close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חומצה היאלורונית

מערכת שורשד כסליו, תשפג28/11/2022

בדומה לקולגן ואלסטין שגם הם חומרים הנוצרים בטבעיות בגופנו, כמות החומצה ההיאלורונית המופיעה באופן טבעי בגופנו פוחתת ככל שאנו מתבגרים

תגיות:
צילום: pexels
עם השנים העור שלנו כבר לא נראה אותו דבר. הוא כבר לא צעיר וחלק אלא הופך מקומטט ונפול. נשים וגברים רבים משלימים עם מראה העור כתלות בגיל, אך לא כולם ממהרים לקבל את גזירת הגורל. כדי לשמר את המראה הרענן והטבעי של העור ולחזור להיראות צעירים יותר, אנשים רבים מבצעים הזרקות של חומצה היאלורונית.

חומצה היאלורונית (או HA) היא חומר טבעי שנמצא בגוף האדם. היא מורכבת ממספר רב של מולקולת סוכר הקשורות ביניהן. הייחודיות שלה באה לידיי ביטוי בכך שהיא סופגת לתוכה כמויות גדולות של מים, עד פי 1,000
צילום: pexels
ממשקלה. בצורה זו היא שומרת על הלחות בעור שלנו, ומעניקה לו מראה גמיש וצעיר.

בדומה לקולגן ואלסטין שגם הם חומרים הנוצרים בטבעיות בגופנו, כמות החומצה ההיאלורונית המופיעה באופן טבעי בגופנו פוחתת ככל שאנו מתבגרים. ירידה שלה ברקמות גורמת להופעת קמטים וקמטוטים בעור הפנים. כמו כן, מחסור בחומצה היאלורונית יכול לגרום לכאבי פרקים, נוקשות תנועה והיחלשות הראייה. ככל שאדם מתבגר הוא מאבד כמחצית מכות החומצה היאלורונית שגופו היה מייצר בעבר באופן רגיל.

סוגים של טיפולים עם הזרקות חומצה היאלורונית:
מילוי קמטים- מילוי קמטים הוא אחד השימושים הנפוצים ביותר. לצורך כך נעשה שימוש בריכוזים שונים של חומצה היאלורונית, כאשר חומצה דחוסה וצמיגית מתאימה למילוי קמטים עמוקים וחומצה דלילה יותר מסייעת בהחלקת קמטוטים עדינים יותר. נהוג לשלב את הטיפול עם הזרקה של בוטוקס לתוצאה מיטבית.
פיסול פנים- אחת התופעות שגורמות למראה פנים מבוגר הוא אובדן נפח בלחיים ובסנטר וטשטוש קו הלסת. הזרקה של חומצה היאלורונית לעצמות הלחיים מאפשר פיסול של הפנים. הפיסול מתבצע על ידי עיצוב מחודש של קו הלסת ומיצוק הסנטר על ידי החומצה.
עיבוי שפתיים- הזרקות לעיבוי שפתיים הן מהטיפולים הפופולריים ביותר. כך, ניתן לפסל את השפתיים, להוסיף להן נפח ולהפוך אותן מלאות וברורות.
פיסול אף- הזרקת כמות קטנה בנקודות שונות באף יכולה לסייע בפיסול האף, פיסול האף בצורה זו יכול להחליף את הצורך בניתוח אף פולשני ומייסר. יש צורך לחזור על ההזרקה אחת לכמה חודשים כדי לשמר את העיצוב.
הרמת גבות- הזרקה חומצה היאלורונית לגבות עשויה לצמצם את המראה עייף והכועס שמתקבל עם הגיל. לעיתים, בשילוב עם בוטוקס ניתן להביא לאפקט של הרמת הגבות לגובהן הטבעי.

ישנן מספר טכניקות הזרקה של חומצה היאלורונית. ניתן להזריק כמות שווה של חומר במספר דקירות או להחדיר את המחט ולהזריק בזוויות שונות מבלי להוציא אותה מהעור. בשנים האחרונות התפתחה טכניקה של הזרקה באמצעות קנולה. הקנולה היא מחט קהה וארוכה שבעזרתה נכנס הרופא מנקודת הזרקה אחת ויכול למלא שטחים נרחבים. בכך נחסכת טראומה לעור שנובעת מדקירות מרובות ושטפי דם שעלולים להיווצר בשל כך.

חשוב לציין שכמות החומצה ההיאלורונית ברקמות הולכת ופוחתת לאחר ההזרקה. החומר שקיים היום בשוק הוא בעל עמידות גבוהה ויכול להחזיק מעמד כשנתיים. עם זאת, ניתן לחדש את ההזרקה כשמרגישים צורך לכך ואין הגבלה על מספר הפעמים שניתן לעבור את הטיפול.

את תוצאות ההזרקה ניתן לראות מיידית לאחר ההזרקה, אך התוצאות הסופיות מתגלות לאחר זמן המתנה של כחודש. תופעות הלוואי העיקריות של הזרקת חומצה היאלורונית הן נפיחות קלה באזור שבו הוזרק החומר, ותיתכן אדמומיות קלה. תופעות לוואי נדירות עשויות להיות היווצרות גושים עקב תגובה דלקתית או זיהום מהדקירה. יש לציין שהטיפול בחומצה נחשב בטוח מאוד, ומאושר על ידי כל גורמי הבריאות הרלוונטים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה