקלים בודדים בחודש לכל משפחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה